נתת לנו Like ב-Facebook?

סיכום שנה: שנה של מכוניות חזקות

אוטו חדשות רכב

סיכום שנה: שנה של מכוניות חזקות

30.12.16 אוהד אלגוב, איל אורם |   צילם: אורי שר, תומר פדר, ניצן רז

נהגנו השנה בהרבה מכוניות חזקות, עם נתוני הספק וביצועים שעליהם יכולנו רק לחלום לפני עשור. ורשימת חמש החזקות ביותר בהן נהגנו ב-2016 מכובדת ביותר: למבורגיני, אודי, אסטון מרטין, ניסאן ומקלארן

9 תגובות | תגיות: מכוניות, אוהד אלגוב, איל אורם, חזקות

לפרטים
auto.co.il icon
*ציין שם
*ציין טלפון *טלפון שגוי

הפרטים נקלטו במערכת, ניצור איתכם קשר בהקדם

v-icon
סגור
נודה על האמת – זו ידיעה קצת מעצבנת. מהסוג ש"מוציא עיניים" וגורם הזלת ריר – רק לא בקטע חמוד כמו אצל גורי כלבים. חמש מכוניות שיכולות בקלות לככב, כולן ביחד וכל אחת בנפרד, בחלומות מוטוריים. חמש מכוניות שמציעות ביצועים מקמטי אספלט ומעוותי מציאות. והחלק שהכי אהבנו? את העובדה ששלוש מתוך החמש אפשר לקנות בארץ, ולא רק לחלום עליהן מרחוק. זאת אומרת – אם יש לכם סדר גודל של מיליון שקלים (וצפונה) לטובת העניין.
 
וכן, אנחנו נבין אם תקללו אותנו...
אז מה היה לנו השנה? איטלקייה, גרמנייה, שתי בריטיות ויפנית אחת. לשלוש מכוניות יש 600 כ"ס ומעלה - לחלשה ביותר יש "רק" 570 כ"ס.

מקום ראשון: למבורגיני הוראקן LP610-4 - כתום זה השור החדש                                        
עם עיצוב קרבי ומנוע V10 מרכזי שצורח כל הדרך למנתק ב-8500 סל"ד – הלמבורגיני הוראקן היא מכונית ראויה למקום הראשון. לאיטלקיה 610 כ"ס המופקים ממנוע אטמוספרי רב-סל"ד, מהסוג שהולך ונכחד מהעולם. את ההוראקן בחנו עם הנעה כפולה (שבעת ביצוע המבחן היתה האופציה היחידה). הכוח עובר לגלגלים דרך תיבה דו-מצמדית ואת המאוץ מ-0 ל-100 קמ"ש היא משלימה תוך 3.2 שניות בלבד. ולא, המבחן לא היה קשור, לצערנו, ליבוא הקרב ובא, לפי השמועות, של למבורגיני לארץ. מי שהצליח לשים יד על ההוראקן וגם לבחון אותה על המסלול היה המושחת באדם, כתבנו בצפון אמריקה, ניצן רז. הוא, אגב, מאוד אהב את המנוע הקולני, אבל התלונן שהתנהגות הכביש היא "לא ממש זה". מפונק...
    
 
   
מקום שני: אודי S8 פלוס - מבחן דרכים

בפער זעיר בנתון המומנט ניצבת S8 פלוס, מכונית הפאר-שרירים של אודי, בעלת הבית של למבורגיני. עם אורך של 514 ס"מ, רוחב של 195 ס"מ, בסיס גלגלים בן 299 ס"מ ומשקל של 1975 ק"ג היא אומנם ממש לא מכונית ספורט – אבל עדיין מהירה מאוד. מנוע טורבו-בנזין V8 בנפח 4.0 ליטר מספק 605 כ"ס ו-74.5 קג"מ; ההנעה כפולה, כמובן, ולמאה קמ"ש אפשר להגיע תוך 3.8 ש'.
 
 

מקום שלישי: אסטון מרטין DB11 - מבחן דרכים (וידאו)

אומנם אסטון מרטין כבר מיובאת באופן רשמי וסדיר ארצה, אך את המכונית החדשה של המותג, DB11, פגשנו דווקא באנגליה מולדתה. ה-DB11, כמו קודמתה, היא מכונית GT יותר מאשר מכונית ספורט, ודני סיפר שלנהוג בה בכבישי אנגליה הצרים היה סיוט אמיתי (הלב ממש נשבר – כמעט וארגנו לו מגבית במערכת...). אבל זה ממש לא אומר שהיא איטית, או אפילו קרוב לזה – מנוע V12 חדש לחלוטין בנפח 5.2 ל' – ומוגדש, בניגוד לעבר – דואג לכך עם 600 כ"ס ו-למעלה מ-70 קג"מ.
 
 

מקום רביעי וחמישי:
ניסאן GT-R - מבחן דרכים (מתיחת פנים)
מה לא נאמר על הרכב הזה? קטר על מסילה, מאיץ כמו רקטה, עושה צחוק מהגדולים ועוד ועוד. הכל אמת. השנה קיבלנו אותו על מסלול המירוצים הבלגי - ספא. כמו ההוא בחמי טבריה, רק ללא האדים, המסאג' והשמנים הריחניים. לניסאן GT-R הנעה כפולה סופר-מתקדמת, מנוע V6 בנפח 3.8 ליטר, צמד מגדשים ו-570 כ"ס. היחידה כאן שיורדת משלוש שניות למאה – 0-100 קמ"ש ב-2.8 שניות! ולחשוב שבראשית ימי "אוטו", רק מכונית אחת מתוך כל אלו שהתייצבו למבחן התאוצה הגדול השיגה זמן של פחות מעשר שניות במיאוץ למאה קמ"ש...
 

 
 
מקלארן GT570 - מבחן בגיליון 367
מקלארן 570GT רושמת שוויון סוסים עם הניסאן, וגם נפח המנוע זהה – 3.8  ל', אך כאן צמד מגדשי הטורבו מזינים מנוע V8. אך למרות תוספת הצילינדרים והשם האקזוטי יותר, היא פחות מהירה מהניסאן בקו ישר – היא צריכה 3.4 שניות ש-ל-מ-ו-ת כדי להגיע למאה קמ"ש. ממש עגלה...
 
ומי ששם עליה יד היה, כמובן, שוב ניצן רז  – ונחשו מה? גם הפעם הוא הצליח לצאת פולני ולמצוא על מה להתלונן. מושחת כבר אמרנו?
 
 
 

9 תגובות לכתבה

לקריאת כל התגובות ברצף
  • 9
    מה מנדלבאום, התחלת להחליף שמות?

    חבל, ציפיתי לעוד מגילה טרחנית, משעממת וחסרת חיים. לא יפה לאכזב ככה...

    01.01.17 | 12:34ארצברג

  • 8
    תגובה לארצברג 7 ו-5

    אתה פשוט אידיוט

    01.01.17 | 10:56ממש לא משנה

  • 7
    חשפת אותי מנדלבאום - שמי המלא הוא אביבי פרומצ'נקו רוטקופ!

    אין, אין עליך - בלש גשש בפעולה! חושחש כלב לידך!

    השיימינג היחיד שמשפיע על יבואני הרכב הוא זה שהם רואים בשורת המכירות. יש להם מוצר לא טוב? אל תקנה, ואז לא תהיה להם ברירה אלא לשפר את המוצר. 
    עד אז - עזוב אותנו בשקט מהחפירות שלך. 
    ואגב, משעשע שאתה מדבר על "התחייבות שלא לכתוב ולו מילת ביקורת אחת" בתגובה לכתבה שבה יש ביקורת על מכוניות כמו למבורגיני ומקלארן...
    יותר מזה, בשביל הסקרנות הלכתי לקרוא את כתבת הפריוס שפורסמה במגזין - ואיזה קטע, יש שם ביקורת על עניין מערכות הבטיחות. אז לא רק שאתה חופר, אתה גם מוציא דיבה.

    01.01.17 | 09:52ארצברג

  • 6
    תגובה לארצברג 5

    מר ארצברג הנכבד (ואולי בכלל שמך אביבי....?-זה בסדר, גם שמי הוא לא בדיוק מנדלבאם)


    בשונה מעיתון אוטו שכדי לשרוד נאלץ להתחנף וללקק ליבואני הרכב, להתחנן על נפשו להזמנות להשקות בחו"ל, מכוניות למבחן ארוך טווח, פרסום מודעות, ועוד הטבות כהנה וכהנה - כל זאת בתנאי ובלבד, שיתחייבו לא לכתוב ולו גם מילת ביקורת אחת על המכוניות ועל היבואנים, אנחנו רוכשי המכוניות (וטויוטה פריוס היא פשוט מקרה מבחן נהדר...) נאלצים להתמודד עם יבואנים נכלוליים, חמדנים, וקמצנים, מדי יום ביומו!.

    כולנו מכירים את התרגילים של יבואני הרכב, החל מהבטחות שאין כל כוונה לקיימן, תקופת אחריות מקוצרת, הסתרת פגמים, משיכת תיקון מעבר לתקופת האחריות, והתקנות מקומיות חפיפניקיות, וכלה בהפשטת המכוניות המגיעות לישראל מכל איבזור מתקדם.

    למותר לציין שיבואני הרכב אינם מוכנים להקשיב לתלונות הלקוחות ולבקשותיהם, והתשובה היחידה שאנחנו מקבלים מסתכמת במילים :"זה מה יש!".

    הדרך היחידה שלנו להביע מחאה, דעה, או תלונה על יחסם של יבואני הרכב, היא באמצעות Shaming  בכל ערוץ אפשרי, אם זה באמצעות עיתונכם, או באמצעות כל עיתון אחר שמפרסם תגובות קוראים.

    תתפלא, אבל בפועל זה עובד, וכנראה שיש השפעה מצטברת לכל התגובות הללו (גם אם הם קופי-פייסט) ומספיק שתראה כמה חיזוקים קיבלה במשך השבת התגובה שאתה יוצא חוצץ כנגדה ב-YNET).
    עשינו את זה גם בעבר (פיאט וסמל"ת, סובארו/שמעון ברזילי/ירושלים), ובסופו של דבר אולי  תרמנו בדיעבד משהו לשינוי).

    יבואני רכב כושלים תמיד היו ויהיו, ולמרות שהתוצאות מבחינתם הן הרסניות (ראה מקרי יבואן הונדה, סובארו, מיצובישי, סיטרואן, וכד' אשר היו בזמנו שיאני המכירות , ונפלו) הם אינם מפסיקים לחפש עוד ועוד נישות נכלוליות, כדי לגזול ולאמלל את לקוחותיהם.

    מובן שכעיתון שעיקר פרנסתו מגיע מיבואני הרכב, קשה לכם להיות אובייקטיביים, אבל לפחות תשתדלו להיות הוגנים לקוראיכם, ובמידת האפשר תנסו  לאפשר לקוראים להגיב באופן חופשי וענייני, וללא עקיצות מצידכם שעושות בדיוק את ההיפך מהנדרש.

    נ.ב. אני ממליץ שתקרא את הספר "לבד בברלין" - שם מסופר על אנשים אשר מאמינים שבעזרת פיזור פתקים בגנות השלטון יצליחו אולי, ולו במעט לשנות משטר אכזרי......

    31.12.16 | 22:57מנדלבאום

  • 5
    מנדלבאום, יצאת כבר מכל החורים - תשיג לעצמך חיים!

    אי אפשר לפתוח כתבה בנושא רכב בלי הבכיינות המטופשת שלך על הפריוס. יאללה, שחרר! לא מתאים לך? אל תקנה פריוס! לך קנה משהו אחר ורק שחרר אותנו כבר מנהרות הדמעות שלך. כאילו שחסר על מה להתלונן בארץ, נדבקת בכזו אובססיביות דווקא לפריוס. 

    לפחות היית משקיע וכותב כל פעם תגובה מקורית - אבל בכל מקום קופי-פייסט של אותה בכיינות. חלאס!

    31.12.16 | 18:45ארצברג

  • 4
    סיפור "ההצלחה" של טויוטה פריוס דור 4 בישראל

    בתחילת שנת 2016 נפל דבר בישראל.



     



    חברת יוניון מוטורס, יבואנית טויוטה בישראל
    השיקה את המכונית ההיברידית המתקדמת והמתוחכמת ביותר: טויוטה פריוס דור 4.



     



    למרות שטויוטה מתקינה במכוניות מתוצרתה איבזור בטיחותי מתקדם כבר למעלה מ-10
    שנים, בחר היבואן לייבא את הפריוס דור 4 החדשה לישראל כשהיא חפה לחלוטין מכל שמץ של איבזור
    בטיחותי מתקדם (אלא אם מוביל איי בהתקנה מקומית ע"י גיל-קאר נחשב בעיניכם איבזור
    בטיחותי מתקדם....). גם מערכת המולטימדיה לא דוברת עברית, האחריות היא ל-3 שנים בלבד
    (במקום 5 שנים שנותנת טויוטה בכל העולם), אין במכונית מערכת ניווט או קישור לסמארטפו

    31.12.16 | 09:34מנדלבאום

  • 3
    אהבתי את הכינוי

    בשנה הבאה אדאג לנהוג במכוניות חזקות יותר כדי להשתלט על כל הרשימה... 


    ניצן המקורי :)

    29.12.16 | 21:53המושחת באדם

  • 2
    מר שם לב לפרטים - כמה כוחות סוס יש ל-GT?

    נכון - הרבה פחות מ-570 כ"ס. 

    שים לב להגדרת הכתבה - לא המכוניות הכי מגניבות או הכי יקרות או עם החרטום הכי ארוך, אלא פשוט: המכויות הכי חזקות שהם נהגו בהן השנה. 
    וה-GT פשוט לא שם.

    29.12.16 | 21:11משה

  • 1
    מה עם הAMG GT שנהגתם עליה?

    היא בהחלט שווה מקום בכתבה

    29.12.16 | 20:31שם לב לפרטים

חם באתר

מבצעי רכב בשוק הישראלי

מבצעי רכב, ימי מכירות , חיסולי מלאי בסוכנויות רכב ואצל היבואנים

ליסינג ומימון לרכב

קונים רכב בליסינג פרטי? קבלו טיפים והצעות אטרקטיביות כאן

לקסוס RX450h במבחן דרכים

יוקרה היברידית בשטח

איזה מחירון רכב קובע?

מחירון לוי יצחק או יד2? באיזה מחירון רכב לבחור כאשר רוצים למכור או לקנות רכב?

אוטו לוגו (גרסת הדפסה) " /> (גרסת הדפסה) " /> (גרסת הדפסה) " /> (גרסת הדפסה)