נתת לנו Like ב-Facebook?

סובארו – חולמים בגדול

אוטו חדשות רכב

סובארו – חולמים בגדול

11.01.17 ניצן אביבי, דטרויט

רכב פנאי גדול עם שבעה מקומות – וגם XV חדש

14 תגובות | תגיות: דטרויט, ניצן אביבי, תערוכה, חדש, XV, VIZIV

לפרטים
auto.co.il icon
*ציין שם
*ציין טלפון *טלפון שגוי

הפרטים נקלטו במערכת, ניצור איתכם קשר בהקדם

v-icon
סגור
מאז שהופסק ייצור הטרייבקה ב-2014 לא היה לסובארו רכב פנאי גדול, שיוכל להתמודד על אחד מפלחי השוק הגדולים ביותר בשוק האמריקאי, שוק היצוא העיקרי שלה. הטרייבקה לא נחלה הצלחה גדולה במכירות, אם להיות עדינים, ואנשי סובארו מאמינים, כך הם מספרים לנו במפגש בתערוכת דטרויט, כי הסיבה היתה מידות קטנות מדי ומנוע חלש מדי.
 
 
"ה-VIZIV-7 מראה את הגודל של הרכב העתידי שלנו, שיגיע לשוק בתחילת 2018, אבל לא את העיצוב. הממדים ישארו פחות או יותר זהים, אבל מעט מאוד מהפרטים יעברו אל רכב הייצור". וחבל – המראה הקופסתי, גם אם מעט מוגזם, מצליח להעביר תדמית קשוחה, דבר שקצת חסר לדעתנו בדור הנוכחי של רכבי הפנאי.
 
 
 
מבחינת ממדים, הVIZIV-7 שהוצג לראשונה בתערוכת אל-איי לפני כחודשיים הוא רכב גדול משמעותית מהטרייבקה, עם אורך כללי של כחמישה מטרים ובסיס גלגלים של כשלושה מטרים. למען האמת, הוא ארוך יותר מרוב המתחרים הישירים, ורחב וגבוה כמו הגדולים שבהם. הישג מכובד בהחלט בהתחשב בעובדה שהרכב, כך מספרים אנשי היצרן, יתבסס על הפלטפורמה החדשה של היצרן שמשמשת גם את האימפרזה החדשה.
 
"ומה לגבי המנוע?" אנחנו שואלים "האם הוא יקבל את מנוע השישה צילינדרים, בנפח 3.6 ל' שקיים כאופציה באאוטבק?". אבל נציגי היצרן מסרבים לענות, ורק מבטיחים כי "הוא יהיה חזק כמו המתחרים". משמע הספק שינוע בין 280 ל-300 כ"ס. כך שעל הפרק עומד, כנראה גם מנוע 2.5 ל' מוגדש, כמו שיש בפורסטר טורבו.
 
 
 
אבל מה שיותר רלבנטי עבורנו הוא העובדה כי XV חדש יוצג בקרוב מאוד, כנראה כבר בתערוכת ז'נבה בעוד כחודשיים. גם הוא יתבסס, כמובן, על הפלטפורמה של האימפרזה החדשה, ואם לשפוט על פי העבר, כנראה גם יחלוק עם האימפרזה החדשה לא מעט ממאפייני תא הנוסעים. ואם לשפוט על פי תא הנוסעים של האימפרזה החדשה שנכחה גם היא בדוכן סובארו בתערוכה, לא מדובר בבשורה טובה במיוחד. אומנם החומרים מעט טובים יותר מבעבר, והעיצוב עודכן קלות, אך המראה שומר על קשר ישיר מדי לעיצוב הקודם, וכבר מתחיל להיראות מיושן, וגם הביצוע לא טוב מספיק מבחינת איכות החומרים ותפעול המתגים והחוגות השונים.
 
"האם בדור החדש תטפלו בבעיית זווית הגישה?" אנחנו שואלים בתקווה "תצטרכו לחכות ולראות – כרגע אנחנו לא יכולים להרחיב על הרכב".
נחכה ונראה.
 
 
 

14 תגובות לכתבה

לקריאת כל התגובות ברצף
  • 14
    סוברו טרבקה

    סוברו רכב אמין אבל עם מוסך דרק. יש כבר תקלה של מנורות נדלקות מעל 3 שנים ולא מבינים כלום. מנוע חייה רכב מרוץ אבל אוכל דלק כמו שיכור רציני.

    22.07.17 | 11:35רוני

  • 13
    יש לסובארו מנועים מתקדמים והיא מצליחה במכירות בארה"ב

    אני נוהג בפורסטר טורבו עם מנוע 2 ליטר , הזרקת דלק ישירה, 240 כוחות סוס. ללבורג מנוע דומה בנפח 1.6 ליטר   172 כוחות סוס. ביפן ללבורג 2 ליטר יש קרוב ל- 300 כוחות סוס.
    סובארו יודעת לבנות מנועי טורבו מתקדמים. הבעייה: מאחר והיא חברה קטנה, היא לא יכולה להרשות לעצמה לפתח הרבה מנועים בעת ובעונה אחת, אבל היא עובדת על כמה.

    בארה"ב, סובארו הוא היצרן היחיד שמכירותיו עולות משנה לשנה במשך 9 שנים ברציפות , כולל בעת מיתון. בשנת 2016 סובארו מכרה רק בארה"ב מעל ל-600,000 מכוניות. הסיבה להצלחה : למרות שבאמריקה יש מבחר גדול של מכוניות, הסובארו נחשבת לאמינה מאוד, בטיחותית, עם מערכת ההנעה לכל הגלגלים ומהנה לנהיגה. סובארו מוכרת בארה"ב יותר ממאזדה, ו-וולקסווגן. כך שמי שמספיד את סובארו לא מעודכן.

    10.04.17 | 20:56נחום

  • 12
    Xv

    כרכב משפחתי שני מדובר בקניה מצויינת. יכולות השטח נוחות המתלים והגודל שמתאים למשפחה ישראלית או לפננסיונרים יחד עם אמינות יוצאת דופן עולה בהרבה על החסרונות שלא רלוונטים ל 99% מהנהגים.  כמה מכם התקשו להגיע הרבה מעל המהירות החוקית בעליות לירושלים בגלל מנוע צנוע אבל מתאגרף?

    בשטח הרך בדיונות בוץ ושלג האוטו ללא מתחרים עד למחיר פי שתיים שלוש.ההבדל הוא בין נסיעה בסופי השבוע בכל דרכי העפר של רשות הטבע והגנים לבין המנעות למי שאין 4x4 אמיתי. 
    ועוד דבר קטן: מרכז הכובד הנמוך במיוחד למתחרות מאפשר לקחת סבובים שבמכוניות אחרות מפחדים (ובצדק) להסתכן.

    28.01.17 | 08:36אישימוטו

  • 11
    לא לקבור את סובארו

    יש לי XV 1.6 ליטר. מסכים, האוטו חלש מאוד ביחס ל1.6 מקבילים, העיצוב? טעם וריח

    אבל יש לי אוטו נוח מאוד לנסיעה, בעל יכולות שטח נהדרות למה שאני צריך שכיף לי ליסוע בו.
    אני מזכיר לכולכם שלסובארו יש סט של מנועי טורבו כמו בלברוג. נקווה שזה יזלוג לשאר הרכבים שלהם.

    15.01.17 | 12:24אמיר

  • 10
    ה- SUV הגדול של סובארו מיוצר בארה"ב

    ומיועד מן הסתם לשוק האמריקאי


    מן הסתם לא יגיע לעולם גם אל ארצינו הדוויה (בעיות תקינה, מחיר, וכדג')

    14.01.17 | 11:55ארצברג

  • 9
    התגובות כאן מיתחסות לטכנולוגיה ישנה שהולכת ונעלמת !!

    היום הולך המנוע   החשמלי

    14.01.17 | 07:37מנוע חשמלייייייייי

  • 8
    ל-5 שטוען לחוכמת יתר, כנס ..

    מנועי בוקסר הם מנועים שהומצאו עוד לפני תקופת מלחמת העולם השניה ע"י פולקסוואגן, ויושמו בפולקסוואגן חיפושית ואחר"כ בפולקסוואגן וארינט סובארו לא הייתה אפילו קיימת..
    כשהקימו את המותג סובארו מי שייצר עבור סובארו את מנועי הבוקסר הייתה חברת פוג'י
    למה בוקסר זה היה טוב לתקופה הישנה?- בגלל שהמנוע הציגה אמינות מופלגת ביחס לטכנולוגיות שהיו אז...
    למה בוקסר זה טוב לימנו אנו?- בוקסר זה המנוע שהכי קל ליישם בו הנעת AWD ולכן לא צריכים לעשות במנוע התאמות מיוחדות בכדי שיעבוד עם מערכת AWD, לבוקסר יש יתרון מובנה נוסף שמרכז הכובד שלו נמוך ולכן הוא בהחלט מתאים למכוניות ספורט.
    למה סובארו דבקה במנועי בוקסר? כי סובארו רצתה ועדיין רוצה להיות מותג שמציע פתרון ליישום AWD במחיר נמוך משמעותי.
    אתה הזכרתה את פורשה באותה נשימה כשהזכרתה סובארו וזה פשוט חוסר הבנה ובורות מצדך לעשות השוואה כזאת פשוט אין מה להשוות...מערכת ה-AWD בפורשה כל כך מתקדמת, וגם מנועי הבוקסר טורבו זה משהוא שסובארו עדיין לא מבינה בו הרבה..ואפילו אל תחשוב ש-STI בכלל יכולה להציג מנוע טורבו חכם ברמה של פורשה...לא כל טכנולוגיות הטורבו זה אותו הדבר..הבסיס להשוואה שלך זה רק בגלל שפורשה משתמשת בבוקסר?, מה עם הטכנולוגיה שעוטפת את המנוע? -בסובארו יש אפס טכנולוגיה וחדשנות וזאת בדיוק מה שנסיתי לומר...

    13.01.17 | 12:49דן

  • 7
    מה זה חלומות.. רכב פנאי גדול באמריקה (וכבר היה להם כזה...)   ל"ת

    ללא תוכן

    13.01.17 | 08:48חולם

  • 6
    עיצוב עצוב   ל"ת

    ללא תוכן

    12.01.17 | 20:36יוקאל

  • 5
    לדן שלא מבין כלום מהחיים שלו

    רק לסובארו (וגם לפורש) יש טכנולוגיית מנוע שייחודית לה, מנוע בוקסר, תחכים קצת לפני שאתה מבלבל את השכל.

    גם הגיר הרציף שלה משוכלל הרבה יותר מהגיר של מיצובישי או ניסן.
    העיקר לרשום תגובה... תקרא קצת, תלמד. 

    12.01.17 | 15:08גלי

  • 4
    סובארו - עיצוב מיושן

    סובארו כיום מפגרת אחרי יצרניות רכב רבות, טכנולוגיית מנועיים ותיבות הילוכים מיושנות וגם עיצוב והנדסת אנוש לוקים בחוסר השראה. חבל....

    12.01.17 | 10:18דן

  • 3
    תגובה ל 1

    בין הרכבים היחידים בשוק שאפשר להגיד שב 10 שנים הראשונות שלהם על הכביש יש לך שקט יחסית של אמינות, משהו שלא ניתן להגיד על כל רכב אירופאי עם טכנולוגית הגיר הרובוטי והמנועי טורבו שאחרי האחריות אתה רועד שלוחץ על הגז שמשהו לא התפרק לך.

    12.01.17 | 07:35גיא

  • 2
    אין בעיה בעיצוב קיימת בעיה בטכנולוגיה

    ללא טורבו ומערכת הנעה חכמה יותר ל-AWD זה לא ילך...

    11.01.17 | 22:09דן

  • 1
    סובארו - הולכים ומתדרדרים

    לרכבי סובארו יש שתי יתרונות:

    - רכבי 4X4 רכים אך נותנים מענה לתחום השטח הרך שאין כמעט בשום מותג אחר.
    - רכבים אמינים מאוד

    חוץ משתי היתרונות הנ"ל סובארו במגמת התדרדורת מתמדת לאורך יותר מעשור:
    - עיצוב פושר אם לא מאוד משעמם לכל ליין הרכבים
    - מנועים חלשים בהספקם לעומת התחרות ולמרות זאת מאוד בזבזניים.
    - שימוש בחומרי גימור זולים ומיושנים - פלסטיקים קשים ואיכות בידוד רעשים בינונית ומטה
    - רכבים שאינם מרווחים ביחס לתחרות.

    והכי גרוע - למרות שהם מביאים דגמים חדשים זה לא משתפר אלא כל הזמן עומד במקום או הולך אחורה. נראה שבסובארו מישהו שכח לעבוד והם ממשיכים להפיק רכבים שלא מביאים שום בשורה או שיפור ממשי ביחס לדורות קודמים.

    מה יהיה?

    11.01.17 | 16:38נהגוס

חם באתר

מבצעי רכב בשוק הישראלי

מבצעי רכב, ימי מכירות , חיסולי מלאי בסוכנויות רכב ואצל היבואנים

ליסינג ומימון לרכב

קונים רכב בליסינג פרטי? קבלו טיפים והצעות אטרקטיביות כאן

לקסוס RX450h במבחן דרכים

יוקרה היברידית בשטח

איזה מחירון רכב קובע?

מחירון לוי יצחק או יד2? באיזה מחירון רכב לבחור כאשר רוצים למכור או לקנות רכב?

אוטו לוגו (גרסת הדפסה) " /> (גרסת הדפסה) " /> (גרסת הדפסה) " /> (גרסת הדפסה)