חברת המזרח, יבואנית לנד רובר לישראל, פרסמה את מחירי לנד רובר דיסקברי 5 – חודשיים לפני ההשקה המתוכננת בישראל, במרץ.
הדור החדש של הדיסקברי חדש לחלוטין – מכנית וגם רעיונית. מכנית, הדור החדש חולק רצפה עם הריינג' רובר – ומציג ירידה דרמטית, של 480 ק"ג, במשקל העצמי, זאת למרות שהמידות דווקא גדלו לעומת הדור הקודם. הירידה במשקל הושגה באמצעות שימוש נרחב בחומרים קלים – אך גם בשל ויתור על שלדת הסולם, המאפיינת את הדיסקברי מאז שהוצג לראשונה (1989). הנסיגה מהשטח לא נעצרת במבנה הרכב, וממשיכה גם אל עבר מערכת ההנעה - הדיסקברי החדש הוא הראשון בשושלת הדגם שיוצע ללא הילוך כוח כאביזר תקני, ויסתפק בדיפרנציאל מרכזי מוגבל החלקה.
כבעבר, גם הדור החדש של הדיסקברי יוצע בישראל עם מנועי דיזל בלבד – וכאלו יוצעו שניים לבחירה. גרסת הכניסה תוצע עם מנוע 2.0 ליטר, עם 180 כ"ס ו-43.8 קג"מ, 10.5 שניות מ-0 ל-100 קמ"ש, ו-16.7 ק"מ לליטר. גרסה נוספת של הדיסקברי תוצע עם גרסה מחוזקת של אותו מנוע 2.0 ליטר – 241 כ"ס ו-51 קג"מ. עם מנוע זה המיאוץ למאה ימשך 8.3 שניות וצריכת הדלק הממוצעת תעמוד על 15.9 ק"מ לליטר. כמו כן, לגרסה זו יכולת גרירה עדיפה – 3500 ק"ג, לעומת 3000 ק"ג בגרסת הבסיס.
לנד רובר דיסקברי 5 – יש מחירים (מעודכן)
צילום: מנהל
הגרסה הבכירה ביותר של הדיסקברי תוצע עם מנוע ה-V6 המוכר מהדגם הקודם – 3.0 ליטר, V6, עם 258 כ"ס ו-61.1 קג"מ – נתונים זהים לאלו של הדיסקברי 4, אך בדגם החדש הם מתקבלים בסל"ד נמוך יותר. נתונים אלו טובים ל-8.1 שניות מ-0 ל-100 קמ"ש (לעומת 9.3 שניות בדיסקברי 4) ולצריכת דלק ממוצעת של 13.9 ק"מ לליטר (שיפור של 23%). גם גרסה זו רשאית לגרור עד 3500 ק"ג מטען, והיא מציעה גם מיכל דלק גדול יותר מאשר בדגמי הבסיס (85 ליטר, לעומת 77 ליטר).
כל המנועים יוצעו עם תיבה אוטומטית עם 8 הילוכים, ולגבי תיבת ההעברה – זו תיעדר רק מגרסת הבסיס (180 כ"ס); כל יתר הגרסאות כן יוצעו עם תיבת העברה (ביחס העברה 1:2.93). גרסת הבסיס גם תחסר קפיצי אוויר, נעילה לדיפרנציאל האחורי - ולמערכת ה'טריין רספונס' יהיו ארבעה מצבים, לעומת חמישה מצבים בגרסאות החזקות יותר.
הדיסקברי יוצע עם שלוש רמות אבזור - HSE, SE ו-Luxury. המפרט התקני כולל ריפודי עור, מושבים קדמיים חשמליים, מסך מגע מרכזי "8, מערכת שמע עם 10 רמקולים, דלת תא מטען חשמלית וחישוקי "19 (כולל גלגל חלופי בגודל מלא). מבחינה בטיחותית, הדיסקברי יוצע באופן תקני עם מערכות התרעה על רכב בשטח 'מת' (כולל יישום ייעודי ליציאה מחנייה), הרתעה על סטייה מנתיב ומערכת לסיוע בתמרון נגרר בנסיעה לאחור. שתי גרסאות ה-2.0 ליטר תוצענה באותה רמת גימור (SE), אך זו של הדגם החזק יותר תוצע עם מפרט עשיר קצת יותר, ובעיקר - עם 7 מקומות, לעומת 5 מקומות בגרסת הבסיס.
רמות הגימור המהודרות יותר כוללות כניסה והנעה ללא מפתח, גג שמש חשמלי, תצוגה עילית, מקרר משקאות, חימום למושבים ולגלגל ההגה, קיפול חשמלי למושבים האחוריים, צמיד-מפתח לפתיחת הרכב, מסך מגע "10 עם מערכת שמע בת 14 רמקולים (בהספק של עד 825 וואט) ומבחוץ - תאורת דרך 'לד' (בגרסאות הבסיס - הלוגן) וחישוקי "20. מבחינה בטיחותית, רמות הגימור הבכירות כוללות גם עיגוני איזופיקס במושב הקדמי ובשורה השלישית (בגרסאות הבסיס - עיגוני איזופיקס ישנם רק בשורה השנייה), מערכת לשמירה על נתיב הנסיעה, בקרת שיוט אדפטיבית ותאורת דרך אדפטיבית.
גרסת הבסיס של הדיסקברי החדש תעלה 508,000 שקלים, בעוד שבעבור המנוע החזק יותר תשלמו 578,000 שקלים. גרסת ה-V6 תעלה 668,000 שקלים ברמת האבזור הבסיסית, ו- 765,000 שקלים ברמת אבזור Luxury.
לנד רובר דיסקברי 5 – יש מחירים (מעודכן)
צילום: מנהל