חברת קרסו, יבואנית רנו, השיקה היום אולם תצוגה חדש – שהוא גם חדשני. הרעיון היה לשלב בין אולמות המכירה ה"רגילים", בעולם האמיתי, ואולמות המכירה הוירטואליים ברשת, בניסיון לתפוס את הטוב בכל העולמות – הנגישות של הרשת עם הממשיות של המציאות.
מי שנכנס לכתובת renaultlive.co.il מגיע ל"דף נחיתה" בו הוא נדרש למלא פרטים ליצירת קשר. אומנם דפים כאלו נפוצים מאוד כיום, אך כאן יוצר קשר נציג אנושי, ולא רובוט, בשיחת וידאו, ולפחות בשלב ההשקה המענה כמעט מיידי. הנציג שיוצר את הקשר הוא איש מכירות שיושב באולם יעודי, מרושת במצלמות, כך שהוא יכול להסביר על המכונית, להדגים ולהראות. כך בעצם מכאן והלאה מתנהל העסק באופן די דומה לביקור באולם תצוגה רגיל, מלבד העובדה שאת המכונית רואים דרך מסך המחשב/טאבלט/טלפון, ולא במציאות.
חיים ברשת
צילום: מנהל
שיחות "LIVE" יוכלו להתבצע גם דרך הנייד
האולם פעיל בין עשר בבוקר לעשר בלילה, וניתן לגשת אליו מכל מכשיר המאפשר גלישה באינטרנט – מבלי שנדרשת התקנת אפליקציה כלשהי על המכשיר עצמו. שיחת הוידאו היא חד-צדדית – הלקוח רואה את איש המכירות, אבל לא להיפך. האולם המשודר מאפשר גם תאום נסיעת מבחן ואפילו הזמנה של רכב.
בשלב זה אולם המכירה המשודר כולל רק את הטווינגו, הדגם החדש ביותר של החברה בארץ שמטבע הדברים זוכה למאמצי השיווק העיקריים. אולם לדברי ענת מילוסלבסקי, מנכ"ל רנו בישראל, האולם יכול לשנות את פניו בקלות, ובעתיד יארח דגמים נוספים או אחרים בהתאם לצורך. ברור גם לאנשי רנו כי בשלב הראשון רוב האנשים יעדיפו לראות את האוטו במציאות לפני שיזמינו, כך שבשלב זה מדובר בכלי "מקדם מכירה" חשוב, שיעזור להם להגיע לקהל רחב יותר, ויגביר את החשיפה של המותג. אולם הם בטוחים כי בהמשך הדרך אנשים יתרגלו להזמנת מכוניות ברשת.
אנחנו מאחלים לפרויקט, כמו לכל יוזמה לשיפור השירות ללקוח, בהצלחה – אבל עדיין ממליצים, כמובן, על ביצוע נסיעת מבחן באוטו - כל אוטו - לפני הקניה.
חיים ברשת
צילום: מנהל