פורד תשלם פיצוי בקרוב ל-48 מיליון שקל לבעלי פוקוס ופיאסטה עם תיבה רובוטית דו-מצמדית בישראל, כך נמסר מיבואנית המותג, דלק מוטורס. ההסדר, שהתגבש בעקבות תביעה יצוגית שהגישו בעלי מכוניות, יביא לפיצוי כספי לכ-34 אלף בעלי דגמי פורד בישראל בהווה ובעבר.
מהודעת דלק מוטורס עולה כי היצרנית תשלם 1,400 שקל לכל רכב. התשלום יתחלק בהתאם לבעלות - היד הראשונה תקבל 1,200 שקל, ואילו הבעלים הנוכחי יסתפק ב-200 שקל. לדוגמה אם רכשתם רכב מחברת ליסינג, החברה תקבל 1,200 שקל ואתם 200. אם הפוקוס או פיאסטה שבבעלותכם נקנתה ישירות מדלק מוטורס, סכום הפיצוי יהיה 1,400 שקל או 1,200 שקל במידה ומכרתם את המכונית.
עוד קובע ההסדר כי לקוחות ששילמו בעבור תיקון כלשהו בתיבת ההילוכים, יקבלו את כספם בחזרה. האחריות למכוניות הקיימות תוארך לשבע שנים, כך שלדוגמה המכוניות המוקדמות (שנת 2012) יהיו באחריות עד לשנת 2019 ורכב שעלה לכביש ב-2016 (פיאסטה לדוגמה) יהנה מאחריות לתיבת ההילוכים עד ל-2023. מדובר בתוספת של שנתיים אחריות ביחס להסדר קודם שהציעה דלק מוטורס ללקוחותיה, כפי שנחשף במכתב ששלחה לבעלי המכוניות.
פורד תפצה נהגים בישראל ב-48 מיליון שקל
צילום: מנהל
מכתב שנשלח ללקוחות פורד בעבר
תיבת ההילוכים הבעייתית, מדגם פאואר-שיפט, הוצעה בעיקר בפיאסטה ובפוקוס. המשפחתית הקומפקטית שווקה בישראל בהצלחה גדולה בתחילת העשור, והייתה אף לתקופה קצרה המכונית הנמכרת ביותר בישראל - עד שתקלות בתיבה הובילו לירידת קרנה בקרב הציבור הישראלי. כיום הפוקוס נמכרת עם תיבת הילוכים פלנטרית, בעוד הפיאסטה הוחלפה בדור חדש לחלוטין.
מהיבואנית נמסר כי "חברת דלק מוטורס הסכימה להסדר הפשרה שהוגש לאישורו של בית המשפט, מתוך רצון טוב ועל מנת לבוא לקראת קהל לקוחותיה. כמו כן, הארכת תקופת האחריות מעידה על הביטחון המלא שיש לנו באמינות הרכבים"
פורד תפצה נהגים בישראל ב-48 מיליון שקל
צילום: מנהל.