נתת לנו Like ב-Facebook?

פולקסווגן טיגואן - מבחן דרכים (1.4 ל' טורבו, אוט') (וידאו)

אוטו מבחני רכב

פולקסווגן טיגואן - מבחן דרכים (1.4 ל' טורבו, אוט') (וידאו)

20.04.17 אלי שאולי |   צילם: בני דויטש

הדור החדש לטיגואן מגיע באיחור אבל עם תפישה נכונה מבעבר. איך הוא מתמודד בתחום שהפך כה תחרותי?

16 תגובות | תגיות: פולקסווגן, פולקסווגן טיגואן, טיגואן, אלי שאולי

לפרטים
auto.co.il icon
*ציין שם
*ציין טלפון *טלפון שגוי

הפרטים נקלטו במערכת, ניצור איתכם קשר בהקדם

v-icon
סגור
מגיש: אוהד אלגוב | צילום ועריכה: גיל חסון
 
 
 
קטגוריה: פנאי קומפקטי

גרסה: 1.4 ל' טורבו 150 כ"ס, תיבה רובוטית דו-מצמדית (6 היל'), הנעה קדמית, טרנדליין

מתחרות בולטות: יונדאי טוסון, קיה ספורטאז', סיאט אטקה, פיג'ו 3008

מחיר גרסה נבחנת: 165,000 שקלים

פולקסוגן טיגואן החדש, אשר נחשף לראשונה לפני שנה וחצי בתערוכת פרנקפורט, נחת סוף סוף בארץ. עיכוב תמוה - אחרי הכל מדובר בתחום לוהט בארץ וחשיבותו עבור המותג הגרמני ברורה לגמרי. אולי הטיגואן הוא מה שיצליח להעירו מהנמנום המקומי בעת האחרונה.
 
 
הטיגואן היה רכב פנאי ראשון בקונצרן פולקסווגן על בסיס פלטפורמת ה-MQB המודולארית, אבל אלינו הוא מגיע אחרי כלי הפנאי הקטנים יותר של הקבוצה - סיאט אטקה (בסיס גלגלים קצר ב-4 ס"מ) ואודי Q2 (ב-8 ס"מ) - שנסמכים על אותו בסיס. הוא מגיע בגרסת 1.4 ל', אותה בחנו ו-2.0 ל' (180 כ"ס) כפולת  הנעה ויקרה יותר משמעותית - 210,000 שקלים.
 
  
עיצוב ונראות
הטיגואן היוצא לא הצטיין במראה ובפולקסווגן החליטו לתקן זאת ולשנות מהותית את הפרופורציות. הדגם החדש גדל באורך וברוחב ( 449 ס"מ, 184 ס"מ), ובייחוד בבסיס הגלגלים (268 ס"מ) ואיבד גובה (162 ס"מ). כל זה יוצר כלי שנראה רחב ומוצק יותר ובייחוד מודרני. עם קו כתף חד ומדויק, קורה בולטת מאחור, וחצאיות שחורות שתורמות לתחושה הקשוחה הוא נראה מצוין מהצד. דווקא החזית, למרות מראה מאוד פולקסווגני, מעט אנמית, בייחוד ברמת האבזור הבסיסית (למצוידת פנסי לד מעט שונים).

פנים הרכב

כאן אין הפתעות. זו אותה סביבת נהג פולקסווגנית מוכרת, וברגע הראשון זה מעט מאכזב (בייחוד כאשר רוב המרכיבים שחורים). אבל מעבר לכך קשה להתלונן. הנדסת האנוש (למעט עומס המתגים על ההגה) מוכרת וטובה, קל לתפעל מערכות שונות וגם האיכות טובה. גם רשימת הציוד נאותה וכוללת מולטימדיה עם מצלמה אחורית (איכותית), בקרת אקלים מפוצלת לשלושה אזורים (כולל אחורי) שניתנת לתפעול גם מהצג וגם בפקדים יעודיים. המחוונים מוכרים מהגולף ובתוכם צג מידע עשיר שכולל מחשב דרך מפורט. כחלק מהאווירה העניינית-שימושית יש גם שפע תאי אכסון גדולים.  

תנוחת הנהיגה טובה אך נראה שלמושב חסרה תמיכת גב ושהבסיס ארוך מדי לנמוכים. מאחור המרחב מצוין והנוסעים גם ייהנו מבקרת אקלים ותאורה. לטובת השימושיות המושבים מתפצלים ומתכוונים למרחק ולזווית. לתא המטען נפח גדול (615 ל'), מבנה שימושי, אפשרות לשינוי גובה רצפה וכיסוי איכותי.
   
 
  
נוחות נסיעה
כיול מתלים רך יחסית מביא לנוחות נאותה. הטיגואן אינו מגהץ שיבושים, ודווקא הקטנים מורגשים, אבל הוא תמיד מקטין את עצמתם. הסך הכל יוצר נסיעה נעימה וחבל שרעשי הרוח חזקים.
יומרות השטח כמובן קטנות אבל הטיגואן מציג תחושה מוצקה ודי חסונה על השבילים, ולא הרתיע אותנו מירידה מהאספלט גם ביום גשום. גם כאן אבני הדרך אינן מגוהצות אבל העוקץ ניטל מהן.
   
התנהגות ובטיחות
גם כאן אין הפתעות. ההגה קל מדי, אבל התגובות להפנייתו נכונות ולטיגואן התנהגות בוגרת וצפויה עם יכולת נאותה. הוא אולי אינו מהנה במיוחד, אבל עושה הכל כמו שצריך ובאופן נעים. בקרת יציבות מעט פעלתנית אך מתפקדת באופן מעודן רב הזמן. בלמים נאותים משלימים את החבילה.
מבחינת ציוד בטיחותי גרסה זו אינה עשירה ומסתפקת בבלימה אוטונומית והתרעה על שמירת מרחק ועייפות נהג.  
 
 
  
מנוע וביצועים
יחידת ה-1.4 ליטר טורבו המוכרת, שמייצרת 150 כ"ס ויודעת לנתק שני צילינדרים בעת הצורך, משודכת באופן מוזר לתיבת DSG עם שישה הילוכים ולא לשבעה כמו באטקה. אבל גם כך לטיגואן ביצועים טובים (האצה ל-100 קמ"ש ב-9.2 ש' ו-200 קמ"ש מרביים) והוא מהזריזים בקבוצה הקומפקטית. והתחושות תומכות במספרים. כרגיל, זינוק עם מצערת מלאה יחשוף השתהות קלה אבל מכאן הביצועים טובים ולטיגואן אין בעיה להאיץ בכל מצב, ובאופן לא מאומץ. למעשה זינוק נמרץ מדי על משטחים עם אחיזה נמוכה גרר סבסוב גלגלים ונקישות לא מחמיאות מהמתלה הקדמי. למעט קושי מסורתי בזחילות חניה, גם פעולת התיבה נעימה.
 
צריכת הדלק מעט פחות טובה ממה שהורגלנו בקבוצה ונעה בין 10 ק"מ/ ל' במסלול שכלל קטעים מאמצים ל-11.8 בקצב של טיול או 14 בשיוט ממש נינוח.

תמורה
הטיגואן הינו רכב הפנאי שהיינו מצפים מפולקסווגן לייצר. הוא אינו מפתיע - לטוב או לרע. הוא נעים, מרווח ונטול מגרעות בולטות - אך גם נטול הברקות בולטות. הנדסת האנוש והאיכות טובות, וכך גם הביצועים וההתנהגות. ב-165,000 שקלים לגרסת הבסיס הוא אף מצליח להציע תמורה טובה למחיר, שמתחרה בזו של המתחרים הראשיים מקוריאה ויפן, כשדווקא המתחרה מבית, האטקה, עושה לו חיים קשים. אבל העובדה שאין גרסה שמכוונת ללב הפנאי הקומפקטי (איזור ה-145,000 שקלים) תפריע לו להתברג בראש טבלת המכירות.
 
למפרט המלא של הפולקסווגן טיגואן לחצו כאן
  
 
  • נתונים טכניים
  • פולקסווגן טיגואן
תצורהטורי
נפח מנוע1.4 ל'
סוג מנועטורבו בנזין הזרקה ישירה
הספק150
הנעהקדמית
תיבת הילוכיםרובוטית, מצמד כפול
מערכות עזר בטיחותיות.
בסיס גלגלים268 ס"מ
אורך448.5 ס"מ
רוחב184 ס"מ
גובה167 ס"מ
מהירות מרבית200 קמ"ש
0-100 ש'9.2 ש'
פליטת co2-
ציון מבחן ריסוק-
מחיר165,000 ש"ח

16 תגובות לכתבה

לקריאת כל התגובות ברצף
  • 16
    כיסא הטיגואן בגרסת comfortline זה כמו סד של אינקויזיציה









    אני בעלים מאוכזב מאוד של רכב שעלה לכביש לפני כחודש. מאז שיש לי את הרכב הנסיעות הפכו סיוט. הכיסא כל כך לא נוח שכבר לאחר חמש דקות נסיעה הרגלים מתחילות לכאוב. הישבן מרגיש כאילו יושבים על אוכף ועם כל האפשרויות - 14 כיוונים אי אפשר למצוא תנוחת נהיגה סבירה.


    אני נוהג בפולקסווגן כבר 7 שנים ותמיד תנוחת הישיבה ברכב - גולף 7 או טוראן 2011 או אפילו הטיגואן הישן 2015 - היו ממש מדוייקות.


    חבל שצמפיון לא מוכנים לקחת אחריות על התקלה ולהחליף את הכיסא בכזה שיתאים למותג. כי בסופו של דבר האוטו מוצלח אך בלי נוחות ישיבה בסיסית הוא פשוט מיותר.

    21.06.17 | 17:10 חגי

  • 15
    בקיצור, אין סיבה אמיתית להשקיע בו, יש מתחרים ראויים במחירים

    שפויים והוגנים הרבה יותר.

    20.04.17 | 20:23ישראלי שפוי

  • 14
    קודיאק

    הייתי מסתכל על הקודיאק בהחלט..רכב נהדר

    20.04.17 | 14:35תגובה ל-13

  • 13
    מספר הערות לגבי הטיגואן וגם השוואה לאטקה

    מאחר ואני מחפש כבר לא מעט זמן ג'יפון שיתאים לשלושה כיסאות בטיחות מאחור, ומאחר ובחנתי כבר את כל האופציות אלו הם רשמי:

    1. לכל מי שרשם שהוא נמוך כמו גולף, הוא ממש ממש לא, למעשה הוא נותן את התחושה של הרכב הכי גדול בחבורה ועם הפרופורציות הכי נאות, וזאת למרות שכל המתחרים בערך באותן המידות.
    2. עיצוב - לדעתי העיצוב שלו מאוד מוצלח, סולידי ומרשים ובין המוצלחים בקטגוריה. אישית גם אהבתי מאוד את העיצוב של הטוסון אך הכמות שלו על הכבישים מורידה לי לגמרי את החשק לקנות אותו. האטקה נראה הכי קטן בחבורה ובפער.
    3. עיצוב פנים - עיצוב הפנים שלו משעמם אך באותו הזמן נראה ומרגיש הכי איכותי בקטגוריה. הפיג'ו מרגיש ונראה לא פחות טוב מהטיגואן אך הפונקיונאליות בעייתי כאשר השליטה על כל מערכות הרכב נעשית דרך מסך המגע. העיצוב של הטוסון נראה מצועצע ומרגיש זול. 
    העיצוב של האטקה נראה לא משהו ברמת הבסיס ומשתפר בגירסה הכי מאובזרת (עם דיפונים חומים).
    4. מרווח פנים - המושב נהג שלו הכי נוח בקטגוריה ועם ישיבה גבוהה ביחס למתחרים. מרווח הראש טוב מאוד גם כן. המרווח מאחור הוא הכי גדול בקטגוריה, וזה נכון למרווח הברכיים וגם לרוחב האפקטיבי של המושב (בין ידיות ההדלתות). אגב, האטקה הוא הכי קטן בקטגוריה עם רוחב מושב של 130 ס"מ לעומת 135 ס"מ בטיגואן (וגם ב-3008 וטוסון).
    5. אבזור - רמת האבזור לא רעה אך מאוד מרגיז שבמחיר של 165K ש"ח חוסכים בדברים פעוטים כגון פסי כרום מסביב החלונות או חלונות כהים מאחור. 
    מעבר לזה, מאוד מעצבן שלא ניתן להשיג אותו בארץ עם סלון בהיר אשר משפר פי כמה את חלל הרכב.

    סה"כ נראה אחלה רכב ובהחלט הייתי שוקל לרכוש אותו אך לצערי זמן האספקה הוא רק בתחילת 2018..
    נמתין לראות את הסקודה קודיאק החדש.

    20.04.17 | 13:33אני

  • 12
    המזדה cx5 עדיפה בכל הפרמטרים .   ל"ת

    ללא תוכן

    20.04.17 | 11:50דליק

  • 11
    165 אלף כשהיורו הוא 3.8 שקל???

    ועוד היבואן הנוראי צמפיון מוטורס

    04.03.17 | 23:44בזיון

  • 10
    אולי ימכרו 100 מכוניות בשנה,על מה כל הרעש?

    מחיר גבוה על רכב פשוט,מידי, 145000 היה נכנס לשוק טוב

    24.02.17 | 08:27דניאל

  • 9
    מושב

    לפי הבוחן מושב הנהג נעדר תמיכה לגב  מה בפולסוואגן עדיין לא למדו ליצר מושב נהג    ארגומטרי   כמו  פורד או ניסאן  למשל ?

    22.02.17 | 17:05יצק

  • 8
    זה גולף שהוגבהה בעוד כמה סנטימטרים אין תחושה של גובה וחבל


    22.02.17 | 08:44Nוטי

  • 7
    זה לא DSG ישן

    זה ה DSG החדש (DQ250)

    נכון שהוא בא רק עם 6 הילוכים אבל זו התיבה הרטובה ולא היבשה . היא גם יותר אמינה

    22.02.17 | 02:23אלכס

  • 6
    בלי הגובה נראה כמו גרסת הצ'בק ולא קרוסאובר.

    מראה די משעמם בחזית.
    לא רואה סיבה לשלם יותר כשיש סיאט אטקה במידות דומות שיש לו נוכחות יותר בולטת מבחינת מראה או הטוסון.

    21.02.17 | 18:02לא הלך להם.

  • 5
    זה בכלל לא ג'יפון..חד לו מרווח גחון וגובה כללי של גולף +   ל"ת

    ללא תוכן

    21.02.17 | 14:25Nוטי

  • 4
    לכן חזרו ל 6 הילוכים   ל"ת

    ללא תוכן

    21.02.17 | 14:17DSG 7 הילוכים מתפרק

  • 3
    לא רואה שום סיבה לשלם 25,000 שקל יותר מהאטקה.

    רכב בלי תכלית.אותו רכב "סיאט אטקה" ב25,000 ש"ח פחו.

    21.02.17 | 13:11דוד

  • 2
    ל-1

    לא, אתה...


    21.02.17 | 12:01אני

  • 1
    טיגוואן

    רכב מכער..

    21.02.17 | 11:06מיק

חם באתר

מבצעי רכב בשוק הישראלי

מבצעי רכב, ימי מכירות , חיסולי מלאי בסוכנויות רכב ואצל היבואנים

ליסינג ומימון לרכב

קונים רכב בליסינג פרטי? קבלו טיפים והצעות אטרקטיביות כאן

לקסוס RX450h במבחן דרכים

יוקרה היברידית בשטח

איזה מחירון רכב קובע?

מחירון לוי יצחק או יד2? באיזה מחירון רכב לבחור כאשר רוצים למכור או לקנות רכב?

אוטו לוגו (גרסת הדפסה) " /> (גרסת הדפסה) " /> (גרסת הדפסה) " /> (גרסת הדפסה)