כשלושה חודשים לאחר הצגת הדור החדש (שביעי במספר) של פורד פיאסטה, נחשפה גם גרסת ה-ST הספורטיבית. זו מציגה מראה חיצוני שמזכיר את קודמתה – ללא אלמנטים מוחצנים או קרביים מדי, אבל כן עם תגי ST על המרכב, מפזר רוח תחתון (דיפיוזר) וספוילר מאחור, חישוקי "18 ופגוש שונה מלפנים. כמו בשאר גרסאות הדגם, ה-ST תוצע בתצורות שלוש וחמש דלתות.
השינוי המשמעותי ב-ST החדשה מגיע מהצד המכאני. את מנוע ה-1.6 ל' טורבו (4 ציל') של הדגם הקודם מחליפה יחידת כוח חדשה ומוגדשת בנפח 1.5 ל', המונה שלושה צילינדרים בלבד. המנוע החדש מפיק 197 כ"ס ומומנט של 29.5 קג"מ, 17 כ"ס ו-5.1 קג"מ יותר מקודמו. באופן ייחודי בקטגוריה (ובדומה למנוע האקובוסט 1.0 ל'), במנוע החדש יתאפשר ניתוק צילינדר בשיוט לטובת חיסכון בדלק.
נכנסת לנעליים גדולות: פורד פיאסטה ST חדשה
צילום: מנהל
בנוסף, בפורד מוסרים שה-ST החדשה מסוגלת להאיץ מ-0 ל-100 קמ"ש תוך 6.7 שניות – זמן קצר יותר ב-4 עשיריות השנייה מזה של ה-ST הקודמת. נתון מהירות מרבית טרם פורסם. נתוני ההספק, מומנט והאצה ב-ST החדשה זהים לאלו של גרסת ה-ST200 של הדור הקודם, שנחשפה לפני כחצי שנה.
נכנסת לנעליים גדולות: פורד פיאסטה ST חדשה
צילום: מנהל
הכוח בגרסה החדשה עובר לגלגלים הקדמיים, שבעת פנייה יעזרו בדיפרנציאל מוגבל החלקה אלקטרוני עם טורק וקטורי (תורם ליכולת הפנייה דרך ניתוב כח לגלגלים החיצוניים). עם זאת, בפורד לא מסרו אילו תיבות הילוכים ישודכו למנוע זה, אך מתמונות היצרן נראה שתהיה אופציה ידנית עם שישה הילוכים.
נכנסת לנעליים גדולות: פורד פיאסטה ST חדשה
צילום: מנהל
הפיאסטה ST החדשה מצוידת בבורר מצבי נהיגה (לראשונה בהיסטורית הדגם), המשפיע על המנוע, בקרת היציבות, מערכת הפליטה, תגובת הדוושה וההיגוי (המתוגבר חשמלית). המצבים הם כדלקמן: רגיל (Normal) לנסיעה יום יומית, ספורט (Sport) לנהיגה נמרצת ומסלול (Track) המכייל את המכלולים למצב הדינאמי והמהיר ביותר – כך פורד.
נכנסת לנעליים גדולות: פורד פיאסטה ST חדשה
צילום: מנהל
הפיאסטה ST תוצג בתערוכת ז'נבה בראשית החודש הבא, והשיווק יחל בעולם בתחילת 2018. מדלק מוטורס, יבואנית פורד לישראל, נמסר כי אין צפי רשמי לייבוא של הגרסה הספורטיבית.