מיצובישי פרסמה תמונות רשמיות ראשונות של האקליפס קרוס (Eclipse Cross), רכב פנאי קומפקטי חדש שיוצג בתערוכת ז'נבה. מדובר במתחרה לטויוטה C-HR וקיה ספורטאז', והוא יושק בישראל ברבעון הרביעי של 2017, כך נמסר מחברת כלמוביל, יבואנית המותג.
האקליפס קרוס ימוצב בין האאוטלנדר ל-ASX, שאינו משווק בישראל. פירוש הדבר כי מיצובישי תציע שלושה רכבי פנאי קומפקטים, בשלושה אורכים שונים (אך עם אותו בסיס גלגלים). לאקליפס קרוס חמישה מושבים, אורכו 440.5 ס"מ (15 פחות מאאוטלנדר, 11 יותר מ-ASX), רוחבו 180.5 ס"מ (זהה לאאוטלנדר, שלושה יותר מ-ASX), גובהו 168 ס"מ (זהה לאאוטלנדר, שישה יותר מ-ASX) ובסיס הגלגלים שלו - כמו אחיו למותג - עומד על 267 ס"מ.
מיצובישי מציגה אקליפס קרוס, בישראל השנה
צילום: מנהל
הרכב החדש יוצע עם הנעה כפולה נשלטת אלקטרונית, שמעדיפה את הגלגלים הקדמיים. במידה וחיישני הרכב מזהים החלקה מחשב הניהול יכול להעביר חלק מהכוח לגלגלים האחוריים, זאת בעיקר לטובת נסיעה בכביש רטוב או מושלג ובדרכי עפר. מיצובישי לא מספקת בשלב זה נתוני עבירות לרכב החדש, שצפוי בדומה למתחריו להיות ממוקד כביש.
מיצובישי מציגה אקליפס קרוס, בישראל השנה
צילום: מנהל
האקליפס קרוס, ששואב את שמו דווקא מדגם הקופה שמוכר מהשוק האמריקאי (אקליפס, ליקוי ירח או שמש), יוצע עם צמד מנועים לבחירה - יחידת 1.5 ליטר טורבו-בנזין ותיבת הילוכים אוטומטית רציפה, או 2.2 ליטר טורבו-דיזל ותיבת שמונה הילוכים אוטומטית. מיבואנית המותג נמסר כי לישראל יגיע רק מנוע הבנזין. בשלב זה לא פורסמו נתוני הספק, ביצועים ותצרוכת דלק.
מיצובישי מציגה אקליפס קרוס, בישראל השנה
צילום: מנהל
במיצובישי מציינים כי בתא הנוסעים יוצע משטח תפעול דמוי עכבר במחשב נייד, שישמש למערכת המולטימדיה ותפעול מערכות שונות. בנוסף חלק מהגרסאות יציעו תצוגת מידע עילית לנהג ותאימות לטלפונים חכמים באמצעות אפל קארפליי ואנדרואיד אוטו.
מיצובישי מציגה אקליפס קרוס, בישראל השנה
צילום: מנהל
מיצובישי תציג את האקליפס קרוס בתערוכת ז'נבה (19-9 במרץ). לישראל הוא צפוי להגיע לקראת סוף השנה, ברבעון הרביעי.