נתת לנו Like ב-Facebook?

קיה פיקנטו – מבחן דרכים (השקה, וידאו)

אוטו מיני, סופרמיני

קיה פיקנטו – מבחן דרכים (השקה, וידאו)

26.03.17 אלי שאולי |   צילם: רונן טופלברג

רק הוצגה וכבר היא כאן, הפיקנטו החדשה והכל כך מעניינת במבחן ראשון

14 תגובות | תגיות: קיה, פיקנטו, אלי שאולי, מבחן דרכים, רונן טופלברג, פיקנטו החדשה

לפרטים
auto.co.il icon
*ציין שם
*ציין טלפון *טלפון שגוי

הפרטים נקלטו במערכת, ניצור איתכם קשר בהקדם

v-icon
סגור
 
קטגוריה מיני
 
גרסה 1.2 ל' EX  

מתחרות בולטות: יונדאי i10, שברולט ספארק, פיג'ו 108, טויוטה אייגו

מחיר גרסה נבחנת:  80,000 שקלים

בדברי ימי שוק הרכב הישראלי תירשם הקיה פיקנטו כמכונית המיני הראשונה שהצליחה לזכות בכתר המכונית הנמכרת בישראל. כל זאת כאשר שנים ספורות קודם מכונית מיני לא נתפשה בכלל כאופציה לגיטימית בשוק.  
 
 
עד לסוף דרכ, הדור הקודם של המיני של קיה נמכר בכמויות אדירות, כאשר ב-2016 היא היתה הנמכרת ביותר בקבוצה, ובפער גדול, ובמקום השני בטבלת המכירות הכללית. ואולם כאשר המתחרות המעודכנות מבית שברולט ויונדאי נושפות בעורפה, אין פלא שבקיה ישראל הזדרזו להביא את הפיקנטו החדשה. המכונית, שמבוססת על פלטפורמה חדשה, נחתה כאן ימים ספורים בלבד אחרי שנחשפה בתערוכת ז'נבה.  
 
 

עיצוב ונראות
המכונית החדשה נראית כמו עדכון של הדור הקודם, לפחות מבחינה חזותית. גרסה יפה, מודרנית ועכשווית יותר לאותו עיצוב. קיה נטלו פרטים מוכרים מהדגם היוצא, אם בחזית ואם ביחידות התאורה מאחור, אבל שילבו זאת עם הקו העכשווי שלהם. וכך, למרות שהמידות דומות לעבר (השינוי הבולט הוא בבסיס הגלגלים שצמח ב-1.5 ס"מ ל-240 ס"מ), היא נראית הרבה יותר גדולה וקרובה לריו (בגלל החזית). זה קשור לחזית שפרושה לרוחב, ולחישוקים הנאים שגדלו במידה ("15).  


פנים הרכב
גם מבפנים ממשיכה הפיקנטו בקו האופייני לקיה, כולל השימוש השופע בגוון השחור, שיוצר תחושה מעט קודרת. דווקא ממיני היה ניתן לצפות ליותר ססגוניות ושמחת חיים בסביבת הנהג (כמו שיש ביונדאי i10). החידוש הבולט בתא הנוסעים של הגרסה המאובזרת שבחנו והוא כמובן מערך המולטימדיה, עם צג מגע שניצב במרכז סביבת הנהג. באופן מוזר גם הצג נטול צבעוניות (רוב התפריטים בשחור לבן, למרות שהצג צבעוני).
 
 
   
מצד שני, מדובר בסביבת נהג נוחה לשימוש, שיוצרת רושם מכובד ותחושה גדולה. לכך תורמים גם פתחי אוורור גדולים ותא הכפפות שמשתלב היטב בחלק הקדמי (חבל שהוא קטן ולא מואר). הפלסטיקה אינה רכה אבל יוצרת רושם מוצק. 
 
האבזור בגרסה זו עשיר וכולל גם שמשות כהות, בקרת-אקלים, בלוטות', תפעול מההגה וחיישני חניה אחוריים.
מושב הנהג נוח אך חסר תמיכה מספקת לגב התחתון, תנוחת הנהיגה טובה (חבל שההגה מעט אופקי ואינו מתכוון למרחק) והתחושה היא של "מכונית אמיתית". מאחור המרחב דומה לעבר, כלומר טוב אך לא פורץ גבולות, והישיבה נוחה. תא המטען גדל מהותית מ-200 ל-255 ל' בזכות הנמכת הרצפה.
 
 

נוחות נסיעה
נראה שהפיקנטו נוחה מבעבר, ועדיין פגמים עירוניים, בייחוד גדולים, חודרים לתא בצורה ישירה מדי, בייחוד מאחור. כאשר עולה הקצב, בכבישים בין עירוניים, התחושה משתפרת, אך עדיין המצב לא מבריק. הפיקנטו שקטה מבעבר מבחינת רעשי הכביש, אך אלה עדיין נוכחים, ויותר מהם רעשי הרוח.

התנהגות ובטיחות  
מנגנון ההיגוי החדש מהיר מבעבר אך התחושה סביב המרכז מעורפלת, והמשקל הקל אינו משתנה תמיד באופן פרוגרסיבי. עם זאת, הפיקנטו מגיבה לפקודות בצורה נחושה יותר מבעבר ומתנהגת היטב, בוודאי ביחס לבנות מינה. היא נותנת תחושה של מכונית בוגרת שאוחזת היטב ומגיבה נכון לפקודות. הבלמים פחות מרשימים.

קיה ממשיכה להשקיע בצד הבטיחותי. לכל הגרסאות שפע ציוד ביחס לפלח עם שבע כריות אוויר, בלימה אוטונומית עד 75 קמ"ש (המערכת עובדת עד 160 קמ"ש, אך לא מבטיחה בלימה מלאה), ומובילאיי בהתקנה מקומית. זה הופך אותה למיני המצוידת ביותר מבחינה בטיחותית (ציון 7 לפי דירוג משרד תחבורה). בהחלט ראוי לציון.  
 
 


מנוע וביצועים
בקיה צופים שהגרסה הנמכרת של הפיקנטו תהיה בעלת מנוע ה-1.2 ל', 84 כ"ס (85 כ"ס בעבר). כרגיל הוא משודך לתיבה עם ארבעה הילוכים ובורר פשוט אך נוח. כמו בעבר, למרות שמדובר בגרסה החזקה במבחר היא לא מרגישה נמרצת במיוחד, אבל הביצועים סבירים לקטגוריה (13.7 ש' למאה קמ"ש). בעיר היא מייצרת כושר הולם והיא נעימה ולא "מאבדת אוויר" גם בנסיעה בין עירונית. בעליות, עקיפות או האצות מאומצות המנוע נשמע מדי ולא תמיד בצליל מרנין, אבל רב הזמן פעולתו נעימה ואינה רועשת. זאת גם אם בשל יחסי העברה קצרים הוא מבלה בסל"ד גבוה יחסית במהירות בין עירונית (כ-3000 סל"ד במאה קמ"ש). בשיוט ראינו גם 17.5 ק"מ/ל' אך בתוואי משולב נעה הצריכה בין 13 -12 ק"מ/ל'.  

תמורה
קיה בהחלט צעדה קדימה עם הפיקנטו החדשה שלה, בזכות מראה מושך ותחושה יותר מודרנית, שלמה ובוגרת. כמו שאר המתחרים הקוריאנים, גם הפיקנטו נותנת תחושה רב-שימושית ואינה מוגבלת לעיר. במקביל נוסף לה אבזור ובראשו אבזור הבטיחות החדש ומערכת המולטימדיה המקורית. ולמרות כל זאת, היבואן שמר על מחירים דומים. זה אומר שאם הדגם היוצא הצליח לשמור על הצלחה כה גדולה מול המתחרים החדשים, לנוכחי יהיה קל בהרבה.
 
 

14 תגובות לכתבה

לקריאת כל התגובות ברצף
  • 14
    הפיקנטו החדשה

    עומדת לשלוט ביד רמה בקטגוריה גם השנה - לקחו משהו שעבד היטב ועשו אותו יותר טוב. המתחרות יצטרכו לשלוף חתיכת ארנב מהכובע אם הן רוצות לתת לה פייט..

    27.03.17 | 21:17פטריק

  • 13
    "מתחרות בולטות" בלי ממציאת הקטגוריה?

    פיאט פנדה?

    27.03.17 | 13:01טאטא

  • 12
    קורן, כשאתה אומר "אנחנו יודעים מה אנחנו שווים"

    אתה מתכוון ל"אנחנו, אנשי המכירות בקיה", נכון? 

    27.03.17 | 11:24ארצברג

  • 11
    ככה משנים סדרי עולם

    הפיקנטו כבר ממזמן הוכח כאחד הרכבים הכי משתלמים ולא סתם הוא בין הכי נמכרים בארץ, אנחנו יודעים מה אנחנו שווים ומה מגיע לנו. שימשיך ככה, שיפגעו קצת הכרישים הגדולים של עולם הרכב ואולי גם הם בעתיד ימכרו בקצת יותר זול

    27.03.17 | 11:16קורן

  • 10
    מוצר מנצח

    לדעתי הפיקנטו תמשיך לככב בכבישי ישראל, כי יש לקיה מוצר מנצח ביד. שילוב נכון של עיצוב יפה עם אבזור פנימי ומערכות מתקדמות שהותקנו. נותנות לה לגבור על רכבים נוספים שהוצגו כאן שהם גם טובים, אבל לטווח מחיר זה לא מספיק.

    27.03.17 | 08:14שון

  • 9
    מוצר מנצח

    לדעתי הפיקנטו תמשיך לככב בכבישי ישראל, כי יש לקיה מוצר מנצח ביד. שילוב נכון של עיצוב יפה עם אבזור פנימי ומערכות מתקדמות שהותקנו. נותנות לה לגבור על רכבים נוספים שהוצגו כאן שהם גם טובים, אבל לטווח מחיר זה לא מספיק.

    27.03.17 | 08:13שון

  • 8
    דורון הראל אתה ממש בור

    לא נסעתי עוד על החדשה, אבל נסעתי לא מעט על הקודמת. היא אחלה. זריזה, חמודה ואני מעדיף אותה בעיר על משפחתית. לו רק היית יודע כמה פעמים השתחלתי לחניה שמשפחתית לא הייתה חולמת להכנס אליה...

    אגב, קורסה, איביזה, קליאו, יאריס (וגם 208, סוויפט גאז וכולי) הן לא מכוניות מיני, אלא סופר מיני...
    אני מעדכן אותךף רק שלא תצא שוב טמבל ובור...
    התנהגות דרעק...לפחות אתה יודע אידיש...

    24.03.17 | 09:28דורון (לא הראל)

  • 7
    טובה או לא, גיר 4 הילוכים זה בלתי נסלח ב 2017

    חבל. כי חוץ מזה זה אוטו חביב מאד

    24.03.17 | 06:44אני

  • 6
    מה קורה עם גרסת הספורט??

    האם אמורה להגיע גרסת ספורט ? ומה עם גרסת טורבו??? לא מגיע לנו (אנשי הפיקנטו) קצת כוח??!

    19.03.17 | 21:20אוראל

  • 5
    אנשים שלא מבינים יותר מדי וסתם מגיבים

    יצא לי להתנסות קצת בפיקנטו והוא הרגיש לי אחלה רכב. פעם הבאה שאחליף רכב אשקול בכבוד ראש לבדוק את הפיקנטו ולא ללכת כעיוור אחרי החברות הגדולות. המשיכו כך קיה

    17.03.17 | 13:29ראובן

  • 4
    אני בספק אם האנשים שמגיבים כאן לקחו באמת את הפיקנטו

    פעם לנסיעת מבחן. כמה שטויות.

     מיני איכותית שנותנת תמורה מצוינת למחיר שלה ומגיעה עם 7 שנות אחריות. מה צריך יותר מזה היום?

    17.03.17 | 02:02רפול

  • 3
    בוא נאמר שאוטו יפני גם ללא אחריות לא יתנהג כמו שהקטנה הזו

    או דומותיה מתנהגות. כאמור דרעק.

    מעדיף משומשת בלי אחריות מאשר קטנה שכזו!
    "רק להגיד יש לי אוטו חדש"

    16.03.17 | 15:47דורון הראל

  • 2
    ל 1 : רוב האנשים דוצים לחסוך, ורכב זול עם אחריות הכי זול. רכב בן 3 שנים ללא אחריות - הימור   ל"ת

    ללא תוכן

    16.03.17 | 10:16יוסי

  • 1
    איך בכלל אנשים קונים רכב שכזה

    אחריי שנסעתי בליסינג במשך חודש וחצי בפיקנטו אני ממש לא מבין איך אנשים חושבים בכלל לקנות אוטו כזה. רק שיגידו שיש לכם חדש?? עדיף לרדת בשנתיים שלוש ולקנות משומשת משפחתית נורמלית או אפילו מיני נורמלית (מאיביזה, קורסה, קליאו יאריס לא יודע) רק לא דרעק שכזה. 

    נכון בליסינג הן פחות מאובזרות אבל חוץ מזה אותו מנוע אותה שלדה אותו דרעק! 

    15.03.17 | 16:46דורון הראל

חם באתר

מבצעי רכב בשוק הישראלי

מבצעי רכב, ימי מכירות , חיסולי מלאי בסוכנויות רכב ואצל היבואנים

ליסינג ומימון לרכב

קונים רכב בליסינג פרטי? קבלו טיפים והצעות אטרקטיביות כאן

מבחן צמיגים – בלימה (וידאו)

כמה גדול ההבדל בין צמיגים שונים ביכולת הבלימה במקרה חירום? יצאנו לבדוק

מי היא המשפחתית ההיברידית הטובה בישראל? (וידאו)

יונדאי איוניק מול קיה נירו וטויוטה אוריס היבריד - מבחן דרכים השוואתי

איזה מחירון רכב קובע?

מחירון לוי יצחק או יד2? באיזה מחירון רכב לבחור כאשר רוצים למכור או לקנות רכב?

אוטו לוגו (גרסת הדפסה) " /> (גרסת הדפסה) " /> (גרסת הדפסה) " /> (גרסת הדפסה)