מתוך סרטון fresconews.com
מכה למיזם הרכב האוטונומי של אובר (Uber). חברת שיתוף הנסיעות - שמאיימת על עסקי המוניות - הפסיקה את הניסוי במכוניות ללא נהג לאחר שאחד מכלי הרכב שברשותה היה מעורב בתאונה חמורה. רכב הפנאי מדגם וולוו XC90 שהשוודים סיפקו לאובר רק לפני מספר חודשים, התנגש בשתי מכוניות בזמן שהיה במצב נהיגה אוטונומית, והתהפך. בתאונה, שתועדה על-ידי יישומון החדשות פרסקו ניוז, לא היו הרוגים.
 
 
 
סוכנות הידיעות רויטרס מדווחת כי התאונה אירעה באריזונה, אחת משלוש מדינות בארה"ב בהן אובר עורכת ניסוי במוניות ללא נהג. ברכב נכח באותו זמן נהג בשר ודם, אך הרכב נסע במצב האוטונומי - כלומר ייתכן ולתאונה אחראית טעות מחשב.
 
מדובר במכה נוספת לתחום המכוניות האוטונומיות, לאחר מספר תאונות שנרשמו על-ידי חברות אחרות - בהן גוגל - בכולן ללא הרוגים. בתאונה בה נהרג נהג טסלה שעשה שימוש במערכת ה"אוטופיילוט" (נהג אוטומטי) של החברה, נמצא כי המערכת פעלה כשורה.
 
על-פי אובר, בתאונה באריזונה לא היו פציעות קשות, אך בכל זאת הוחלט להפסיק את הניסוי בכדי לבחון את הסיבות שהביאו להתנגשות. מבדיקה ראשונית עולה כי התאונה נגרמה לאחר שנהג רכב אחר לא נתן זכות קדימה לוולוו של אובר, כך על-פי ג'וזי מונטנגרו, דוברת משטרת טמפה, אריזונה. כלי הרכב התנגשו והרכב האוטונומי התהפך על צדו.
 
 
הרכב האוטונומי של וולוו ואובר בזמנים טובים יותר
 
בזמן התאונה ישבו במושבים הקדמיים שני מהנדסים של אובר, שהופקדו על בדיקת המכונית, אך השליטה בה הייתה נתונה למחשב הניהול של מערכת הנהיגה האוטונומית. מלבד הנזק לוולוו XC90 המשמשת לניסוי, שני כלי רכב נוספים ניזקו קלות בתאונה.