מעט אחרי שהונדה הציגה דור חדש לחלוטין למיניוואן הגדול שלה, אודיסי, עובר גם המיניוואן של טויוטה, סיינה, מתיחת פנים. המיניוואן הגדול, שהוצג בדור הנוכחי בשנת 2009, זוכה בעדכון לעיצוב ברוח החדשה של טויוטה כלומר מראה דינמי-אגרסיבי יותר מתוך רצון לנער את התדמית האפרורית של המותג. השינוי בולט במיוחד בחרטום, שכולל יחידות תאורה, פגוש ושבכה שונים. טויוטה תציע שני עיצובי חרטום לדגם המחודש, כמו גם שלושה גווני מרכב חדשים.
הסיינה (Sienna) מציע שבעה או שמונה מושבים בשלוש שורות (2+3+2 או 2+3+3). מדובר ברכב גדול למדי, עם אורך כולל של 508.5 ס"מ, רוחב של 199 ס"מ, גובה של 175 ס"מ ובסיס גלגלים של 303 ס"מ. כל אלו מציבים אותו בישראל בפלח המיניוואנים בגודל מלא, עם מתחרים דוגמת קיה קרניבל, שברולט טראוורס וסאנגיונג רודיוס.
טויוטה מוסיפה פלפל לסיינה, המיניוואן הגדול שלה
צילום: מנהל
הסיינה שווק בעבר אצלנו בייבוא מקביל על-ידי חברת אלבר, אך זו חדלה מכך והותירה את שיווק הסיינה בידי מתחרתה, חברת אוטומקס. היבואנית הישירה, יוניון מוטורס, לא מציעה את הסיינה ולא תעשה זאת גם לאחר מתיחת הפנים - כך נמסר ל"אוטו".
הדגם המחודש ממשיך להציע מנוע V6 בנזין בנפח 3.5 ליטר, עם 296 כ"ס ו-36.5 קג"מ, תיבת שמונה הילוכים אוטומטית (שהחליפה אשתקד תיבת שישה הילוכים) והנעה קדמית או כפולה. חידוש חשוב יהיה בתחום הבטיחות, שם כל גרסאות הסיינה יוצעו עם חבילת הבטיחות האקטיבית של טויוטה - "Toyota Safety Sense" ("חוש הבטיחות של טויוטה" בתרגום חופשי). זו כוללת בלימת חירום אוטונומית עם זיהוי הולכי רגל, בקרת שיוט אדפטיבית בכל מהירות, תיקון סטייה מנתיב ועמעום אור גבוה אוטומטי למניעת סינוור.
טויוטה מוסיפה פלפל לסיינה, המיניוואן הגדול שלה
צילום: מנהל
אבזור המותרות יכלול חמישה(!) שקעי USB, מצלמות חנייה היקפיות עם מבט על ואפשרות לשיתוף תוכן ממכשירי אנדרואיד במסכי המולטימדיה האחוריים. כבעבר, הסיינה יוצע בחמש רמות אבזור - L הבסיסית, XLE ,SE ,LE ולימיטד הבכירה - כאשר בישראל מוצעת הסיינה במספר גרסאות, במחיר של החל מ-290 אלף שקל ל-LE.
שיווק הסיינה המחודש יחל בארה"ב בסתיו הקרוב, כדגם 2018. הרכב החדש יושק קודם לכן, בתערוכת ניו יורק שתיערך בחודש הבא. לפי שעה לא ידוע האם או מתי ישווק בישראל, אך זה בכל מקרה לא יקרה לפני סוף 2017.