שבועיים אחרי תערוכת ז'נבה גילו אנשי סיאט את אחד הסודות הפחות שמורים בעולם הרכב. סיאט תציג רכב פנאי גדול מהאטקה עם שבעה מושבים ב-2018. לוקה דה מאו, יו"ר סיאט, דיבר על כך באופן רשמי כאשר הציג את התוצאות העסקיות הטובות ביותר מעולם של המותג הספרדי, עם רווח תפעולי של 143 מליון אירו ומכירות של 410,000 כלי רכב ב-2016.

הרכב החדש יהיה צעד שלישי במתקפת הפנאי של סיאט, אשר החלה עם האטקה שנחשף אשתקד, ותימשך עם ה"ארונה"(Arona), רכב פנאי קטן שיושק בחודשי הקיץ. הרכב הגדול יחלוק בסיס עם סקודה קודיאק, וכמוהו יוצע בגרסאות חמישה ושבעה מקומות. הוא ייוצר בוולפסבורג, במפעל הגדול שמשמש לרוב את פולקסווגן שבגרמניה.
סיאט תציע רכב פנאי 7 מושבים
צילום: מנהל

נזכרים ב-20V20
סיאט חשפה בז'נבה 2015 את הוויז'ן 20V20, רכב תצוגה שסימן את הכיוון בתחום הפנאי. מדובר היה ברכב גדול מהאטקה עם בסיס גלגלים של 279 ס"מ (כמו הקודיאק) ואורך של 466 ס"מ (מעט קצר יותר). עם זאת, לרכב התצוגה היה חלק אחורי משופע, בעוד שלקודיאק – וגם לצללית האילוסטרציה שפרסמה כעת סיאט, יש חלק אחורי רבוע יותר.
יו"ר סיאט דאז, יורגן שטקמן, סיפר שאם הרכב ייוצר בצורה זו הוא לא יכול להיות עם שבעה מושבים. "ה-20V20 יכול להיות הדגל שלנו בעתיד, אבל לא נציע אותו בגרסת שבעה מקומות כי זה יפגע במראה ובחבילה". ייתכן שמאז חל שינוי בתוכניות או, סביר יותר, שאחרי רכב הפנאי הגדול תציג סיאט גרסה ספורטיבית יותר שלו. אחרי הכל, בהשקת הקודיאק סיפר לנו ראש סקודה, ברנד מאייר, על כוונה להציג מעין גרסה ספורטיבית לדגם, שתיועד בתחילת הדרך לסין.

כאשר נפגשנו בתערוכת ז'נבה לפני מספר שבועות עם מטיאס רבה, סגן נשיא בכיר האחראי למחקר ופיתוח בסיאט, הוא סיפר לנו בין היתר כי "המטרה שלנו הייתה להיפטר ממכוניות סדאן כמו האקסאו, ולהתרכז בפנאי. הצגנו את האטקה, בקרוב יהיה ארונה ונראה עוד כלי פנאי, גם גדולים יותר. לנו הכי חשוב היה קודם כל להיכנס לתוך התחום הזה, ועם הזמן יהיו לנו שלושה כלי פנאי ועוד קומבינציות של קרוסאובר שישלבו עיצוב ושימושיות".

ומה עם SUV קופה? "קשה להגיד כן או לא, אבל אנחנו עובדים על רעיונות מאוד יפים. יהיו לנו מכוניות יפות". (הראיון המלא יפורסם בגיליון "אוטו" בחודש מאי).
אם היינו צריכים להמר, היינו אומרים שמשהו מה-20V20 יגיע לרכב הפנאי הגדול, ושצפוי לו גם אח ספורטיבי יותר במראה.
סיאט תציע רכב פנאי 7 מושבים
צילום: מנהל