נתת לנו Like ב-Facebook?

דאצ'יה דאסטר - מבחן דרכים (1.2 ל' טורבו, ידני, 4x4)

אוטו מבחני רכב

דאצ'יה דאסטר - מבחן דרכים (1.2 ל' טורבו, ידני, 4x4)

13.04.17 יואל פלרמן

הנעה כפולה גם לדאסטר בנזין. זכות, חובה וגם שטח

7 תגובות | תגיות: דאצ'יה, דאצ'יה דאסטר, יואל פלרמן, דאסטר

לפרטים
auto.co.il icon
*ציין שם
*ציין טלפון *טלפון שגוי

הפרטים נקלטו במערכת, ניצור איתכם קשר בהקדם

v-icon
סגור
קטגוריה: רכבי פנאי קומפקטיים
 
גרסה: 1.2 ל' טורבו, ידנית, 4x4
 
מתחרות בולטות: הונדה HR-V, טויוטה C-HR, סובארו XV, סיאט אטקה
 
מחיר הגרסה הנבחנת: 107,500 שקלים
 
רכב הפנאי דאצ'יה דאסטר, על גרסאותיו השונות, מצטיין במחיר זול - אבל לא רק. את הדאסטר כבר בחנו עם מנוע דיזל (גיליון 348) וכעת נטלנו את גרסת הבנזין; זו, עם תיבה ידנית, הנעה כפולה ורמת הגימור 'פרסטיג'', העולה 107,500 שקלים.
 
 
ללא שינויים
הדאסטר מכריז "שטח". הזוויות, הפרופורציות, מרווח הגחון ו"אבזור שטח" (חלקו בתשלום) בדמות מסילות גג, מיגון גחון ומדרגות צד יוצרים מופע מהתכליתיים בבראנז'ה. ובמספרים - מרווח גחון: 21 ס"מ; זוויות גישה ונטישה: 29.3 ו–34.9 מעלות בהתאמה.   
תא הנוסעים מציע רשימת אבזור נוחות מכובדת ביחס למחיר: מערכת מולטימדיה מקורית עם מסך מגע, כוונון חשמלי למראות ולחלונות ובקרת שיוט.
 
הנדסת האנוש לא מוצלחת: כפתורי תפעול מפוזרים סביב ללא קשר והגישה לחלקם לא נוחה; כוונון המושב בעייתי; מסך המולטימדיה נמוך מדי. משטחי הדיפון מוצקים, אבל הרווחים גדולים מדי, ההידוק ככה וגימור חלק מהפקדים גס. אין אבזור בטיחות עדכני.  
 
 
 
המושב לא מאוד נוח, תנוחת הנהיגה הסבירה נפגעת בגלל הגה שמתכוונן רק לגובה, וברכי הנהג והנוסע קרובות מדי לדלתות. המרחב מאחור שופע לאורך ולגובה, ומרווחי הראש והברכיים נדיבים. לרוחב קצת פחות. תא המטען שימושי: נפח טוב ומבנה יעיל.
 
השינוי הגדול
מנוע הבנזין - 1.2 ליטר, טורבו - הוא סיבת המפגש, והנתונים נאים: 125 כ"ס, 20.9 קג"מ ו–11 שניות ל–100 קמ"ש. הדבר הראשון הבולט, בייחוד ובעיקר בהשוואה לדיזל, הוא השקט; בסרק המנוע אילם ותחת עומס הוא ממש בסדר. הביצועים טובים, ומ–2000 סל"ד האצות הביניים והכושר ההררי יעילים. התיבה מוצלחת פחות; מהלך הבורר ארוך, לא מדויק ולא חלק. צריכת הדלק טובה למדי - אך לא מרהיבה, עם נתון של כ–12 ק"מ לליטר.
 
 
 
כולם ביחד
נוחות הנסיעה של הדאסטר מצוינת. בעיר, כושר הספיגה של המתלים לא פחות ממעולה. מחוץ לעיר, שיכוך המהמורות והטיפול בגלי כביש משובח, ורק שילוב של מהירות גבוהה עם שיבושים בוטים מדי פוגש בשיכוך–החזרה לא מושלם היוצר נדנוד קל.
איכות הנסיעה נפגמת בגלל רעשי רוח קיצוניים (אולי בגלל מסילות הגג) ורעשי כביש מוחשיים. היכולת הדינמית סבירה - כל עוד לא דורשים יותר מדי. הדאסטר קצת רוכן - אבל, בעיקר, ההגה לא טוב; קל מאוד מחוץ לעיר - ולא ברור מתי הוא יוצא מ"השטח המת". ואיך.
 
בנהיגת שבילים הדאסטר נוח מאוד, אבל בטיפוס בשטח מנוע הבנזין נחות מהדיזל, העדיף בהרבה בזמינות הכוח. הילוך ראשון קצר יותר היה עוזר. ולמרות זאת, לדאסטר 4x4 יכולת שטח מכובדת מאוד.
 
שורה תחתונה
דאסטר הוא רכב פנאי עם יכולת שטח טובה מאוד יחסית לקטגוריה, נוח לנסיעה, זול מאוד - וכאן עם מנוע בנזין שקט ויעיל ביותר. לשלילה יצוינו הנדסת אנוש ואיכות פנים לא מצטיינים, תיבה לא נעימה, נסיעה רועשת והגה לא מוצלח - ורק שלושה כוכבים במבחן יורו NCAP. שקלול היחסים בין יתרונות–חסרונות–מחיר - כולו שלכם.
 
 
  • נתונים טכניים
  • דאצ'יה דאסטר
תצורהטורי
נפח מנוע1.2 ל'
סוג מנועטורבו בנזין הזרקה ישירה
הספק125
הנעהכפולה לא קבועה
תיבת הילוכיםידנית
מערכות עזר בטיחותיות.
בסיס גלגלים267 ס"מ
אורך431.5 ס"מ
רוחב182 ס"מ
גובה163 ס"מ
זווית גישה34.9
זווית נטישה-
מרווח גחון20.5
מהירות מרבית177 קמ"ש
0-100 ש'11 ש'
פליטת co2-
ציון מבחן ריסוק-
מחיר107,500 ש"ח

7 תגובות לכתבה

לקריאת כל התגובות ברצף
  • 7
    שטח-כביש-מחיר

    במשולש של שטח-כביש-מחיר יש מתחרים ראויים יותר לדאסטר.
    אומנם בשטח ייתן [קצת] יותר מפורסטר / XV , אבל באמינות הצפויה, שמירת ערך, נוחות התנהגות כביש הוא הרחק מאחור.

    לדעתי, במחיר הזה, עדיף או לקנות רכב שטח אמיתי יד שנייה, או לנסות להתאמץ וללכת על XV ומעלה

    20.04.17 | 19:01פורטיס

  • 6
    רכב בלי מערכות בטיחות . עדיף רכב יפני .קוראני. או גרמני יד שניה .   ל"ת

    ללא תוכן

    18.04.17 | 13:36דליק

  • 5
    Xv עדיף בשטח?? , הצחקת

    Xv  אולי מעודן יותר וגימור שלו טוב יותר ואיכותי . עם התנהגות כביש טובה יותר אבל נופל מהדאסטר בשטח ובהרבה

    14.04.17 | 18:24יוסי

  • 4
    ל-2

    תראה לי עוד רכב-שטח אחד כזה כחבילה, עם היכולות שלו ובמחיר הזה.

    ה- XV אכן עולה עליו ביכולות השטח, אבל (לצערי) גם המחיר בהתאם.

    ג'ימני עולה פחות ועדיף בשטח, אבל בכביש הוא מאד איטי.

    נכון שהוא ידני ובנזין, אבל יחסית לשאר הג'יפונים המפונפנים, בשטח הוא משאיר להם אבק (תרתי משמע).

    14.04.17 | 10:46+

  • 3
    לנהגוס: אז איך כן כותבים?

    לא יפה ככה להשאיר את כולם בלי שידעו למה התכוונת. אז איך כן כותבים? מה לא בסדר באיך שכתוב? למה הכתיבה הזו לא מכבדת?  

    14.04.17 | 07:59ויקטור מנדז

  • 2
    לדעתי הוא יקר מאוד ביחס לכל החסרונות שלו.

    מרעיש, לא נוח, הנדסת אנוש גרועה וללא מערכות בטיחות מתקדמות.
    מחיר יקר מאוד למה שמקבלים.

    13.04.17 | 20:39שי

  • 1
    ככה כותבים כתבת מבחן רכב?

    עיתונאים בגרוש... לא מכבדים את העבודה של עצמם....

    13.04.17 | 18:04נהגוס

חם באתר

מבצעי רכב בשוק הישראלי

מבצעי רכב, ימי מכירות , חיסולי מלאי בסוכנויות רכב ואצל היבואנים

ליסינג ומימון לרכב

קונים רכב בליסינג פרטי? קבלו טיפים והצעות אטרקטיביות כאן

לקסוס RX450h במבחן דרכים

יוקרה היברידית בשטח

איזה מחירון רכב קובע?

מחירון לוי יצחק או יד2? באיזה מחירון רכב לבחור כאשר רוצים למכור או לקנות רכב?

אוטו לוגו (גרסת הדפסה) " /> (גרסת הדפסה) " /> (גרסת הדפסה) " /> (גרסת הדפסה)