ג'נסיס, חטיבת היוקרה של יונדאי, חשפה בתערוכת ניו יורק את ה-GV80. מדובר ברכב פנאי - די צפוי בהתחשב בכך שהתצורה הזו הפכה לפופולרית מאוד גם בקרב מותגי היוקרה, אבל עם טוויסט: מנוע מימן.
יונדאי, שהייתה מחלוצות רכבי מימן הסדרתיים והראשונה עם רכב פנאי כזה (גרסת תא-דלק של הטוסון/ix35), תרחיב את ההיצע הירוק גם למותג היוקרה. על-פי ג'נסיס, ה-GV80 צפוי להגיע לייצור בתוך כשנתיים, כאשר עיצוב דגם התצוגה ישפיע באופן ניכר על הדגם הסדרתי. בפרט, בג'נסיס מבטיחים כי יחידות התאורה הכפולות מלפנים יהפו לסימן היכר של המותג.
ביצרנית היוקרה לא מפרסמים מפרט טכני כלשהו של הדגם החדש, למעט שמדובר ברכב עם מערכת תא-דלק. מדובר במנוע המפיק אנרגיה חשמלית מתהליך כימי בין מימן, המאוחסן במיכל הדלק, לבין חמצן מהאוויר. תוצרי הלוואי היחיד של התהליך הייחודי הם אדי מים (אותם ניתן, תיאורטית, אף לשתות).
ג'נסיס מציגה: חזון מימן לחובבי ה-SUV
צילום: מנהל
מלבד מערכת התא-דלק, ה-GV80 מציע גם אפשרות לטעינה משקע - מה שאומר כי הוא מצויד גם במצברים. לא ברור אם דגם סדרתי יציע זאת, או יסתפק - בדומה למכוניות מימן אחרות - בתדלוק בגז. לתדלוק זה יתרון משמעותי בכך שהוא מבוצע מתחנת דלק, בתהליך האורך דקות ספורות - ממש כמו תדלוק בבנזין או סולר. טעינת מצברים משקע, לעומת זאת, דורשת לרוב זמן ממושך יחסית.
ג'נסיס מציגה: חזון מימן לחובבי ה-SUV
צילום: מנהל
לפי שעה אין תוכניות לשיווק מותג ג'נסיס בישראל, כך נמסר ל"אוטו" מחברת כלמוביל, יבואנית יונדאי. המותג הצעיר מציע כיום שתי מכוניות סדאן גדולות - G80 ו-G90.