סיטרואן C5 איירקרוס (Aircross) נחשף רשמית. רכב הפנאי הקומפקטי של סיטרואן, אח תאום של פיג'ו 3008 החדש, יתחרה בקיה ספורטאז', יונדאי טוסון, מאזדה CX-5, סיאט אטקה ואחרים באחת מהקטגוריות החמות ביותר כיום בישראל, ובשווקים רבים בעולם. למעשה, רק לאחרונה סיפרנו לכם כי באירופה אחד מכל ארבעה כלי רכב שנמכרו ב-2016, היה רכב פנאי.
 
 
 
 
ה-C5 איירקרוס מציע עיצוב סיטרואני מודרני, כלומר עגלגל ונעים לעין - בשונה מהעיצוב האגרסיבי יחסית המקובל בקטגוריה. לרכב החדש ממדים ממוצעים לקטגוריה, עם אורך כולל של 450 ס"מ, רוחב של 184 ס"מ, גובה של 167 ס"מ ובסיס גלגלים באורך 273 ס"מ. נפח תא המטען עומד על 482 ליטר, והאיירקרוס מציע חמישה מושבים. בשלב זה לא ידוע אם בכוונת סיטרואן להציע אח תאום גם לפיג'ו 5008 (למעשה 3008 מוארך).
 
סיטרואן C5 איירקרוס יתחרה בקיה ספורטאז'
צילום: מנהל 
 
הרכב החדש מבוסס על פלטפורמת ה-EMP2 החדשה של קונצרן PSA, שמשמשת מלבד את ה-C5 איירקרוס, ה-3008 וה-5008 גם את אופל גרנדלנד (Grandland X). כל זאת כחלק ממה שהחל כשיתוף פעולה בין פיג'ו לג'נרל מוטורס והפך לרכישת אופל על-ידי הצרפתים.
 
מערך המתלים החדש של סיטרואן: 
 
 
חידוש של ממש ב-C5 איירקרוס נמצא מתחת לעור, שם סיטרואן תחנוך את מערך המתלים החדש שלה - המכונה "כריות הידראוליות פרוגרסיביות". בקצרה, מדובר במתלים שגרתיים (בולם וקפיץ ברזל), אך עם כריות עצירה ממולאות בשמן. מנגנון שכולל 20 פטנטים, כך סיטרואן, מאפשר שיכוך מהמורות גדולות וקטנות תוך צמצום אפקט ההחזרה של הבולם - ובכך הפחתת זעזועים בתא הנוסעים ויצירת תחושת "שטיח מעופף".
 
סיטרואן C5 איירקרוס יתחרה בקיה ספורטאז'
צילום: מנהל 
 
המתלים החדשים יחליפו את המתלים ההידרופנאומטיים המסובכים שהוצעו בעיקר בדגמי סיטרואן הגדולים בעבר, ויצאו בהדרגה משימוש לטובת קפיצי ברזל זולים ושגרתיים יותר - דבר שעורר ביקורת בקרב חובבי המותג. בסיטרואן מקווים כי המתלים החדשים, שיוצעו בהדרגה בכל דגמי המותג, יחזירו את חובבי הנוחות הביתה.
 
 
 
ה-C5 איירקרוס נחשף בתערוכת שנגחאי, וישווק תחילה בסין, החל מאוקטובר הקרוב. היצע הגרסאות יכלול שם מנוע 1.6 ליטר טורבו-בנזין עם ארבעה צילינדרים, והספק של 165 או 200 כ"ס - בשידוך לתיבת שישה הילוכים אוטומטית והנעה קדמית. בנוסף תוצע גרסת כלאיים נטענת משקע (פלאג-אין הייבריד) עם מנוע הטורבו החזק (200 כ"ס) ומנוע חשמלי שיניע את הגלגלים האחוריים. ביחד יעמוד הספק המערכת על 300 כ"ס וטווח הנסיעה החשמלי על עד 60 ק"מ בין טעינות. פרטים נוספים לא פורסמו.
 
סיטרואן C5 איירקרוס יתחרה בקיה ספורטאז'
צילום: מנהל 
 
בשלב זה לא ידוע אילו גרסאות צפויות באירופה, שם השיווק יחל רק לקראת סוף שנת 2018. בהתאם, ניתן לצפות לשיווק בישראל רק לקראת תחילת שנת 2019. מחברת לובינסקי, יבואנית סיטרואן, נמסר כי עדיין אין מועד שיווק סופי.