נתת לנו Like ב-Facebook?

סיטרואן C5 איירקרוס יתחרה בקיה ספורטאז'

אוטו חדשות רכב

סיטרואן C5 איירקרוס יתחרה בקיה ספורטאז'

20.04.17 רועי צוקרמן

סיטרואן מציגה אח לפיג'ו 3008, עם עיצוב עגלגל ומתלים יחודיים שיעניקו חווית "שטיח מעופף". השיווק בישראל - לקראת 2019

12 תגובות | תגיות: סיטרואן, סיטרואן C5 איירקרוס

לפרטים
auto.co.il icon
*ציין שם
*ציין טלפון *טלפון שגוי

הפרטים נקלטו במערכת, ניצור איתכם קשר בהקדם

v-icon
סגור
סיטרואן C5 איירקרוס (Aircross) נחשף רשמית. רכב הפנאי הקומפקטי של סיטרואן, אח תאום של פיג'ו 3008 החדש, יתחרה בקיה ספורטאז', יונדאי טוסון, מאזדה CX-5, סיאט אטקה ואחרים באחת מהקטגוריות החמות ביותר כיום בישראל, ובשווקים רבים בעולם. למעשה, רק לאחרונה סיפרנו לכם כי באירופה אחד מכל ארבעה כלי רכב שנמכרו ב-2016, היה רכב פנאי.
 
 
 
 
ה-C5 איירקרוס מציע עיצוב סיטרואני מודרני, כלומר עגלגל ונעים לעין - בשונה מהעיצוב האגרסיבי יחסית המקובל בקטגוריה. לרכב החדש ממדים ממוצעים לקטגוריה, עם אורך כולל של 450 ס"מ, רוחב של 184 ס"מ, גובה של 167 ס"מ ובסיס גלגלים באורך 273 ס"מ. נפח תא המטען עומד על 482 ליטר, והאיירקרוס מציע חמישה מושבים. בשלב זה לא ידוע אם בכוונת סיטרואן להציע אח תאום גם לפיג'ו 5008 (למעשה 3008 מוארך).
 
 
 
הרכב החדש מבוסס על פלטפורמת ה-EMP2 החדשה של קונצרן PSA, שמשמשת מלבד את ה-C5 איירקרוס, ה-3008 וה-5008 גם את אופל גרנדלנד (Grandland X). כל זאת כחלק ממה שהחל כשיתוף פעולה בין פיג'ו לג'נרל מוטורס והפך לרכישת אופל על-ידי הצרפתים.
 
מערך המתלים החדש של סיטרואן: 
 
 
חידוש של ממש ב-C5 איירקרוס נמצא מתחת לעור, שם סיטרואן תחנוך את מערך המתלים החדש שלה - המכונה "כריות הידראוליות פרוגרסיביות". בקצרה, מדובר במתלים שגרתיים (בולם וקפיץ ברזל), אך עם כריות עצירה ממולאות בשמן. מנגנון שכולל 20 פטנטים, כך סיטרואן, מאפשר שיכוך מהמורות גדולות וקטנות תוך צמצום אפקט ההחזרה של הבולם - ובכך הפחתת זעזועים בתא הנוסעים ויצירת תחושת "שטיח מעופף".
 
 
 
המתלים החדשים יחליפו את המתלים ההידרופנאומטיים המסובכים שהוצעו בעיקר בדגמי סיטרואן הגדולים בעבר, ויצאו בהדרגה משימוש לטובת קפיצי ברזל זולים ושגרתיים יותר - דבר שעורר ביקורת בקרב חובבי המותג. בסיטרואן מקווים כי המתלים החדשים, שיוצעו בהדרגה בכל דגמי המותג, יחזירו את חובבי הנוחות הביתה.
 
 
 
ה-C5 איירקרוס נחשף בתערוכת שנגחאי, וישווק תחילה בסין, החל מאוקטובר הקרוב. היצע הגרסאות יכלול שם מנוע 1.6 ליטר טורבו-בנזין עם ארבעה צילינדרים, והספק של 165 או 200 כ"ס - בשידוך לתיבת שישה הילוכים אוטומטית והנעה קדמית. בנוסף תוצע גרסת כלאיים נטענת משקע (פלאג-אין הייבריד) עם מנוע הטורבו החזק (200 כ"ס) ומנוע חשמלי שיניע את הגלגלים האחוריים. ביחד יעמוד הספק המערכת על 300 כ"ס וטווח הנסיעה החשמלי על עד 60 ק"מ בין טעינות. פרטים נוספים לא פורסמו.
 
 
 
בשלב זה לא ידוע אילו גרסאות צפויות באירופה, שם השיווק יחל רק לקראת סוף שנת 2018. בהתאם, ניתן לצפות לשיווק בישראל רק לקראת תחילת שנת 2019. מחברת לובינסקי, יבואנית סיטרואן, נמסר כי עדיין אין מועד שיווק סופי. 

12 תגובות לכתבה

לקריאת כל התגובות ברצף
  • 12
    קניתי פיג'ו עם המון חששות וממש הופתעתי לטובה !!!

    כל השנים הייתי רק עם יפניות ולעגתי לאירופאיות אפילו שמעולם לא היה לי רכב אירופאי. הכל היה ממה ששמעתי מאנשים. אמרו לי שבאמת היתה בעיית אמינות אבל בשנים האחרונות גם בפיג'ו סיטרואן וגם ברנו השתפרו והיום הן לא נופלות מהיפנים. השתכנעתי וקניתי את ה 508 והיא שמה בכיס הקטן כל יפנית שנסעתי בה (כולל של חברים).

    02.05.17 | 19:37תמיר

  • 11
    הלקוחות הולכים בארץ על בטוח ולא מהמרים

    יקנו טויוטה יאריס או יונדאי I20 ולא משנה שאלה רכבים הרבה יותר איטיים וחלשים, עם מנועים מיושנים, שהם מציעים פחות אבזור באופן ברור ובנוסף גם יקרים יותר. מי שרוצה עידון, אבזור, חיסכון בצריכת דלק, עדיף לו ללכת על הסיטרואן ועל הדרך יחסוך כ-10000 שח

    02.05.17 | 19:34שחר

  • 10
    בניגוד ליפניות עם העיצוב המקומט (כאילו אגרסיבי)...

    מאז ומעולם דגמי סיטרואן היו נעימים לעין. לעומת זאת, היפנים וגם הקוריאנים, כנראה חושבים שרכב עם עיצוב מקומט ימכר טוב יותר. ואז מגיע איש השיווק וקורא לזה "עיצוב אגרסיבי". אלמלא היו מוכרים בזול, רק קומץ אנשים עם טעם רע היו רוכשים את הקופסאות המקומטות הללו.

    02.05.17 | 19:30שלומי

  • 9
    הגיע הזמן שהיפנים ילמדו לייצר מכוניות נוחות

    המכוניות היפניות הן אוסף של קופסאות אנטי נוחות. הגיע הזמן שילמדו לייצר מכוניות נוחות כמו של הצרפתיות ושל סיטרואן בפרט.

    02.05.17 | 19:27גידי

  • 8
    ממש תאווה לעניים

    מאז ותמיד, הרכבים של סיטרואן היו נוחים, ולטעמי גם יפים.

    02.05.17 | 19:09ערן

  • 7
    רכבים צרפתיים

    תגידו לי בחייאת אתם מדברים ברצינות? כל מוסכניק יכול להעיד שהפרנסה שלו מגיע מרכבים צרפתיים. סיטרואן לדעתי יש עוד עבודה לעשות עד שהם ישפרו את המוניטין שלהם בארץ כמו שקיה עשו.. אז תחרות לספורטאז לא נראה לי קיימת באופק..

    23.04.17 | 15:51יובל

  • 6
    ל-5. בוודאי שאפשר. עובדה. האם האירקרוס יזכה? עניין אחר   ל"ת

    ללא תוכן

    22.04.17 | 12:16מרקוס אגריפה

  • 5
    טוב, אי אפשר באמת להתחרות בספורטאז'

    כבר שנים שהיבואן לא תחרותי או עובד על שיפור רמת השירות, אז בטח שפיג'ו/סיטרואן הפכו להיות מופע נדיר על הכביש, למרות שהמכוניות עצמן טובות.

    היבואן של קיה הבין שהנוסחא להצלחה היא - ג'יפון, זול, עיצוב שופוני ואחריות מורחבת. תן את זה לישראלי הממוצע והוא מבסוט

    21.04.17 | 21:07נו נו

  • 4
    אל תקנו לא פזו ולא סיטרואן

    רכבים גרועים

    חסרי ערך
    אין ספור תקלות
    לא תקבלו 10% ממחיר המחירון שתרתו למכור
    גם לא מהיבואן

    21.04.17 | 11:24א

  • 3
    סיטרואן רכב פי 1000 מאיזה קיה בחיית   ל"ת

    ללא תוכן

    21.04.17 | 07:57בן

  • 2
    כדי להתחרות בקיה ספורטאז' הוא יצטרך הרבה מעבר

    ל"עטיפה" יפה. 

    21.04.17 | 02:36הדר

  • 1
    כזה עם 300 כ"ס ומתלים כאלו נשמע כמו חלום   ל"ת

    ללא תוכן

    20.04.17 | 21:09a

חם באתר

מבצעי רכב בשוק הישראלי

מבצעי רכב, ימי מכירות , חיסולי מלאי בסוכנויות רכב ואצל היבואנים

ליסינג ומימון לרכב

קונים רכב בליסינג פרטי? קבלו טיפים והצעות אטרקטיביות כאן

לקסוס RX450h במבחן דרכים

יוקרה היברידית בשטח

איזה מחירון רכב קובע?

מחירון לוי יצחק או יד2? באיזה מחירון רכב לבחור כאשר רוצים למכור או לקנות רכב?

אוטו לוגו (גרסת הדפסה) " /> (גרסת הדפסה) " /> (גרסת הדפסה) " /> (גרסת הדפסה)