הם לא מתעייפים החבר'ה האלה, והכוונה היא כמובן ליצרני המכוניות. או ספציפית - ליצרני דגמי הוט-האצ' שלהוטים להוכיח שהמשפחתית הספורטיבית שלהם היא הכי הכי. הדרך לעשות זאת היא קביעת זמני הקפה במסלול שהפך לתקן דה-פקטו בתחום - הנורבורגרינג. והפעם תורה של הונדה, שהריצה עליו את גרסת ה-R הספורטיבית לסיוויק החדשה ושברה את שיא הקפת המסלול למכוניות הנעה קדמית. התוצאה: 7 דקות 43 שניות ו-8 עשיריות השנייה - שלוש שניות וקצת מהר יותר ממחזיקת התואר הקודמת פולקסווגן גולף GTI קלאבספורט S (שקבעה 7:47:19).
ושוב: הונדה שוברת את שיא ההקפה בנורבורגרינג
צילום: מנהל
להונדה סיוויק טייפ R החדשה מנוע 2.0 ליטר, טורבו, עם 320 כ"ס (10 כ"ס יותר מהקודמת) ו-40.8 קג"מ (זהה לקודמת) שמשודך לתיבת הילוכים ידנית עם 6 יחסי העברה. הכוח יורד אל צמד הגלגלים הקדמי דרך דיפרנציאל מוגבל החלקה, מכני.
ושוב: הונדה שוברת את שיא ההקפה בנורבורגרינג
צילום: מנהל
הונדה מציינת כי הטייפ R החדשה קלה ב-16 ק"ג מזו הקודמת, קשיחה ב-34% יותר ובעלת גוף אווירודינאמי יותר. עוד מספרת היצרנית היפנית כי המתלה האחורי חדש לגמרי - רב חיבורי - וזה מעניק יציבות טובה יותר בזמן בלימה חזקה, מה שאפשר בלימות מאוחרות יותר אל תוך הפניה.
כל הכבוד להונדה - וכמובן, נראה כמה זמן השיא הזה יחזיק...

לצפייה בסרטון ההקפה: