ב.מ.וו עדיין לא הציגה את הדובדבן שבקצפת במשפחת סדרה 5, ה-M5 החדשה, אבל רגע לפני שזה קורה היצרנית חושפת את הדבר הכי קרוב - ה-M550d. כן, כמעט M ועם מנוע דיזל - עם 400 כ"ס, 77.5 קג"מ, 4.4 שניות מ-0 ל-100 קמ"ש, 250 קמ"ש מרביים (מוגבל אלקטרונית) ויכולת צליחת פניות במהירות גבוהה.
ב.מ.וו חשפה את ה-M550d החדשה
צילום: מנהל
הגרסה החדשה מצטרפת ל-M550i, כמעט-M שהוצגה אשתקד עם מנוע בנזין (462 כ"ס, 4 שניות ל-100). מחברת דלק מוטורס, יבואנית ב.מ.וו, נמסר כי זו תגיע לישראל באוקטובר הקרוב, בעוד שהדיזל לא תוצע בישראל בייבוא סדיר.
בדרך אלינו - M550i, גרסת הבנזין:
ה-M550d תוצע בשני סוגי מרכב - סדאן וסטיישן (טורינג, כך מכנים אותה בב.מ.וו). בשתיהן תמצאו את החבילה האווירודינאמית של M, היגוי אקטיבי, מתלי M שבין היתר גם מנמיכים את המרכב ב-10 מ"מ, וכמובן בלמים משודרגים - ניחשתם נכון, שייכים ל-M. החישוקים (גם הם, M) בקוטר "19 ורוחב "9 מאחור (צמיג ברוחב 275 מ"מ) ו-"8 מלפנים (צמיג ברוחב 245 מ"מ). בתא הנוסעים תינתן האפשרות לרכוש מושבי M, בעלי תמיכה צדית משודרגת, ותהיה בחירה בין ריפוד עור לאלקנטרה.
ב.מ.וו חשפה את ה-M550d החדשה
צילום: מנהל

יחידת הכוח של ה-M550d מתהדרת בהספק של 400 כ"ס (ב-4,400 סל"ד) ובמומנט של 77.5 קג"מ (ב-2,000 סל"ד), כל זאת ממנוע שישה צילינדרים בנפח 3.0 ליטר. זהו מנוע הדיזל החזק ביותר במכונית הסאלון הבווארית לדורותיה, ולמעשה, זהו ההספק הגבוה ביותר בעולם למנוע דיזל (ביחס כ"ס לליטר). פרט מעניין - למנוע זה לא פחות מארבעה מגדשי טורבו(!). המנוע, שמקורו ב-750d החדשה, משודך לתיבת שמונה הילוכים אוטומטית שמעבירה את הכוח לכל ארבעת הגלגלים.

ב.מ.וו העולמית מדווחת כי תחל בשיווק גרסת הסדאן כבר בחודש יולי, בעוד שרוכשי הטורינג יצטרכו להתאפק עד סוף השנה.