צ'מפיון מוטורס, יבואנית סקודה לישראל, מתחילה בימים אלו בשיווק רמת גימור חדשה לסקודה סופרב שתכונה 'ספורטליין', סנונית ראשונה בארץ לקו גרסאות חדש של סקודה. רמת האבזור הזו, שזוכה לעיצוב מעט ספורטיבי יותר (בדומה לחבילות ה-S הקוסמטיות של אודי), תגיע בהמשך גם לקודיאק (שיושק בארץ ביוני), ייטי ודגמים נוספים.
כמו גרסאות ה"לורין אנד קלמנט", גם מהדורת הספורטליין תוצע עם שתי גרסאות של מנוע 2.0 ליטר: 220 ו-280 כ"ס (האחרון מוצע עם הנעה כפולה). הביצועים, כצפוי, דומים לגרסאות ה"לורין אנד קלמנט" - 245 קמ"ש או 250 קמ"ש מרביים, והאצה ל-100 קמ"ש ב-7.0 או 5.8 ש'. באופן מעניין גם המחיר זהה: 238,000 ו-265,000 שקלים בהתאמה.
מדים ספורטיביים לסקודה סופרב
צילום: מנהל
השינוי
חיצונית, נבדלת רמת הגימור החדשה בחישוקים כהים ("19), בתי מראות שחורים, שבכה מושחרת, ספוילר שחור בקצה האחורי, צמד מפלטים בולט ועוד עיטורים. גם בתא הנוסעים בוצעו שינויים לטובת אווירה ספורטיבית יותר, עם מושבי ספורט חשמליים, ריפוד אלקנטרה, תפרים כסופים, דוושות מאלומיניום ועוד. כמו ב'לוריין וקלמנט', גם כאן האבזור עשיר, והרשימה כוללת גג זכוכית פנוראמי, בקרת אקלים מפוצלת לשלושה אזורים, מפתח חכם, מערכת עזר אוטונומית לחנייה, ומערך בטיחות מתקדמת שיכלול בלימה אוטונומית, בקרת שיוט אדפטיבית, ניטור שטחים מתים והתרעה על סטייה מהנתיב.
מדים ספורטיביים לסקודה סופרב
צילום: מנהל

רוצים להצעיר
ג'קי אביב, ראש חטיבת סקודה בצ'מפיון-מוטורס, רואה בגרסה החדשה דרך להצעיר את הסופרב. הוא סיפר שבמותג הרגישו ביקוש מלקוחות לגרסה החדשה שהושקה בחו"ל לפני חודשים אחדים. "היו לקוחות רבים שרצו את רמת האבזור הגבוהה, אבל הם צעירים בגיל וברוח וחפשו משהו שאינו מיושב מדי, אלא יותר ספורטיבי". מבחינת אביב, הספורטליין תוכל למשוך גם קהל חדש שחלקו יגיע ממותגי היוקרה.

במקביל להשקת הגרסה החדשה מגבירה סקודה את קצב האספקה, ואנשי היבואן מקווים כי עד הגעת הספורטליין, בעוד כחודשיים, הם יצליחו לחסל את זמן ההמתנה הארוך לסופרב. לארץ הוקצו 200 מכוניות ברמת הגימור ספורטליין, שאמורות לתפוס כעשרה אחוז מכלל מכירות הדגם (ב-2016 נמכרו כ-2000 מכוניות מדגם הסופרב). אנשי היבואן מספרים שמכירות ה'לוריין וקלמנט', הן כ-500-600 יחידות בשנה, אך צפוי שהספורטליין תנגוס נתח מתוך המספר הזה.
מדים ספורטיביים לסקודה סופרב
צילום: מנהל