נתת לנו Like ב-Facebook?

סקודה אוקטביה – מבחן דרכים (1.0 ל' טורבו אוט', מתיחת פנים)

אוטו משפחתיות

סקודה אוקטביה – מבחן דרכים (1.0 ל' טורבו אוט', מתיחת פנים)

15.05.17 גיא רוטקופ |   צילם: מערכת אוטו

האוקטביה זכתה לעדכון קל במתיחת הפנים והפכה למכונית שלמה יותר

12 תגובות | תגיות: אוקטביה, סקודה, סקודה אוקטביה, גיא רוטקופ

לפרטים
auto.co.il icon
*ציין שם
*ציין טלפון *טלפון שגוי

הפרטים נקלטו במערכת, ניצור איתכם קשר בהקדם

v-icon
סגור
קטגוריה: משפחתיות
 
גרסה: 1.0 ל' טורבו, אוט', Ambition
 
מתחרות בולטות: טויוטה קורולה, מאזדה 3, יונדאי אלנטרה, קיה פורטה, רנו גרנד קופה, יונדאי איוניק
 
מחיר גרסה נבחנת: 128,000 שקלים

סקודה אוקטביה המוכרת, אחד מלהיטי המכירות בקטגוריה המשפחתית, עברה מתיחת פנים קלה. מבחוץ השינוי העיקרי הוא פנסים חדשים, אך יותר חשוב הוא מנוע חדש לחלוטין – ויש עוד כמה שינויים.
 
 
עיצוב ונראות
הפנסים החדשים שינו את מראה חזית האוקטביה – ולא בטוח שלטובה. אודה על האמת – בתמונות שפרסם היצרן עם ההכרזה על מתיחת הפנים זה נראה גרוע, אבל במציאות המצב טוב יותר. היא לא מתחרה על תואר מלכת היופי של הקבוצה, אבל גם לא תגרום לך להסיט מבט מהפנסים המפוצלים לשתי יחידות נפרדות בכל צד. המעצבים נגעו גם בפגוש ובגריל ויש עכשיו תאורת לד-יום מלפנים ופנסי לד מאחור – אבל אם לא תפגשו את האוקטביה המחודשת חזיתית, כנראה שלא תשימו לב שמשהו השתנה. האוקטביה עדיין משאירה רושם של מכונית גדולה ומכובדת.
 
פנים הרכב
תא הנוסעים כמעט ולא השתנה. מסך המגע גדל מעט ל-6.5" (או 8" בגרסאות המאובזרות), ולוח המחוונים עודכן, אבל בסך הכל זה אותו תא נוסעים מוכר. אנחנו בחנו את גרסת הבסיס, ונעים לגלות שכבר בה רמת האבזור טובה למדי: יש בקרת אקלים מפוצלת, בקרת שיוט, בלוטות', חיבור USB, קיפול חשמלי למראות, והתוספת החשובה ביותר במסגרת העדכון – מערכות בטיחות מתקדמות (ראו סעיף בטיחות). מה שבכל זאת חסר לנו הם מצלמה אחורית ו\או חיישני חניה מקוריים.
 
המרחב לנוסעים לא השתנה, והוא עדיין מעולה מלפנים בכל המדדים. מאחור המרווח טוב מאוד לברכיים, וקצת גבולי לראש לגבוהים. מנהרת הינע גדולה גוזלת מקום לרגליים מהנוסע השלישי, וכך גם פתחי המיזוג לאחור, המבורכים בפני עצמם. תא המטען עצום וסופר-שימושי בזכות הדלת החמישית – פשוט נהדר למשפחה.
 
 
 
נוחות
אחד הדברים שפחות אהבנו בדור הנוכחי של האוקטביה הוא נוחות הנסיעה – ואני שמח לבשר שמהנדסי סקודה טיפלו בנושא במתיחת הפנים. האוקטביה המעודכנת רושמת שיפור מורגש בכל הקשור לנוחות הנסיעה. בעיר איכות הספיגה שופרה והיא עכשיו סבירה בדרך כלל, אם כי המתלה האחורי עובד פחות טוב מהקדמי. מחוץ לעיר היא עדיין לא מחליקה שיבושים קטנים בצורה מושלמת, וריכוך המתלים פגע בריסון, אבל היא לא תתנדנד יותר מדי, אלא אם תגזימו. השורה התחתונה – הנוחות כבר סבירה, וכבר לא מהווה חסרון. בידוד הרעשים לא מבריק – יש יותר רעשי רוח מהצפוי, וגם בידוד רעשי הכביש יכל להיות טוב יותר.
 
התנהגות ובטיחות
האוקטביה מציגה התנהגות בטוחה וצפויה, גם אם לא ממש מלהיבה. היא לא מוחה על נהיגה דינמית, אבל גם לא ממש נלהבת מהעניין. המתלים הרכים לא מספקים ריסון מספק וההגה לא ממש בעניין. אבל יש שפע אחיזה והאוקטביה לא תפתיע את הנהג על המגבלות.
 
בצד הבטיחות יש כאמור תוספת חשובה לאבזור – מערכת שמירת נתיב ובלימה אוטונומית; מערכת לניטור שטחים מתים מוצעת רק ברמת הגימור הגבוהה, "אקסקלוסיב" (הזמינה גם בגרסת ה-1.0 ל'), וחבל שהיבואן קשר בין אבזור נוחות לאבזור בטיחות. האוקטביה זכתה ב-2013 (לפני החמרת הסטנדרטים) לציון של 5 כוכבים במבחן הריסוק של יורו NCAP.
 
 

מנוע וביצועים
מנוע ה-1.2 ל' טורבו המוכר הוחלף במנוע 3 ציל' בעל נפח קטן יותר – ליטר אחד בלבד, או 999 סמ"ק אם תרצו לדייק. כן, זה הזמן לאזכורים מבודחים של קרטוני חלב... למרות 200 הסמ"ק והצילינדר האבודים, המנוע החדש מציע שיפור בהספק עם 115 כ"ס (5 כ"ס) ובמומנט עם 20.3 קג"מ (תוספת של 2.5 קג"מ) אך המומנט זמין מסל"ד גבוה יותר, החל מ-2000 ועד 3500 סל"ד  (מול 1400 סל"ד ב-1.2 ל'). תיבת ההילוכים היא הדו-מצמדית המוכרת עם 7 היל'.
 
נתחיל מהסוף ונענה לשאלה המתבקשת– אין לאוקטביה שום בעיה של כוח. אם לא תפחדו מסל"ד גבוה (ואין סיבה שתפחדו – צליל המנוע נעים ולא חזק מדי), תקבלו רכב זריז יחסית. אומנם לא היינו מתנגדים לעוד כמה סוסים כשיוצאים לעקיפה בכביש בין עירוני או מטפסים בעליה עם רכב עמוס, אבל לא מדובר במחסור אמיתי בכוח.
 
התיבה, לעומת זאת, יכולה לעצבן – היא רצה במעלה ההילוכים במהירות במטרה לחסוך בדלק, ולא ממש ששה להוריד הילוך לטובת האצות. התוצאה יכולה להיות תגובה עצלה-משהו במהירויות ביניים, אלא אם דורכים על דוושת התאוצה מכל הלב. בנוסף, החיבה להילוכים גבוהים דוחקת את המנוע לסל"ד נמוך, בו הוא לא חלק מספיק. בעמידה הוא דווקא חלק למדי, בניגוד למה שקורה בלא מעט מנועי שלושה צילינדרים. יפה.
 
הפתרון להתנהגות התיבה נמצא במצב הספורט של תיבת ההילוכים. מצב זה משקה את המוח האלקטרוני באספרסו חזק, וגורם לו להגיב בצורה מהירה ונחושה יותר כשרוצים להאיץ. מערכת העצור-סע ממהר לכבות את המנוע, אבל ההנעה מורגשת מדי. היא גם מנתקת את מדחס המזגן, מה שגזר את גורלה לניתוק ביום המבחן החם.
 
המנוע הקטן משלם דיבידנדים בתחום צריכת הדלק – בשיוט קיבלנו ממוצע של 20.4 ק"מ/ל', ובימי המבחן שכללו גם נהיגה עירונית וקטעים מהירים, נרשם ממוצע נאה מאוד של 14.1 ק"מ/ל'.
 
סיכום
החרטום החדש לו זכתה סקודה אוקטביה במתיחת הפנים הוא החלק הפחות מעניין (והפחות מוצלח) בעדכון הנוכחי. מנוע הליטר החדש עומד במשימה בכבוד, למרות הנפח הננסי, ומספק צריכת דלק טובה. אבל החדשות החשובות הן נוחות הנסיעה המשופרת ואבזור הבטיחות המתקדם שנוסף למפרט הסטנדרטי. אלו משפרים משמעותית את החבילה שמציעה האוקטביה למשפחה, חבילה שהיתה אחת הטובות בקבוצה עוד קודם לכן - בזכות מרחב פנימי נדיב ותא מטען ענק.
 
 
  • נתונים טכניים
  • סקודה אוקטביה
תצורהטורי
נפח מנוע1.0 ל'
סוג מנועטורבו בנזין הזרקה ישירה
הספק115
הנעהקדמית
תיבת הילוכיםרובוטית, מצמד כפול
מערכות עזר בטיחותיות.
בסיס גלגלים269 ס"מ
אורך466 ס"מ
רוחב181.5 ס"מ
גובה146 ס"מ
מהירות מרבית202 קמ"ש
0-100 ש'10 ש'
פליטת co2-
ציון מבחן ריסוק-
מחיר128,000 ש"ח

12 תגובות לכתבה

לקריאת כל התגובות ברצף
  • 12
    כרגיל מחלוקת בין מבחנים בעיניין נוחות, ובעיקר בידוד רעשי כביש   ל"ת

    ללא תוכן

    21.05.17 | 08:42יוסי

  • 11
    לא אהבתי את תא הנוסעים,פשוט מידי   ל"ת

    ללא תוכן

    21.05.17 | 08:12אחד

  • 10
    זר לא יחוש בהבדל

    מוכן להתערב ש"במבחן טעימות עיוור" כמו שנהוג לעשות בתחום המזון, אף נהג, מקצועי ככל שיהיה שישב באוטו ולא ידע אם זה עם 1 ליטר או 1.2 ירגיש בהבדל. מה שכן הוא ירגיש זה את צריכת הדלק העדיפה בתחנת הדלק. יש לי את המנוע הזה באיביזה. מדבר מניסיון. אחרי שנתתי לחברים לנהוג בלי להגיד להם שזה 1 ליטר הם היו בשוק. הכל בראש. 

    17.05.17 | 09:45דודו

  • 9
    "עומק הנדסי"? את מי זה מעניין?

    מעניין מרחב בשורה אחורית - האוקטביה מנצחת.
    מעניין נפח תא מטען - האוקטביה מנצחת את הסובארו בנוק-אאוט.
    מעניינת צריכת דלק - שוב ניצחון לסקודה על האימפרזה.
    מענין אבזור, ובעיקר אבזור בטיחות - סובארו שוב על הרצפה.
    אז אתה יודע מה סובארו יכולים לעשות עם העומק ההנדסי שלהם...

    16.05.17 | 23:09ארצברג

  • 8
    אפשר בבקשה מבחן השוואת ביצועים 1.0 החדש מול 1.2 הותיק והמוכר ?   ל"ת

    ללא תוכן

    16.05.17 | 16:22פלד

  • 7
    קטלתם את הסובארו במבחן הקודם אבל

    יש בה יותר עומק הנדסי מהאוקטביה (יותר נוחה ובטוחה,אוחזת ומתנהגת טוב יותר) וצפויה להחזיק מעמד יותר. החסכון של הדלק באוקטביה מתקזז באמינות של הסובארו.

    16.05.17 | 08:43גיא

  • 6
    תתקשה מול משפחתיות מוכחות/גולף/ג'פים. לליסינג בעיקר   ל"ת

    ללא תוכן

    16.05.17 | 07:11יוסי

  • 5
    ל-4

    מפרט המנוע הזה בהשוואה ל-1.2 מבטיח השהיית טורבו נוראית, ובעליות של חיפה וירושליים, בפקק ממוצע השילוב של המנוע ותיבת ההילוכם מבטיח קופצנות של עז הרים. 

    אם, כמו פעם, יהיה ניתן להשיג אוקטביה 1.4 ידנית במחיר "ליסינג קבוצה 2", יהיו מספיק שיקחו אותה במקום אוטומט 1000.
     

    15.05.17 | 23:24גא

  • 4
    למס' 2 - כן בהחלט

    17 יום ו-4.5 שעות, או 801 ק"מ - מה שבא קודם.

    15.05.17 | 21:51אילן

  • 3
    הרוב נקנה בליסינג

    לכן מה זמ משנה כמה עולה מצמד ? או מתי המנוע מת ? 

    15.05.17 | 21:49אייל

  • 2
    עדיין לא ראיתי רכב אחד של סקודה שנראה טוב.

    הם כנראה הזרוע המכוערת בקונצרן VW.

    15.05.17 | 18:56שי

  • 1
    מעניין כמה זמן יחזיק מנוע כזה. יש הצעות?   ל"ת

    ללא תוכן

    15.05.17 | 17:21רונן

חם באתר

מבצעי רכב בשוק הישראלי

מבצעי רכב, ימי מכירות , חיסולי מלאי בסוכנויות רכב ואצל היבואנים

ליסינג ומימון לרכב

קונים רכב בליסינג פרטי? קבלו טיפים והצעות אטרקטיביות כאן

לקסוס RX450h במבחן דרכים

יוקרה היברידית בשטח

איזה מחירון רכב קובע?

מחירון לוי יצחק או יד2? באיזה מחירון רכב לבחור כאשר רוצים למכור או לקנות רכב?

אוטו לוגו (גרסת הדפסה) " /> (גרסת הדפסה) " /> (גרסת הדפסה) " /> (גרסת הדפסה)