נתת לנו Like ב-Facebook?

פיג'ו 308 - מבחן דרכים (השקה, מתיחת פנים)

אוטו משפחתיות

פיג'ו 308 - מבחן דרכים (השקה, מתיחת פנים)

21.06.17 גיא רוטקופ |   צילם: מערכת אוטו, יצרן

ה-308 זוכה לעדכון קל שעיקרו שפע של מערכות בטיחות ועדכון למערכות ההנעה, התוצאה היא שיפור בתמורה

13 תגובות | תגיות: פיג'ו, פיג'ו 308, 308, גיא רוטקופ

לפרטים
auto.co.il icon
*ציין שם
*ציין טלפון *טלפון שגוי

הפרטים נקלטו במערכת, ניצור איתכם קשר בהקדם

v-icon
סגור
קטגוריה: משפחתיות קומפקטיות
 
מתחרות בולטות: פולקסווגן גולף, אופל אסטרה, מאזדה 3
 
מועד משוער לשיווק בישראל: ינואר 2018
 
 
כמעט מבלי ששמנו לב, פיג'ו 308 כבר בת יותר משלוש, והגיע הזמן למתיחת פנים של אמצע החיים. החבר'ה בפיג'ו כנראה די מרוצים מה-308, ולכן בחרו לעשות שינוי קל יחסית, כזה שדורש מבט שני כדי להבחין, למשל, בגריל המעודכן, בסגנון רכבי הפנאי החדשים של פיג'ו (3008 ו-5008). העדכון עדין, אבל מצליח ליצור מראה מעודכן ונאה יותר מבעבר, במיוחד בגרסאות שהגיעו להשקה, עם פגושים מודגשים יותר.
 
 
 
ואם בחוץ העדכון קל, הרי שתא הנוסעים כמעט ולא השתנה. אנשי פיג'ו מדברים על בדים חדשים, ועדכון קל (מדי, לטעמי) לחלק ממסכי מערכת המולטימדיה. אבל בתלונה העיקרית שלנו לארגונומיקה של ה-308 הם לא טיפלו – הכל עדיין נעשה דרך המסך. אנחנו, בטח כבר הבנתם, מעדיפים שאת הפונקציות העיקריות, לדוגמה עוצמת מזגן או טמפרטורה – יהיה אפשר לתפעל דרך כפתורים/חוגות יעודיים. גם איכות החומרים נשארה לא אחידה  - בחלק מהמקומות הפלסטיקה עבה ורכה, אך באחרים (למשל איזור הקונסולה) היא קשה ופשוטה למגע.
 
הגרסאות האוטומטיות מתהדרות בידית הילוכים חדשה, קטנה ונאה יותר. בנוסף מציעה ה-308 המעודכנת אפשרות שיקוף של הטלפון הנייד והתממשקות דרך אפל קארפליי ואנדרואיד אוטו.
 
המרחב לנוסעים לא השתנה, כמובן – בהאצ'בק הוא טוב מלפנים, אך מאחור חסר קצת מקום לברכיים. הסטיישן, עם בסיס גלגלים ארוך יותר ב-11(!) ס"מ, פותרת את בעיית מרווח הברכיים במושב האחורי, כמובן.  
 
 
 
אבל העדכון המשמעותי ביותר הוא בתחום מערכות הבטיחות המתקדמות. ל-308 לא היו כאלו לפני מתיחת הפנים, אך לאחר העדכון היא מיישרת בתחום זה קו עם המאובזרות שבקבוצת המשפחתיות. זה מתחיל עם מערכת בלימה אוטונומית – שכוללת התרעת אי שמירת מרחק וזיהוי הולכי רגל – שפעילה בכל התחום שבין 5 קמ"ש ל-140(!) קמ"ש. תחום רחב בהרבה מהמקובל. יש מערכת שיודעת לקרוא את שלטי המהירות, ואם תבחר – בלחיצת כפתור – להתאים את מהירות הנסיעה בבקרת השיוט האדפטיבית (במידה והיא מופעלת) למהירות בתמרור. בנוסף יש התרעת סטיה מנתיב כולל תיקון, אם כי האחרון מתבצע רק מעל 65 קמ"ש, וניטור שטחים מתים. יש גם תצוגת "מעוף ציפור" – עניין נדיר בקטגוריה – אבל כמו ב-3008, היא לא מצטיינת.
 
עוזי גונן, מנהל מותג פיג'ו בישראל, הצהיר בהשקה שהמטרה היא להביא את הרכב ארצה עם כל מערכות הבטיחות הללו כחלק מהמפרט התקני. במידה וזה אכן יתממש, תתמקם פיג'ו בתור אחת המובילות בנושא בקטגוריה.
 
נוסעים
להשקה הגיעו שפע גרסאות של ה-308 המחודשת, כאשר גאוותה של פיג'ו היא על מנוע ה-2.0 ל' דיזל הבכיר, שמפיק 180 כ"ס, ומשודך לתיבת הילוכים אוטומטית עם 8 היל'. פעם ראשונה בקטגוריה העממית למיטב זיכרוננו, ופעם ראשונה בפיג'ו. מדובר במנוע חזק, כמובן - אבל פחות מהמצופה. המנוע מציג אופי "דיזלי" של פעם, עם חוסר חיבה לסל"ד גבוה ותגובות מתונות. אבל אם תניחו בצד את התקוות הספורטיביות, תגלו מנוע גמיש שמציע כח רב וזמין בסל"ד ביניים שימושי.
 
 
 
תיבת ההילוכים החדשה המשודכת אליו בעלת יחסי העברה קצרים יחסית, ועובדת בצורה חלקה ונעימה. מעבר למצב 'ספורט' מביא תגובות זריזות יותר של יחידת ההנעה, אבל מוסיף גם צליל מזויף ומוגזם לחלוטין מהרמקולים, שפשוט לא קשור לרכב. ויש גם מנוע דיזל חדש, בנפח 1.5 ל' (4 ציל'), המציע הספק דומה לשל מנוע ה-1.6 ל' הנוכחי – 130 כ"ס – המשודך לתיבת הילוכים ידנית עם שישה יחסי העברה. המנוע מתעורר לחיים מ-1,500 סל"ד ומציע רצועת כח יעיל צרה יחסית – עדיף, אם להאמין לצליל המנוע, להעביר להילוך הבא לפני 4,000 סל"ד. אבל בתוך הרצועה הזו, הוא נעים ומציע כח זמין. ואגב, גם כאן מעבר למצב 'ספורט' מוסיף צליל מנוע מזויף מהרמקולים, אבל הוא מעט פחות מוגזם. יבוא שתי גרסאות הדיזל נשקל בשלב זה, כאשר גם למנוע הקטן יותר יש אופציה אוטומטית (שישה הילוכים) אך ההחלטה הסופית תלויה במחיר שיקבל היבואן מהיצרן.
 
אבל הגרסה הרלוונטית ביותר לארץ היא כמובן גרסת הבנזין האוטומטית. מנוע ה-1.2 ל' טורבו המוכר עבר עדכון קל, שכולל הוספת מסנן חלקיקים לצורך הפחתת זיהום האוויר. התוצאה הסופית דומה מאוד למוכר לנו מה-308 טרום העדכון, וזה לא דבר רע, להפך. הצליל עדיין מעט דיזלי בסל"ד נמוך – וכן, גם כאן יש צליל מזויף מהרמקולים כאשר לוחצים על כפתור הספורט – אבל הוא מגיב בזריזות ומספק כח זמין. בשורה התחתונה – מנוע מודרני וטוב.
 
 
 
לסיום "גנבנו" סיבוב גם על גרסת ה-1.6 ל' טורבו, 205 כ"ס. מכונית ההדגמה צוידה בתיבת הילוכים ידנית, וקיבלנו אותה בגרסה הסטיישן המאובזרת. המנוע מושך יפה מסל"ד נמוך ומציע שפע כוח, שמוגש בצורה לינארית מאוד. חובבי "בעיטת הטורבו" עלולים להתאכזב מעט. היא חביבה לנהיגה, אבל לא ספורטיבית במיוחד (ניתן לשער שההאצ'בק תהיה עדיפה בנושא) אך מציעה שפע אחיזה, הגה מעט קל ויכולת גבוהה. ועדיין, במחיר הנכון היא יכולה להיות אופציה כמעט יחידה למי שמחפש משפחתית ביצועיסטית שימושית עם תיבת הילוכים ידנית.
 
למרות שחלק מרכבי ההשקה נעלו צמיגים במידה קרבית – ומעט מוגזמת – של 225/40-18, או 225/45-17, נוחות הנסיעה עדיין היתה טובה למדי. לארץ, ה-308 תגיע כנראה עם חישוקי "16 ו-"17 שפויים יותר, מה שאמור לשפר עוד את הנוחות.
 
אהבנו את התנהגות הכביש של ה-308 כשפגשנו בה בפעם הראשונה, והצרפתים השכילו לא לקלקל. ההגה אומנם קצת קל מדי, אך עדיין מדובר במכונית מהנה לנהיגה – בגבולות הז'אנר, כמובן.
 
שיפור
מתיחת הפנים לא מבשרת מהפכה ב-308. אבל השיפורים קולעים למטרה ברוב המקרים, והשיפור בתוצר הסופי מורגש. הצעד הגדול ביותר הוא בתחום מערכות הבטיחות המתקדמות – בתקווה שאלו יגיעו ארצה במלואן, כמובטח. יחידת הבנזין-אוטומטית המוכרת נשארה טובה, וגרסאות הדיזל החדשות מעניינות. היבואן מצהיר שיביא את המכונית במחיר תחרותי (ראו מטה) לצד אבזור שופע. במידה וכל זה אכן יתממש, התוצאה תהיה מכונית שתציע חבילה מצויינת ותספק ל-308 נקודת פתיחה טובה מבעבר להתחרות בשוק המשפחתיות הצפוף והתחרותי.  
 


אצלנו ב-2018
פיג'ו 308 המעודכנת צפויה להגיע לישראל בתחילת 2018, והיא תמשיך להיות מוצעת בגרסאות הא'צבק וסטיישן. אולם בניגוד לעבר, הכוונה היא להציע גם את רמות האבזור הגבוהות, שכוללות גם עיצוב משודרג ושפע אבזור. דני שביט, מנכ"ל לובינסקי, הצהיר כי "הדגם החדש יציע אבזור עשיר ומחיר תחרותי ואטרקטיבי מאוד". נראה שהיבואנית מתכוונת לנצל את מתיחת הפנים הזו כדי להשיק מחדש את ה-308, שלא ממש המריאה עד היום (ולא ממש בצדק).
 
 

13 תגובות לכתבה

לקריאת כל התגובות ברצף
  • 13
    פיג'ו 308

    כפרנקופון וותיק, יכול לומר שהמכונית מצוינת, מחזיק את ה 2016 אקטיב, וממתין לראות את ה 2018 ומה לובינסקי תציע

    25.11.17 | 11:46דוד

  • 12
    פיג'ו 308 2018

    מכונית מעולה , אך היבואן צריך להבין ש "טוב שם טוב משמן טוב". בהצלחה ליבואן.

    02.11.17 | 17:49אבי

  • 11
    רכב מדהיםםם - חבל שלאנשים יש סטיגמה רעה

    רכב מעולה ומהנה בטירוף לנהיגה. 

    אמינה מאוד. יש לי כזו משנתון 2016.
    איכות חומרים והרכבה שלא מביישת רכבי פרימיום 
    ממיטב התוצרת הגרמנית. 
    מנוע חסכוני וחזק מאוד - הרכב נוסע עם מנוע 3 צילינדר 
    בעל הספק 1.2 סמ״ק באופן בלתי רגיל. 

    כל מי שנסע עליה מבן חבריי היה בהלם שמדובר 
    ברכב פיג׳ו. מי שלא נותן לרכב הזה צ׳אנס ההפסד כולו שלו. 

    07.10.17 | 11:26אחד שנסע על הכל

  • 10
    2 מה אתה רוצה מהפוקוס מ2016 הוא פנטסטי..   ל"ת

    ללא תוכן

    27.07.17 | 21:46מוטי

  • 9
    יש לי 308 חדשה

    רכב מעולה. בתחילת 2015 רכשתי פיז'ו 308. אני מודה שקצת חששתי כי המוניטין של פיז'ו בנושא תקלות ומוסכים הוא לא ממש מוצלח בלשון המעטה. אני שמח שזו הייתה הבחירה שלי. רכב מצוין ששם בכיס הקטן את כל הרכבים בקטגוריה הזו ואני אומר מנסיון כי במקצועי נהגתי על לא מעט רכבים. הפיזו נוח בצורה בלתי רגילה, זריז ויציב על הכביש. (לא קיבלתי גרוש מהיבואן) אחרי 60000ק"מ אני נהנה מכל רגע. הדבר היחיד שמעצבן זה מערכת כיבוי מנוע בזמן עצירה אבל את זה אפשר לכבות. אוטו מומלץ

    06.07.17 | 13:15חן

  • 8
    תא נוסעים מעולה

    רכב ממש ממש טוב - נוח מהנה ותא נוסעים ממש איכותי.  בעל רכב יפני לא יבין זאת, ובטח שלא בעלך רכב קוריאני

    06.07.17 | 13:14שימי

  • 7
    308 נחטפת באירופה

    308 נחטפת באירופה ועושה בתצפר למכוניות מועורכות כמו פולקסווגן גולף ואחרות.

    06.07.17 | 13:14ליאור

  • 6
    ל-3 ו 4

    מנוע מצוין עם תיבה מעולה יצרו שילוב שאין לו מתחרים. תקראו מבחנים שבוצעו בחול ואפילו בארץ. בכל מקום משבחים את השילוב הזה מבחינת כוח וצריכת דלק נמוכה.

    06.07.17 | 13:13ניב

  • 5
    אחלה מכונית

    רכב מאוד מאובזר ומאוד מפנק הן בנוחות והן בביצועים של מנוע חזק וחסכוני מה שבעצם כולנו מחפשים היום בארץ.

    06.07.17 | 13:13אייל

  • 4
    גלובליזציה - תיבה יפנית בצרפתית   ל"ת

    ללא תוכן

    06.07.17 | 13:07רטטוי

  • 3
    ישראל זה לא אירופה

    הרכב הזה הוא רב מכר באירופה, אך ישראל זה ממש לא אירופה, אני חושב שאין סיכוי לצרפתים במידה שלנו, הסטיגמה חזקה יותר מהסיכון ברכישת רכב כזה.


    חוק אצבע, בארץ יקנו רק יפני או קוריאני.

    22.06.17 | 12:41צרפתי

  • 2
    כלום לא יעזור ! עתידו של הרכב נגזר מזמן .כמו הפוקוס . והקרוז .   ל"ת

    ללא תוכן

    22.06.17 | 10:41דליק

  • 1
    לא אקנה פיג'ו לעולם

    יש לנו במשפחה 3 מכוניות פיג'ו, כולן אמינות.


    אך כאשר אני פונה לסוכנות שלכם לעשות טרייד אין מול דגם חדש, החבר'ה בלובינסקי מתייחסים אלי כאילו הגעתי עם סחורה זבל שבסופו יצאה מהבית שלכם.

    דני שביט, אתה לא יכול לשמר לקוחות נאמנים כאשר אתה לא נאמן אליהם.

    בכל מקרה, אחת נמכרה בטרייד אין מול רנו, מקווה שאת ה2 האחרות גם אעיף ולא אתקרב אליכם שוב לעולם, הצלחתם להפסיד אותי כלקוח.

    21.06.17 | 20:41תפו פיג'ו

חם באתר

מבצעי רכב בשוק הישראלי

מבצעי רכב, ימי מכירות , חיסולי מלאי בסוכנויות רכב ואצל היבואנים

ליסינג ומימון לרכב

קונים רכב בליסינג פרטי? קבלו טיפים והצעות אטרקטיביות כאן

מבחן צמיגים – בלימה (וידאו)

כמה גדול ההבדל בין צמיגים שונים ביכולת הבלימה במקרה חירום? יצאנו לבדוק

מי היא המשפחתית ההיברידית הטובה בישראל? (וידאו)

יונדאי איוניק מול קיה נירו וטויוטה אוריס היבריד - מבחן דרכים השוואתי

איזה מחירון רכב קובע?

מחירון לוי יצחק או יד2? באיזה מחירון רכב לבחור כאשר רוצים למכור או לקנות רכב?

אוטו לוגו (גרסת הדפסה) " /> (גרסת הדפסה) " /> (גרסת הדפסה) " /> (גרסת הדפסה)