ב.מ.וו סדרה 3
האם ב.מ.וו עומדת להילחם ישירות בטסלה, ולהציג משפחתית חשמלית כבר בספטמבר? מדיווח בתקשורת הגרמנית עולה כי יצרנית מכוניות היוקרה תחשוף סדרה 3 חשמלית מלאה, כלומר ללא סיוע מנוע בעירה פנימית.
ב.מ.וו סדרה 3 חשמלית תוצג בספטמבר
צילום: מנהל
ב.מ.וו 330e. בקרוב גרסה בלי סיוע בנזין?
עם הרכב החדש, ב.מ.וו צפויה להתחרות בטסלה מודל 3, משפחתית גדולה חשמלית. ייצור סדרתי של זו צפוי להתחיל בחודש הבא. טסלה קיבלה כבר מאות אלפי הזמנות, אך בשלב זה לא ברור כמה זמן ייקח עד שתוכל למלא את כולן. השקת סדרה 3 חשמלית עשויה לסייע לב.מ.וו להחזיר לחיקה לקוחות שנטשו את מכונית היוקרה שלהם, לטובת החדשנות של טסלה.
על-פי דיווח של עיתון העסקים הגרמני "הנדלסבלט", ב.מ.וו סדרה 3 החשמלית תציע טווח נסיעה של 400 ק"מ בין טעינות - נתון מכובד שיאפשר לה להתחרות בטסלה. בשלב זה לא ברור אם מדובר בגרסה שתיוצר במספרים גבוהים, או במכונית שנועדה כמקדמת תדמית - דבר שישפיע בין היתר גם על התמחור שלה. מב.מ.וו סירבו להגיב בנוגע לתוכניות העתידיות.
ב.מ.וו סדרה 3 חשמלית תוצג בספטמבר
צילום: מנהל
ב.מ.וו סדרה 3
ב.מ.וו מציעה כיום בישראל את הסדרה 3 בגרסת כלאיים נטענת משקע (פלאג-אין הייבריד). דגם זה, שמכונה 330e, זוכה לפופולריות גדולה מאז השקתו והפך כמעט מיד לאחת הגרסאות הנמכרות ביותר של ה-3 אצלנו. גרסה זו מציעה מנוע טורבו-בנזין בנפח 2.0 ליטר עם 184 כ"ס, לצד מנוע חשמלי עם 88 כ"ס, הנתמך במצברי ליתיום-יון עם קיבולת 7.6 קוט"ש (קילוואט-שעה).
ה-330e מסוגלת לנוע ללא בנזין לטווח של עד 40 ק"מ בתנאי מעבדה, ומציגה תצרוכת בנזין של 47 ק"מ לליטר וחשמל של 8.4 ק"מ לקוט"ש (ממוצע בתנאי מעבדה). לגרסה ההיברידית נתוני ביצועים מכובדים - 6.1 שניות מעמידה ל-100 קמ"ש ומהירות מרבית של 225 קמ"ש, ומחירה בישראל עומד על החל מ-290 אלף שקל.
ב.מ.וו סדרה 3 חשמלית תוצג בספטמבר
צילום: מנהל
ב.מ.וו i3
בתחום החשמליות, ב.מ.וו היא מחלוצות התחום בישראל. היצרנית מציעה אצלנו את ה-i3, עם טווח חשמלי של 300 ק"מ בתנאי מעבדה (200 בתנאי אמת על-פי ב.מ.וו). בנוסף נמכרת בישראל גם ה-i8 (פלאג-אין הייבריד) וגרסאות נטענות משקע של ה-3, 5, 7 ו-X5.