נתת לנו Like ב-Facebook?

פיג'ו 5008 בנהיגה ראשונה

אוטו מבחני רכב

פיג'ו 5008 בנהיגה ראשונה

09.07.17 אלי שאולי, פאריז

כתבנו הרחיק עד לצרפת בכדי לבדוק האם רכב הפנאי החדש של פיג'ו, עם שבעה מושבים, צריך להדאיג את מיצובישי אאוטלנדר וסקודה קודיאק בישראל

15 תגובות | תגיות: השקה, פיג'ו, מבחן דרכים, נהיגה ראשונה, פיג'ו 5008

לפרטים
auto.co.il icon
*ציין שם
*ציין טלפון *טלפון שגוי

הפרטים נקלטו במערכת, ניצור איתכם קשר בהקדם

v-icon
סגור

קטגוריה: רכב פנאי בינוני, 7 מקומות

גרסה: 1.6 ליטר, אוטומטית; רמת גימור: 'GT ליין' 

מתחרים בולטים: מיצובישי אאוטלנדר, ניסאן X-טרייל, סקודה קודיאק, קיה סורנטו  

 
 

פיג'ו הגיעה לתחום הפנאי באיחור ניכר. הדגם הראשון שלה, 4007 ב-2007, לא היה שלה (אלא מבוסס מיצובישי אאוטלנדר). הדור הראשון של 5008, שהוצג ב-2009, היה מיניוואן לשבעה. אבל באיחור של מספר שנים, הבינו בפיג'ו מה קורה בתחום הפנאי ומה הדרישות ממנו – ופעלו בהתאם.

ב-2016 חשפה פיג'ו שני רכבי פנאי חדשים – 3008 ולאחריו 5008 – ועדכנה את ההופעה של ה-2008. התוצאה: יצירת קו חדש, מגובש וברור של דגמי פנאי בעיצוב מושך וייחודי, כזה שמדבר "שטח" בקול רם וברור.

וכך, אחרי שבחנו בארץ את ה-3008, יצאנו לפגוש בצרפת את ה-5008; רכב פנאי בינוני לשבעה נוסעים. ה-5008 נשען על הפלטפורמה המודולרית של פיג'ו-סיטרואן (EMP2), המשרתת משפחתיות של הקונצרן (וגם את 3008); כאן מדובר בגרסה המוארכת, המהווה בסיס גם לסיטרואן C4 גרנד פיקאסו, ה-7 קרוסבק החדש של מותג היוקרה DS ועוד.  

בסיס הגלגלים עומד על 284 ס"מ, 16.5 ס"מ יותר מאשר ב-3008; האורך על 464 ס"מ, 19 ס"מ יותר; הרוחב, 184 ס"מ, זהה; הגובה, 164 ס"מ, שניים יותר. ולא רק הממדים; במובנים רבים, כמו שנראה, ניתן לראות בו אח גדול ל-3008.   

 

נראות
פיג'ו לא הלכה על העיצוב המקובל ברכבי פנאי בדור החדש של ה-3008, וה-5008 ממשיך באותו קו. המראה מאוד מזכיר את ה-3008 עם דופן מפוסלת, פנסי חזית ייחודיים ושילוב צבע כהה לגג ולקורות. הוא נראה פחות דינאמי מה-3008 אבל יותר אלגנטי ממנו, יוצר נוכחות ייצוגית, יוקרתית אפילו. גם מסגרות השמשות הבוהקות, פסי הקישוט וחישוקי ה-"19 הנאים ברמת הגימור 'GT ליין
' מסייעים ליצירת אותו מופע מכובד. כל אלה אמורים גם לבסס את הטענה של פיג'ו כי ה-5008 הוא מעין מכונית דגל. 

פנים הרכב
סביבת הנהג מבוססת, כמו בשאר דגמי פיג'ו העכשוויים, על מבנה 
i-קוקפיט – הגה קטן הממוקם נמוך מלוח המחוונים המוארך. העיצוב דומה מאוד לזה שב-3008, עם משטחים וחומרים שונים וטקסטורות נפרדות. ל-5008 מחוונים גדולים שניתן להקרין אותם ולהחליף תצוגות. כיוון חשמלי למושבים הקדמיים עם שפע אפשרויות וריפוד עור מוסיפים לאווירה המאוד מפנקת.

 

מערך המולטימדיה, למרות שעודכן ביחס ל-3008, עדיין מעט מסורבל כאשר מחפשים פריטי תפעול מסוימים, או בזמן תפעול מערכות כמו בקרת אקלים (בייחוד אם שילבתם באותו זמן להילוך אחורי והמצלמה הופעלה). ה-5008 דורש לחיצות ארוכות להתנעה וכיבוי וזה יכול להציק, ומצב 'ספורט' דורש אף הוא זמן כדי להשתלב. המצלמות ההיקפית עובדות היטב ומסייעות למקם את הרכב בחניה, אבל נכנסות לפעולה רק כאשר מעבירים להילוך אחורי. 

מאחור, בשורה המרכזית, המרחב מעולה, יש שם שלושה מושבים נפרדים ומתכווננים, המיזוג מפוצל, ניתן לשלוט בו ויש גם מגשים מתקפלים. הכניסה לשורה השלישית סבירה והמרחב שם יתאים בעיקר לילדים; הישיבה נמוכה מאוד והמקום לכפות הרגליים גבולי. קיפול צמד המושבים האחוריים נוח ויוצר חלל הטענה ענק ונוח לשימוש, והדלת נפתחת באופן חשמלי.

נוחות נסיעה
נוחות הנסיעה של ה-5008 טובה למדי. על פגמים מסוימים, כנראה בשל חישוקי ה-"19, הרכב מעט נוקשה (בייחוד מאחור), אבל רוב הזמן ה-5008 מתמודד עם שיבושי הדרך באופן מוצלח. לזכות המתלים גם כושר ריסון טוב ופעולה שקטה של הבולמים. ירידה ל"שטח", שבילים הקרובים לחופי נורמנדי, הדגימה שגם על אלו ה-5008 מציע איכות נסיעה טובה.

 

התנהגות בטיחות
ה-5008 יציב ומעורר ביטחון בנהיגה מהירה. הוא מתנהג היטב, ומגיב נכון לפקודות ההגה ולהעברות משקל. ובכלל השילוב בין גלגל הגה קטן לרכב גדול יוצר תחושת מיידיות עם ההפניה המפתיעה לטובה. עם זאת, חבל שרוב הזמן ההגה קל מדי וחסר תחושה.

מכונית ההדגמה כללה שפע אבזור בטיחותי, החל בהתרעה ותיקון סטייה מנתיב (מעט מורגש מדי), דרך בקרת שיוט אדפטיבית, התרעה על שמירת מרחק (שמעדיפה "מיצג" במחוונים המוקרנים על פני משהו יותר מיידי ובולט) ועד ניטור שטח מת במראות. הדגם החדש זכה לציון חמישה כוכבים מרבי במבחן ה-Euro NCAP.

 

מנוע ביצועים
הגרסה בה נהגתי היא הרלוונטית ביותר לשוק המקומי: מנוע 1.6 ליטר טורבו המייצר 165 כ"ס ומשודך לתיבת שישה הילוכים אוטומטית. היכולת טובה ורוב הזמן הפעולה של חטיבת הכוח שקטה ואינה מאומצת; פעולה המנוע עצמו נעימה, ונראה שהתיבה זורמת יותר מאשר קודם. ה-5008 אינו מהיר, אבל ביחס לרכב במידותיו הוא מייצר קצב טוב. זמן ההאצה ל-100 קמ"ש הוא 10.5 שניות.

צריכת הדלק במסלול שהיה בין עירוני ברובו נעה סביב 12 ק"מ/ל'; בהחלט סביר לרכב במידות כאלה.

סיכום
ל-5008 קלפי פתיחה טובים בזירת רכבי הפנאי הבינוניים לשבעה מושבים. הנהיגה הפגישה אותנו עם רכב מיוחד בהופעתו, בעל יכולת טובה בנהיגה ונעים לנסיעה. היבואן הדגים עם ה-3008 שהוא יודע לתמחר היטב בזירת הפנאי, כך שכל שנותר כעת הוא לחכות ל-5008 שיגיע לישראל ולראות איך יאובזר ובאיזה מחיר יוצע לצרכן.

 

15 תגובות לכתבה

לקריאת כל התגובות ברצף
  • 15
    היה לי 5008 דור קודם

    אחלה רכב. חזק נעים ודי חסכוני.

    100,000 ק"מ בלי בעיות.
    החדש נראה הרבה יותר טוב...מחכה

    10.12.17 | 00:05משה

  • 14
    מגיב 4, 5 ו-7, אתם טיפשים ולא מבינים כלום! ואני לא סוכן סקודה.   ל"ת

    ללא תוכן

    05.11.17 | 07:42יוסי

  • 13
    מגיב 4, 5 ו-7, אתם טיפשים ולא מבינים כלום! ואני לא סוכן סקודה.   ל"ת

    ללא תוכן

    05.11.17 | 07:42יוסי

  • 12
    תגובה ל 8 ו 9 - ירידת ערך

    אכן ירידת הערך זהו  פרמטר חשוב  , אך  יש להתחשב במספר נקודות לצפות פני עתיד:

    1. האם הדגם מוחלף (לא מתיחת פנים) 
    2. שוק הגיפונים שומר ערך טוב (3008 ו 5008 הקודמים היו יותר בסגנון מיניואן)
    3. שינוי במיצוב של האירופאיות בכלל ופיג'ו בפרט
    4. השדרוג המשמעותי שעובר על קונצרן פג'ו והצמיחה שלו מאז נהפך לציבורי ב 2013 (השקעה/מניות של ממשלת צרפת והסינים) ושיפור בכל תהליכי ה QM בקונצרן כמטרה של המנכ"ל הנוכחי כולל התרחבות לארה"ב ורכישת אופל - פרסומים בחו"ל
    5. תמיכת יבואן - בעלי לובינסקי הכניסו לפני כ 3 שנים מנכ"ל חיצוני שהביא לצמיחה עקבית במכירות ובשירות - "עיתונות"
    6. הנחות ומכירת רכב לשוק הליסינג/0 ק"מ באגרסיביות מביאה להצפה וירידת ערך גדולה

    כמו במניות כך בשוק יד שניה - יש מגמות לפי סגמנט, מגמות לפי יצרן וכו' ויש עליות ומורדות נראה כי קונצרן PSA מייצר רכבים איכותיים מבעבר ושו היד 2 יגיב בחיוב לרכבים החדישים הנ"ל
    דרך אגב אני נוע ב 3008 פרמיום בנזין 165 כ"ס מינואר 17 ונהנה מכל רגע 

    04.10.17 | 15:11לירון

  • 11
    אני יש לי 8008 קניתי ב600,000 שח את הקצר 4.8 מטר.   ל"ת

    ללא תוכן

    27.09.17 | 18:16מבלבל את המוח

  • 10
    ה-3008 רכב על רמה קלאס עם מנוע חזק מאוד   ל"ת

    ללא תוכן

    17.08.17 | 13:27נהגוס

  • 9
    ל-8, אכן ירידת הערך הצפויה זו נקודה חשובה מאוד!!

    אם כל האהבה שלי לפיז'ו, והציפיה ל-5008 החדשה (אם המחיר יהיה הגיוני כמובן ולא כמו הקודיאק), אני בהחלט חושש מירידת הערך.

    הרי מחיר הרכב "האמיתי" הוא ההפרש בין מחיר הרכישה למחיר המכירה (בהנחה ששאר ההוצאות לאורך התקופה דומות).
    במקרה זה ה-5008 שלך עלתה לך במשך שלושת השנים שהיא בבעלותך כ-91Kש"ח, בזמן שאם היית רוכש אאוטלנדר הוא היה עולה לך רק 48Kש"ח.
    זה הבדל תהומי על פני 3 שנים!
    אני מניח שירידת הערך של ה-5008 החדשה לא תהיה שונה משמעותית ולכן זה בהחלט מרתיע אותי לרכוש אותה..

    10.07.17 | 09:38שוב אני

  • 8
    מ-2011 ועד היום

    החלפתח כבר פעמיים את ה-5008, רכב מעולה, באמת שאני נהנה ממנו מאוד והצורה החדשה מדהימה ביופיה.

    יש רק בעיה אחת חמורה שצריך לקחת בחשבון לפני שקונים
    אין לרכב שוק בארץ (מסיבה שלא מובנת לי) והמחירון שלו נשחט.
    ב-2014 קניתי את הרכב שלי ב-168,000 ש"ח והיום המחירון שלו-77,000 ש"ח, לשם השוואה מחירה של האאוטלנדר (שלדעתי טובה פחות ומהנה פחות לנהיגה ובעלת מזגן מקדימה בלבד, ללא מזגן בשורה השניה, דבר ההופך את הנסיעה בקיץ הישראלי לנוסעי השורה השניה ללא נעימה ולנוסעי השורה השלישית לסיוט) ב-2014 עמד גם הוא על-168,000 ש"ח ומחירון שלה היום סביב-120,000 ש"ח

    10.07.17 | 00:02דוד

  • 7
    זה בדיוק מה שכתבתי!

    רק ל-5008 שורת מושבים שנייה מלאה ואמיתית. שוקל גם לבדוק את ds7 cross back, אבל המפרט כרגע לא ברור ולא יודע איזה מחיר לובינסקי יתקעו לו...

    09.07.17 | 19:15אח-מ-די-ני-ג'אד

  • 6
    התרחק מקודיאק אחמניגד

    שם לב ב 5008 אין מנהרת הינע גבוהה. הרצפה שטוחה מאחור מקום מכובד לשלושה. מנוע אמין!! ותיבת הילוכים פלנטרית של איסין היפנית. ולא DSG עם שנתיים אחריות וקלקול אחרי שנתיים וחודש. 

    09.07.17 | 18:40רונן

  • 5
    תעשה לעצמך טובה והתרחק מקודיאק   ל"ת

    ללא תוכן

    09.07.17 | 18:38רונן

  • 4
    שורת מושבים שנייה אמיתית

    כבר הרבה זמן אני מחפש רכב בקטגורייה זו: סורנטו, אקס טרייל, אאוטלנדר, קודיאק ואפילו סנטה פה היקר (ללא הצדקה). לחלקם יש יתרונות לא מבוטלים על ה-5008 החדש. אבל, וזה אבל גדול בייחוד למשפחה בה יש ילדים גדולים או כמה ילדים קטנים עם כסאות בטיחות, זהו הרכב היחיד מבין כולם עם מושב אמצעי מלא בשורה השנייה. לכל היתר, מושב אמצעי צר ומצ'וקמק עם גב נוקשה ולא נוח לנסיעות ארוכות ולחלקם גם הגבהה לציר במרכז הרכב שמקשה עוד יותר על הנוחות לנוסע היושב באמצע. תבדקו בעצמכם. כאחד שנוסע על אס מקס האגדי (למעט המזגן הדפוק) - אני יודע להעריך מה זה שלושה מושבים ממלאים אמיתיים בשורה השנייה. מקווה שיביאו גם גרסה חזקה יותר. שקלתי גם לקנות סקודה קודיאק (אין בעיית כסף) אבל החזירות המוגזמת בתמחור הפראי של הרכב הזה עצבנה אותי לגמרי.

    09.07.17 | 18:30אח-מ-די-ני-ג'אד

  • 3
    מי מכוון את המזגן בזמן נסיעה לאחור?!?!?

    אולי גם תעשה קפה תוך כדי ותתגלח? בנסיעה לאחור - מסתכלים אחורה!! לא שום דבר אחר

    09.07.17 | 17:41נו, באמת

  • 2
    מתי הם ילמדו

    בכל המכוניות האחרונות שלהם הם עושים את מערכת המולטימדיה שדולטת על המזגן. וכמו שהכתב כתב, אי אםשר לשלוט במזגן בזמן שעושים רוורס או בוחרים תחנה ברדיו. 


    פיגו וסיטרואן - עד שלא תיפטרו מהגימיק הטיפשי הזה לא יקנו את המכוניות שלכם. חבל. 

    09.07.17 | 16:44משה

  • 1
    זהו? מה עם מידע חדש כמו מתי אמור להגיע לארץ?

    עד שנסעתם לעשות נסיעת מבחן בחו"ל לא טרחתם לבדוק מול היבואן מתי הוא מתכוון להביא אותה לארץ סוף סוף?!

    שלא לדבר על מחירים..
    ולכתוב שגירסת ה-1.6T בנזין היא הרלוונטית ביותר לארץ, לא בדקתם מה נמכר יותר מה-3008?

    בקיצור, תעשו קצת שיעורי בית מול לובינסקי ותחזרו לדווח.
    בינתיים הם רק דוחים את ההשקה של ה-5008 בכל פעם מחדש..

    09.07.17 | 16:09אני

חם באתר

מבצעי רכב בשוק הישראלי

מבצעי רכב, ימי מכירות , חיסולי מלאי בסוכנויות רכב ואצל היבואנים

ליסינג ומימון לרכב

קונים רכב בליסינג פרטי? קבלו טיפים והצעות אטרקטיביות כאן

מבחן צמיגים – בלימה (וידאו)

כמה גדול ההבדל בין צמיגים שונים ביכולת הבלימה במקרה חירום? יצאנו לבדוק

מי היא המשפחתית ההיברידית הטובה בישראל? (וידאו)

יונדאי איוניק מול קיה נירו וטויוטה אוריס היבריד - מבחן דרכים השוואתי

איזה מחירון רכב קובע?

מחירון לוי יצחק או יד2? באיזה מחירון רכב לבחור כאשר רוצים למכור או לקנות רכב?

אוטו לוגו (גרסת הדפסה) " /> (גרסת הדפסה) " /> (גרסת הדפסה) " /> (גרסת הדפסה)