נתת לנו Like ב-Facebook?

רנו קליאו – מבחן דרכים (0.9 ל', ט', ידנית) (וידאו)

אוטו מיני, סופרמיני

רנו קליאו – מבחן דרכים (0.9 ל', ט', ידנית) (וידאו)

22.08.17 ניצן אביבי

מתיחת פנים קלה בחוץ ומשמעותית בפנים הופכת את הקליאו לעסקה משתלמת

20 תגובות | תגיות: רנו, קליאו, רנו קליאו, ניצן אביבי

לפרטים
auto.co.il icon
*ציין שם
*ציין טלפון *טלפון שגוי

הפרטים נקלטו במערכת, ניצור איתכם קשר בהקדם

v-icon
סגור

הגשה: אליק פרומצ'נקו | צילום: גיא שפרנט | עריכה: גלעד לוסטיג
 
 
 
קטגוריה: סופרמיני
 
גרסה: 0.9 ליטר טורבו, ידנית
 
מתחרות בולטות: פיג'ו 208, סיאט איביזה, סקודה פאביה, סוזוקי איגניס
 
מחיר: 70,000 שקלים (מחיר רשמי – 85,000 שקלים; מחיר רכב המבחן - 90,000 שקלים).
 

כשבחנו את רנו קליאו ב-2013 התרשמנו מהעיצוב, אך הרבה פחות מהנוחות ואיכות תא הנוסעים. קנקן יפה, עם תוכן לא לגמרי בשל. בנוסף, סיבוב קצר שעשינו בזמנו בגרסת ה-0.9 ל' טורבו חשף מנוע עם רצועת כח צרה – אנמי לחלוטין מתחת ל-2,500 סל"ד (שם מתקבל שיא המומנט) וקצר נשימה בסל"ד גבוה.
 
אולם מחיר ה"מבצע" (הכמעט קבוע) של 70,000 שקלים לרמת האבזור הבסיסית (אקספרסיון) של גרסת ה-0.9 ל' הידנית – שהפכה להיות גרסת הבסיס לאחר ששיווק ה-1.2 ל' האטמוספרית הופסק – גרם לנו לקחת אותה שוב לסיבוב.
 
 
 
עיצוב ונראות
הקליאו היתה, ועודנה, אחת הסופרמיני היפות ביותר. עיצוב שרירי במידה וזורם, שמסתייע בידיות נסתרות לדלתות האחוריות לקבלת מראה דמוי שלוש דלתות - פשוט יפה. המפרט התקני כולל תאורת יום 'לד', פנסי ערפל ואפילו חישוקים קלים - תוספת לא מובנת מאליה כלל ברמות מחיר אלו, בוודאי לא במכונית מסגמנט הסופרמיני.
 
פנים הרכב
עיצוב תא הנוסעים נאה, ואיכות החומרים וההרכבה שופרו במתיחת הפנים - הקליאו עדיין לא מצטיינת בסעיפים אלו, אך היא כבר בהחלט ברמה סבירה. ברמת האבזור הבסיסית, 'אקספרסיון', תא הנוסעים קצת שחור מדי – ללא פתחי המיזוג הצבועים כמו ברכב המבחן. יחד עם זאת, בהתחשב בעובדה שמדובר בגרסת כניסה במחיר זול יחסית, אנחנו מוכנים לקבל את זה.
 
מפרט האבזור, לעומת זאת, חריג לטובה. מפתח חכם (כולל כניסה), מערכת מולטימדיה מקורית עם מערכת ניווט, חיישני תאורה וגשם ובקרת שיוט - כל אלו בהחלט יותר ממה שציפינו למצוא בגרסת כניסה מוזלת. ברכב המצולם ישנה בקרת אקלים, באקספרסיון הבסיסית יש מזגן מכאני שגרתי.
 
 
 
המרחב לנהג ולנוסע לידו טוב, עם טווח כיוון רחב להגה ולמושב (הנוח, לפחות עבורנו), ורק בתחום תאי האחסון נרשם מחסור קל. המושב האחורי מאכזב – הוא אחד הפחות מרווחים בקטגוריה, למרות העובדה שבסיס הגלגלים של הקליאו גדול מאוד ביחס לסופרמיני – 259 ס"מ.
 
תא המטען גדול ועמוק, אך שפת ההטענה הגבוהה ופתח הטעינה הקטן יחסית פוגעים קצת בנוחות השימוש.

נוחות
נוחות הנסיעה היתה בעבר עקב האכילס של הקליאו, ושמחנו לגלות כי גם תחום זה נרשם שיפור במתיחת הפנים. הקליאו עדיין לא מתחרה על תואר הנוחה ביותר בקטגוריה – גם היום היא עשויה לבעוט על בורות חדי שפה או חיבורי אספלט בולטים. אבל כל זמן שאיכות הסלילה סבירה, הקליאו עושה עבודה מניחה את הדעת בתחום הנוחות.
 
בידוד הרעשים ממוצע, אם כי רעשי רוח מתחילים להיות נוכחים כבר באזור 100 קמ"ש. רמת הרעש בנסיעה בין עירונית עשויה להפריע לשיחות בטלפון, אבל לא לגרום לכאב ראש.
 
התנהגות ובטיחות
הקליאו מהנה בהחלט בנהיגה דינמית. ההגה אומנם מעל קל מדי ולא לגמרי מדויק סביב המרכז, אך מקבל משקל טוב יותר ודיוק טוב יותר בתוך הפניה. יש שפע אחיזה מלפנים, המעניקה בטחון בכניסה לפניה, והזנב מוכן בהחלט לפסוע הצידה אם מבקשים יפה. נראה שהכיול החדש של המתלים עידן מעט את תגובות השלדה, וזה טוב – בעבר (אם כי בגרסה האוטומטית) הזנב היה יוצא באופן חד יותר ופחות טבעי. הבלמים – למרות תופים מאחור, עושים עבודה סבירה, הן מבחינת עוצמה ולינאריות, והן מבחינת עמידות – אם כי לא יצא לנו לאמץ אותם ממש.
 
 
 
הקליאו קיבלה ציון של חמישה כוכבים במבחן הריסוק של ארגון יורואנקאפ. יחד עם זאת, יש לזכור כי המבחן נערך בשנת 2012, כשהמבחנים היו פחות מחמירים מהיום. היום היא כנראה לא היתה זוכה בציון הזה לאור העובדה שהיא לא מציעה אבזור בטיחות מתקדם כלשהו.

מנוע וביצועים
כאמור, מנוע ה-0.9 ל' לא הרשים אותנו בזמנו, אולם נראה כי גם הוא זכה לעדכון במתיחת הפנים, כפי שמעידה העובדה שהמומנט טיפס מ-13.7 קג"מ בזמן ההשקה ל-14.3 קג"מ כיום. מה שחשוב יותר מ-0.6 הקג"מ היא העובדה שהמנוע המעודכן מספק דחף גם מתחת ל-2,500 סל"ד, ומטפס בשמחה גם אל תוך התחום האדום - כך שמתקבלת רצועת כח יעיל רחבה בהרבה מבעבר.
 
המצמד רך והדרגתי, ההילוכים מחולקים היטב מלבד בור קטן בין השני לשלישי, ולמוט ההילוכים מהלך קצר למדי ומדויק, כך שנעים לעבור בין ההילוכים. ובסך הכל, יחידת הנעה נעימה ואפקטיבית למדי. אומנם אין כאן את "בעיטת הטורבו" שקיימת אצל חלק ממנועי הטורבו של יצרנים אחרים, אך לא חסר כח – לפחות לא ביחס לגרסת בסיס.
 
צריכת הדלק היתה ממוצעת, ונעה בין 13 ל-14 ק"מ לליטר בתוואי פרברי ובנהיגה נורמלית. האמת שממנוע קטן שכזה ותיבה ידנית ציפינו לתוצאה טובה יותר.
 
סיכום
ברמת האבזור הבסיסית ובמחיר ה"מבצע הפחות או יותר תמידי" של 70,000 שקלים, הקליאו 0.9 ליטר טורבו מציעה תמורה טובה מאוד לכסף. עיצוב נאה, תא נוסעים נעים ומאובזר היטב, ביצועים טובים יחסית והתנהגות מהנה בצד הזכות, מנצחים בנקל את המושב האחורי הצפוף ונוחות הנסיעה הבינונית.
 
אם אתם נוסעים בדרך כלל לבד, ומחפשים רכב סופרמיני זול שלא ידרוש מכם להתפשר יותר מדי בסעיפי האבזור והביצועים, רנו קליאו 0.9 ליטר צריכה להיות ברשימה הסופית שלכם.  
 
  • נתונים טכניים
  • רנו קליאו
תצורהטורי
נפח מנוע1.0 ל'
סוג מנועטורבו בנזין
הספק90
הנעהקדמית
תיבת הילוכיםידנית
מערכות עזר בטיחותיותABS, EBA, ESP, EBD, עיגוני ISOFIX, ביטול כרית אוויר לנוסע.
בסיס גלגלים259 ס"מ
אורך406 ס"מ
רוחב173 ס"מ
גובה145 ס"מ
מהירות מרבית182 קמ"ש
0-100 ש'12.2 ש'
פליטת co2-
ציון מבחן ריסוק-
מחיר85,000 ש"ח

20 תגובות לכתבה

לקריאת כל התגובות ברצף
  • 20
    עופרה, הסנדרו רחוק מלהיות "כמעט זהה"

    ראשית - הוא מבוסס על פלטפורמה ישנה בהרבה, והבטיחות בהתאם (ראי מבחני ריסוק). 

    שנית, תא הנוסעים ברמה הרבה יותר נמוכה מבחינת פלסטיקה, וגם האבזור פחות טוב. 
    שלישית - הסנדרו הרבה יותר רועש. 
    גם פעם המחיר הוא 15,000 שקלים, ולא 20,000, וגם זה עם מנוע ה-1.2 ל' המיושן והחלש בהרבה. הסטפווי, עם מנוע ה-0.9, כבר עולה בדיוק כמו הרנו.
    אבל מה שכן - לסטפווי יש מרווח גחון גדול, ששימושי מאוד למי שנוסע הרבה בשבילים. 

    04.09.17 | 17:57יוסי

  • 19
    0.9 טורבו זה לא רעיון טוב שמוכיח את עצמו....

    מכונית חדשה ב-70,000 ש"ח זה גם לא מציאה כל כך ....
    אם זה התקציב, אפשר לקנות מכונית משומשת שנתיים על הכביש שתיתן יותר תמורה לכסף אלא אם כן מה שחשוב לכם זה הענין הפסיכולוגי של לקנות חדש...או ענין העיצוב מושך אותכם וכל השאר לא חשוב...

    02.09.17 | 10:56דן

  • 18
    סוף סוף תגובה ראשונה לעניין אחרי 15 חפירות רצופות.   ל"ת

    ללא תוכן

    30.08.17 | 21:47רונן

  • 17
    תחליף זול וכמעט זהה

    יותר מ20000ש"ח הפרש לאח תואם שקונים את הדאציה סנדרו סטאפווי

    אותו מנוע וגודל זהה.. אחריות מוגדלת ל5 שנים ואמינות מפתיעה.
    לא אני לא סוכנת מכירות ,סתם לקוחה מרוצה של הדאסטר עם המנוע דיזל הידני ( תואם מנוע רנו פלואנס ) ועם מעל 85000 ק"מ
    ותחשבו ותחסכו על זה !

    26.08.17 | 09:18עופרה

  • 16
    טל, שלוש הודעות כתבת בעניין - ולי אין חיים... הרבה זמן פנוי בחופש, הא?   ל"ת

    ללא תוכן

    24.08.17 | 15:33משה האמיתי

  • 15
    הוא באמת עלוקה   ל"ת

    ללא תוכן

    24.08.17 | 06:53מירי

  • 14
    אתה לא אמיתי

    בוא ואתן לך 50 שקלים לך תקנה לעצמך חיים.


    24.08.17 | 06:52טל

  • 13
    מה קרה משה, נעלבת אז הלכת לקרוא לחברים? או שסתם החלפת שם סוף סוף   ל"ת

    ללא תוכן

    23.08.17 | 17:23משה האמיתי

  • 12
    משה האמיתי יא מאוס

    מה אתה מתעלק כמו ילד קקה? נדחף לכל מאמר ומציק, אין לך חברים להתקרצץ עליהם??? יא ניג'ס, בנאדם אומר את דעתו ואתה מוכיח כמה שאתה כלומניק בתגובות הקנאיות שלך. תחזיק את הידיים בכיסים ואל תענה אלא אם דברי חכמה. עאלק משה האמיתי, לך לך תכה בסלע, הרסת את הכתבה.


    23.08.17 | 14:06טל

  • 11
    משה האמיתי חפרת   ל"ת

    ללא תוכן

    23.08.17 | 14:01טל

  • 10
    מה, משה, זה לא מאסל קאר? יש לה טורבו!   ל"ת

    ללא תוכן

    23.08.17 | 13:20משה האמיתי

  • 9
    משה ומשה שני סתומים

    אולי תמצאו לכם כבר חדר??? ממש זוג נשוי...

    23.08.17 | 12:22חחח

  • 8
    גם אם תעלו וידאו - האוטו עדיין לא משהו...   ל"ת

    ללא תוכן

    23.08.17 | 00:10משה

  • 7
    כנראה שהשטויות שלך מעוררות אלרגיה בהרבה אנשים

    ואני מבטיח לך, בהן צדקי - ברגע שתפסיק לכתוב שטויות כמו אחרון ילדי הפייסבוק, אני אפסיק להגיב אליך. עשינו עסק?

    16.07.17 | 13:40משה האמיתי

  • 6
    אולי במקום להתעסק בי תתעסק במכוניות

    האתר עוסק במכוניות. אולי יטיב לכולם אם נשמור גבולות הגזרה של השיחה לנושאים של הכתבה ולא להתעסקות הקטנונית והעלובה שלך בי. 


    מה גם שאם אני זוכר נכון ארצברג אמר שהוא אלרגי אלי. או שצריך להזהיר את כולם מאלרגן חדש. או שאתם אותו אדם. ואם כבר מדברים על אותו אדם, אתה מגיב בצורה הכי חריפה בכתבות של ניצן אביבי. אולי אתה ניצן? אין לדעת. 

    אם לא, זה עוד יותר עצוב שאתה משקיע כל כל הרבה זמן בלנסות לכתוש בנאדם שאתה לא מכיר כשהוא מדבר, גם אם לדעתך הוא טועה, על נושאים שוליים כמו מכוניות. 

    עלוב

    12.07.17 | 19:17משה

  • 5
    כמו שכבר אמרתי פעם, אני אלרגי לשטויות, ואתה כותב הרבה...

    אתה לא מאמין שהשתנה? אמונה זה דבר חשוב - במערכות יחסים בין בני זוג, לאנשים דתיים... לא לעובדות. 

    לך אולי "קשה להאמין" שנוחות נסיעה יכולה להשתנות בצורה דרסטית, אבל כל מה שצריך זה סט קפיצים ובולמים אחר. שאל כל בעל רכב שטח או טנדר שהחליף. 
    לא שזו הנקודה, כמובן - אלא חוסר היכולת שלך להבין את מה שאתה קורא, ולהגיב בהתאם. 

    12.07.17 | 17:23משה האמיתי

  • 4
    מסתבר שאני מצוין בלמשוך תגובות שלך...

    אתה לא חייב להגיב אם לא מתאים מה שכתוב. משום מה בניסיון שלי ״למשוך תגובות״ רק אתה ועוד איזה אחד עונים. 


    וזה שזה שכתוב - קשה להאמין שאוטו עם נוחות נסיעה זוועתית הפך להיות בינוני. ונניח שכן? ממתי זה מספיק? ולמה צריך נוחות בינונית במכונית אירופאית מודרנית עם 90 כס?.

    והמנוע - מיחידה אסמטית למעלה וחסרת כוח למטה היא הפכה להיות אםקטיבית בכל קשת הסלד? תעשה לי טובה 

    ליסוע בקליאו החדשה לא יצא לי. אבל לשבת באחת כן. והתא נוסעים שם עדיין מזוויע מבחינת איכות חומרים מ

    אז זה שזה כתוב זה נחמד. אבל צריך להרגיש בפועל כדי לדעת. יש פה פערים גדולים מאוד בין מה שהיה למה שהכתב טוען שיש היום. רק המחיר, אולי, מצדיק אותה כרכישה. ואני מקווה שאין לזה קשר לפרסומות שפזורות פה באתר 

    12.07.17 | 14:31משה

  • 3
    משה, נכון שאתה טרול? הלא מתייחסים במפורש בכתבה לכל הנקודות שציינת

    ואומרים במפורש שהם שופרו. 

    מכיוון שזה כתוב בצורה מאוד ישירה ופשוטה, אין מנוס להגיע למסקנה שאתה כותב בכוונה דברים הזויים כדי למשוך תגובות. 

    12.07.17 | 14:08משה האמיתי

  • 2
    כמה הערות

    יש לי ניסיון די רחב עם הדגם שלפני מתיחת הפנים (0.9 ידני). 


    נוחות הנסיעה לא קיימת, המנוע לא מושך בסלד נמוך ולא נושם בגובה וצריכת הדלק סבירה לכל היותר. 

    לא מרווחת בכלל מאחור, איכות חומרים סבירה בלבד. 

    אלא אם נעשה שיפור מהותי ויסודי ברכב במתיחת הפנים - עדיין מדובר במכונית בינונית ביותר שיש לה הצדקה רק בגלל המחיר ״מבצע״ שאכן הופך אותה לדי משתלמת. פשוט היא לא שווה יותר מזה...

    11.07.17 | 11:48משה

  • 1
    קראתם לעיצוב פנים נאה? יותר בכיוון של מכוער ברמה של כואב בעין   ל"ת

    ללא תוכן

    11.07.17 | 11:01cx

חם באתר

מבצעי רכב בשוק הישראלי

מבצעי רכב, ימי מכירות , חיסולי מלאי בסוכנויות רכב ואצל היבואנים

ליסינג ומימון לרכב

קונים רכב בליסינג פרטי? קבלו טיפים והצעות אטרקטיביות כאן

מבחן צמיגים – בלימה (וידאו)

כמה גדול ההבדל בין צמיגים שונים ביכולת הבלימה במקרה חירום? יצאנו לבדוק

מי היא המשפחתית ההיברידית הטובה בישראל? (וידאו)

יונדאי איוניק מול קיה נירו וטויוטה אוריס היבריד - מבחן דרכים השוואתי

איזה מחירון רכב קובע?

מחירון לוי יצחק או יד2? באיזה מחירון רכב לבחור כאשר רוצים למכור או לקנות רכב?

אוטו לוגו (גרסת הדפסה) " /> (גרסת הדפסה) " /> (גרסת הדפסה) " /> (גרסת הדפסה)