נתת לנו Like ב-Facebook?

הונדה סיוויק – מבחן דרכים (1.5 ל' טורבו, אוט')

אוטו משפחתיות

הונדה סיוויק – מבחן דרכים (1.5 ל' טורבו, אוט')

10.07.17 אלי שאולי

אחרי שפגשנו בגרסת ה-1.0 ליטר הגיע הזמן להתרשם מגרסת ה-1.5 ליטר החזקה של הונדה סיוויק החדשה

16 תגובות | תגיות: סיוויק, הונדה, אלי שאולי

לפרטים
auto.co.il icon
*ציין שם
*ציין טלפון *טלפון שגוי

הפרטים נקלטו במערכת, ניצור איתכם קשר בהקדם

v-icon
סגור
קטגוריה:  משפחתית קומפקטית
 
גרסה:  1.5 ל' טורבו, אוטו'-רציפה; רמת גימור 'ספורט'
 
מתחרות בולטות:  אופל אסטרה, טויוטה אוריס, מאזדה 3, סיאט ליאון, פולקסווגן גולף
 
מחיר גרסה נבחנת:  145,000 שקלים
 
 
 
44 שנים אחרי שהוצג הדור הראשון של הונדה סיוויק, הגיע לישראל הדור העשירי של הדגם הכה מזוהה עם החברה בגרסת חמש דלתות. הדגם החדש הוא תוצאה של שינוי באסטרטגיה של היצרן היפני, שמכוון כעת ליצירת קו מוצרים גלובלי. המשמעות בפועל היא שהסיוויק החדשה מבוססת על פלטפורמה חדשה שתשמש דגמים רבים, וכי לגרסאות חמש הדלתות והסדאן (שתגיע לכאן עד סוף השנה) אותו בסיס, בניגוד לדור היוצא.
 
מכיוון שהסיוויק הקודמת עם חמש דלתות הייתה קטנה מאשר הסדאן, הפערים בינה ובין הדגם החדש גדולים יותר מאשר בסדאן.
 
בסיס הגלגלים גדל ב-6.5 ס"מ ל-270 ס"מ, והאורך גדל ב-24.5 ס"מ ל-452 ס"מ. הונדה סיוויק החדשה מוצעת עם שני מנועי טורבו; האחד 3 צילינדרים בנפח 1.0 ליטר המייצר 129 כ"ס, שכבר נבחן – ואילו השני הוא 1.5 ליטר המייצר 182 כ"ס ומוצע ברמת הגימור 'ספורט'. זו הגרסה שתפנה ללקוחות המסורתיים של הסיוויק שרואים בה אלטרנטיבה ספורטיבית למשפחתית המקובלת.
 
 
 
עיצוב ונראות
לא כולם במערכת התלהבו מעיצוב הסיוויק החדשה, אבל אני אוהב אותו ולו רק בשל היותו שונה מרוב המתחרות המקובלות ובולט בהשוואה אליהן. לחזית דמיון למה שהכרנו בגרסת החמש דלתות היוצאת, אך המראה כולו אגרסיבי יותר בכל מובן ומכל כיוון.
 
לגרסה זו מספר עדכונים קוסמטיים אשר משתלבים היטב בעיצוב ומעצימים את הרושם האגרסיבי. מדובר בעיקר בצמד המפלטים הבולטים ממרכז הפגוש האחורי, אך גם חישוקי ה"17 הגדולים יותר ותאורת הלד השונה מלפנים מוסיפים. מה שברור הוא שהמכונית מושכת תשומת לב ורבים שאלו "זו הגרסה הספורטיבית?".
 
פנים הרכב
סביבת הנהג מקורית למראה, אך איכות החומרים בסיסית, הגוונים כהים ובכלל אינה נראית כמו רמת גימור מהודרת. גם המשענת בין המושבים עם מנשאי הכוסות פשוטה למראה ומסורבלת לשימוש.  
 
למחוונים אותו מבנה כמו בגרסת ה-1.0 ליטר, אך הם קריאים יותר. משהו בהם מזכיר סרטי מדע בדיוני של פעם, התצוגה הדיגיטאלית שבמרכז (מחשב דרך וכו') נראית מיושנת וכך גם המיתוג שעל ההגה, אבל הם נעימים לעין.
 
 
 
לגרסה זו מולטימדיה מקורית (הרכבה מקומית ב-1.0 ל') ודרכה שולטים במערכות המידע והמיזוג. ראינו אותה גם בג'אז וב-HR-V אבל עבור גרסה כזו של דגם כזה היא נראית מעט פשוטה. היא גם אינה נוחה לתפעול, בגלל שלחצני המגע והצג מחליפים את רוב המתגים החיצוניים; אין אפילו כפתור חיצוני לכיוון העוצמה במערכת השמע. עם זאת, המערכת דוברת עברית (בכתב ובעל פה).
 
האבזור לגרסה זו כולל בין השאר גם מצלמה מקורית, בקרת אקלים מפוצלת, חיישני חניה היקפיים, תפעול הילוכים מההגה ועוד.
תנוחת הנהיגה נמוכה מדי עבורי ומעייפת משהו, וטווח כיוון המושבים מוגבל והפעולה אינה נוחה. גרסה זו מצוידת בתפעול חשמלי להקשחת מסעד מושב הנהג, והדבר משפר את הנוחות. מאחור, מרווח הרגליים טוב, מרווח הראש פחות, הישיבה מאוד נמוכה ואין שלוחה למיזוג. בליטה גדולה מדי במרכז הרצפה תפריע לנוסע שלישי.  
 
המפלטים המיוחדים גזלו מעט מקום מתא המטען שעדיין נראה שימושי. הכיסוי הייחודי שנפתח לצד, ללא ספק רעיון מקורי, נראה מעט פשוט ואולי אינו אוטם מספיק את הרעש.
 
נוחות
גם גרסה זו מציעה נוחות נסיעה ברמה גבוהה. בעיר, נוחות הנסיעה טובה, וככל שעולה המהירות המצב משתפר עוד יותר.
 
לעיתים חודרים לתא הנוסעים חספוסים קלים מהכביש. מערך המתלים, הנעזר בתושבות הידראוליות, מתמודד היטב עם שיבושים גדולים ומורכבים בייחוד בכביש מהיר. המתלים מטפלים היטב בגלי כביש וריסון המרכב לאחר מפגש איתם נעשה נכון. מה שמפריע יותר הם רעשי הרוח והכביש הבולטים.
 
 
 
התנהגות ובטיחות
להיגוי יחס משתנה שדורש הסתגלות; עם תחילת ההפניה התגובה נרפית ואחרי זה חדה, ללא אזהרה. תחת מצערת לחוצה הסיוויק יכולה להפתיע עם החלקה שאינה הדרגתית של הצמיגים הקדמיים. מעבר לכך, ולאחר שמתרגלים, ההתנהגות טובה ואפילו מהנה עם תגובות טובות של המרכב להעברות משקל.
 
לסיוויק רשימת אבזור בטיחותי נאה עם בלימה אוטונומית שיודעת לזהות הולכי רגל, קריאת תמרורי מהירות (שלא תמיד קולעת למספר הנכון), תיקון סטייה מנתיב (שאינו מנג'ס) ובקרת שיוט שיודעת לשתף פעולה עם קריאת התמרורים ושמירת הנתיב. במבחן הבטיחות של Euro NCAP, שנערך לגרסת ה-1.0 ליטר ופורסם בתחילת החודש, קיבלה הסיוויק 4 כוכבים; בשלושה סעיפים היא קיבלה ציונים טובים מאוד, אך בסעיף ההגנה על ילדים היא לא הצליחה וקיבלה 67%. דירוג הבטיחות של גרסת ה-1.5 ליטר לא נכלל במבחן ונותר בסימן שאלה.
 
מנוע וביצועים
הסיוויק היא דגם ראשון של הונדה שצויד במנועי טורבו בגרסאות רגילות. לגרסה זו 182 כ"ס ו-22.4 קג"מ, והיא מאיצה ל-100 קמ"ש ב-8.2 שניות. השילוב בין המנוע לתיבה רציפה מעט איטית יוצר תחושה שהסיוויק הזו אינה כה חזקה. משהו בשילוב ביניהם הופך את העברת הכוח רגועה מדי וכמעט עצלה, למרות שהביצועים טובים מאוד. אפילו בתפעול הידני (רק מההגה) התגובות למצערת מושהות (הן בשל המגדש והן בשל התיבה) ואינן ישירות. ובכלל קשה לדייק עם המצערת ויש לכך השלכות גם בפניות חדות מחוץ לעיר וגם בתנועה איטית בתוך העיר ובפקק. אבל ברוב מצבי הנהיגה מדובר בחטיבת כוח מעודנת ושקטה המאפשר תנועה חסרת מאמץ גם במהירויות גבוהות.
 
 
 
צריכת הדלק בשיוט היא כ-15 ק"מ/ל', אבל ביום נהיגה מגוון גלשה לכיוון 11 ק"מ'/ל' וכאשר שולבו בו קטעים מאומצים, הצריכה עלתה ל-9 ק"מ/ל'.  
 
תמורה
הסיוויק החדשה שונה משמעותית מהדור הקודם, ובמובנים מסוימים, כמו העיצוב וההספק בגרסה זו, היא חוזרת לדימוי המקורי: משפחתית בעיצוב ספורטיבי עם ביצועים ויכולת בהתאם.
 
גרסה זו תמשוך ללא ספק לקוחות מסורתיים של הסיוויק, גם אם התחושה שהיא יוצרת אינה של מכונית מאוד זריזה. גרסה זו, היקרה ב-13,000 שקלים מגרסת ה-1.0 ליטר, מוסיפה מרכיבי עיצוב ספורטיביים, אבזור עשיר יותר – ובעיקר: מנוע חזק משמעותית; תוספת זו, בהשוואה לסיוויק החלשה יותר והמצוידת פחות, בהחלט כדאית. עם זאת, החומרים בסביבת הנהג וגם הביצוע אינם יוצרים את אותה תחושה עשירה שמעניקות חלק מהמתחרות.   
 
  • נתונים טכניים
  • הונדה סיוויק האצ'בק
תצורהטורי
נפח מנוע1.5 ל'
סוג מנועטורבו בנזין הזרקה ישירה
הספק182
הנעהקדמית
תיבת הילוכיםאוטומטית רציפה
מערכות עזר בטיחותיות.
בסיס גלגלים270 ס"מ
אורך452 ס"מ
רוחב180 ס"מ
גובה143.5 ס"מ
מהירות מרבית200 קמ"ש
0-100 ש'8.2 ש'
פליטת co2-
ציון מבחן ריסוק-
מחיר145,000 ש"ח

16 תגובות לכתבה

לקריאת כל התגובות ברצף
  • 16
    משפחתית קרבית

    הונדה עשו מהלך מטורך הרכב שלהם ניראה לא פחות ממדהים ! שראיתי אותה מקרב ובואלם תצוגה היא ניראת פי 7 יותר יפה מהתמונות , זה בעיקר נוגע למכסה מנוע הארוך והרחב.
    אבל הנתונים שלה קצת אדישים לצורה, הייתי מצפה בסביבות ה7 שניות ל100 ו4,5 יותר קג״מ.
    חבל שאיו אופציה למושבי עור ועוד איבזור שיגרום לה להרגיש קצת פרימיום מבפנים כי בסה״כ אנחנו נוהגים בפנים לא בחוץ

    05.09.17 | 06:10CR

  • 15
    רועי - גגל את השם אלי שאולי, ואחרי זה תחזור לבוס שלך

    בהונדה ותגיד שפישלת...

    הבנאדם בוחן מכוניות כנראה עוד מלפני שנולדת, ומה שהוא שכח בתחום אתה בחיים לא תלמד. 

    24.07.17 | 14:33ארצברג

  • 14
    גלעד, היה עצוב מאוד אם רכב משפחתי עם 182 כ"ס היה צריך להתאמץ בעליות של ירושלים

    לפחות בקצב נסיעה נורמלי. אבל עשה סיבוב באוקטביה 1.8 ל' - אותו הספק פחות או יותר - ודבר איתנו אחרי זה על "פיתוח מהירות חלק". הסיוויק לא באותו אזור חיוג - והנתונים הרשמיים תומכים בתחושה (הבדל של כמעט שניה מאפס למאה). 

    לגבי תמורה למחיר - זו שאלה מורכבת. אך משפחתית מודרנית בלי יציאת מיזוג לאחור מאבדת אצלי נקודות. גם שאר האבזור - בתחום הנוחות - לא מצטיין, רק בסדר (אין מושבי עור או מושבי חשמל שיש אצל חלק מהמתחרות, למשל). באבזור הבטיחות הם הביאו כמעט את כל החבילה, אין ספק, ועל זה מגיע להם כל הכבוד. ועדיין, אני ממש לא בטוח שהקביעה שלך "שאין משפחתית שנותנת תמורה טובה יותר ביחס למחיר" נכונה. 
    אגב - אפשר להגיע לצריכת דלק כמו שהזכרת עם הרבה משפחתיות היום. זה כבר לא יוצא דופן. הכל שאלה של איך נוהגים. 
    בשורה התחתונה - בניגוד לדורות הקודמים של הסיוויק, הפעם יש להונדה רכב תחרותי. אבל לא ממש "שובר שוק"

    24.07.17 | 14:31משה

  • 13
    חוות דעת לאחר נסיעה של שבועיים

    קיבלתי את המכונית לפני כשבועיים

    ואלה הרשמים של העיקריים:
    א. המנוע לא מתאמץ בעליות - אני גר באזור ירושלים.
    ב. צריכת דלק פנטסטית אם נוסעים נורמלי בערך 1 ל14 1 ל15.
    ג. אין משפחתית בסדר גודל הזה שנותנת תמורה יותר ביחס מחיר מול עלות.
    ד. האגזוזים אינם מאפשרים לרכב וו גרירה ומקטינים את תא המטען.
    ה. הנהיגה בגיר הרציף לא דומה לאף גיר רציף שנסעתי בו בעבר. האוטו מפתח מהירות בצורה חלקה ומהירה ומזכיר נסיעה בגיר אוטומטי רגיל ואפילו יותר מהנה.
    ו.המכונית הזאת היא התקדמות משמעותית למכוניות הקודמות שהיו ברשותי בחוויית הנהיגה.

    19.07.17 | 07:14גלעד מאזור ירושלים

  • 12
    מי הבוחן רכב שלכם???!

    כתבה גרועה יכולת הבנה בסיסית ברכבים אין לכתב , בחינת רכב על הפנים !!

    17.07.17 | 23:12רועי

  • 11
    משה, יהוידע צוחק עליך. קצת עצוב שאתה לא מבין לבד

    וגם אם תחזור על זה מליון פעמים, עדיין מכונית משפחתית עם 200 כ"ס (פלוס מינוס) לא תהיה מאסל קאר. גם לא פרשנות מודרנית שלה. יש למושג הגדרות מסודרות ומוסכמות - קרא אותן.

    16.07.17 | 13:50משה האמיתי

  • 10
    כתבה חלשה ולא ראויה. כאילו הכתב עושה טובה.   ל"ת

    ללא תוכן

    11.07.17 | 14:02:(

  • 9
    יוסי אתה צודק. אין לה   ל"ת

    ללא תוכן

    11.07.17 | 11:50משה

  • 8
    לא נראה שיש לה יתרון על מזדה 3 (אולי נוחות נסיעה ?). צריך השוואה   ל"ת

    ללא תוכן

    11.07.17 | 07:53יוסי

  • 7
    התיבה מעפנה

    לא מבין מה הקטע לשים מנוע מודרני וכוחני ואז לסרס אותו עם תיבת הילוכים?! תחליטו רוצים ביצועים או לא?
    כפולת מצמדים כמו כל שידוך בין טורבו לתיבה למשל אצל קבוצת פולקסווגן, רנו ויונדאי קיה החדשות תעשה את העבודה מצויין או לפחות פלנטרית יעילה

    10.07.17 | 19:12יעקב

  • 6
    יהוידע

    היא לא מאסל קאר פר סיי, אבל אני מסכים שהיא בהחלט הפירוש המודרני למונח. כבר דובר על זה פה הרבה בפורום. 


    ושים לב שאין ידנית בארץ. אז תבדוק טוב לפני שאתה קונה. 

    10.07.17 | 18:03משה

  • 5
    סוף סוף מאסל קאר אמיתית

    עכשיו אני נוסע להזמין אחת כזו ידנית, מונמכת-מוקשחת-מוגבהת-נעולה אחורה-קדימה-מלפניי-ומצדיי-הוא-העומד-1-2-3

    10.07.17 | 17:11יהוידע הקינמוני

  • 4
    מסכים עם אליה.   ל"ת

    ללא תוכן

    10.07.17 | 15:13משה

  • 3
    גרסה ידנית!!!!!!   ל"ת

    ללא תוכן

    10.07.17 | 15:00איתי

  • 2
    חבל שלא מוצעת גרסה ידנית

    הם מציעים ידנית ל 1.0, מדוע לא להציע גיר ידני במנוע שבאמת מעניין חובבי נהיגה (כמוני למשל)?

    10.07.17 | 14:05איליה

  • 1
    אוו כמה זמן חיכינו לכתבה הזו. תיכף אקרא ואחווה דעה. תודה   ל"ת

    ללא תוכן

    10.07.17 | 13:42משה

חם באתר

מבצעי רכב בשוק הישראלי

מבצעי רכב, ימי מכירות , חיסולי מלאי בסוכנויות רכב ואצל היבואנים

ליסינג ומימון לרכב

קונים רכב בליסינג פרטי? קבלו טיפים והצעות אטרקטיביות כאן

מבחן צמיגים – בלימה (וידאו)

כמה גדול ההבדל בין צמיגים שונים ביכולת הבלימה במקרה חירום? יצאנו לבדוק

מי היא המשפחתית ההיברידית הטובה בישראל? (וידאו)

יונדאי איוניק מול קיה נירו וטויוטה אוריס היבריד - מבחן דרכים השוואתי

איזה מחירון רכב קובע?

מחירון לוי יצחק או יד2? באיזה מחירון רכב לבחור כאשר רוצים למכור או לקנות רכב?

אוטו לוגו (גרסת הדפסה) " /> (גרסת הדפסה) " /> (גרסת הדפסה) " /> (גרסת הדפסה)