נתת לנו Like ב-Facebook?

מאזדה CX-5 - התרשמות ראשונית (השקה מקומית)

אוטו מבחני רכב

מאזדה CX-5 - התרשמות ראשונית (השקה מקומית)

13.07.17 אוהד אלגוב |   צילם: רונן טופלברג

דור חדש לרכב הפנאי של מאזדה, וזה מציע עושר בתא הנוסעים ומעט יותר רכות

20 תגובות | תגיות: מאזדה, אוהד אלגוב, CX-5

לפרטים
auto.co.il icon
*ציין שם
*ציין טלפון *טלפון שגוי

הפרטים נקלטו במערכת, ניצור איתכם קשר בהקדם

v-icon
סגור
המחמאה הגדולה ביותר שניתן לומר על דגם שמוחלף, זה שהוא לא נראה כמו משהו שצריך להחליף. וזה בדיוק היה נושא השיחה ביני ובין קולגה, בפתח אירוע השקה של הדור החדש של מאזדה CX-5. היבואנית דאגה להעביר לנו יום קודם את רכב מהדור המוחלף, בכדי שנרענן את זיכרוננו ובכך נוכל להבין ולהעריך טוב יותר את ההבדלים בין הדורות. מלון אלמה שבמושבה זיכרון יעקב נבחר לארח את ההשקה המתגלגלת, ומשם הכיוון הוא צפונה - לגולן.
 
 
הדור החדש של ה-CX-5 החדש דומה עד מאוד לקודמו, ולמעשה הוא נראה יותר כמו מתיחת פנים מלוטשת. ואם תשאלו אותי, זה טוב, שכן הדור הקודם היה נאה עד מאוד. הדור החדש מבוסס על רצפת הדור הקודם, אולם השלדה הוקשחה ב-15% לעומת הקודמת. גם המידות כמעט זהות, כולל נתון בסיס הגלגלים; למעשה, השוני הבולט לעין הינו יחידות התאורה (הן הקדמיות והן האחוריות) שהפכו מחודדות ודקות יותר, והשבכה הקדמית שמציגה רשת בסגנון חלת דבש.
 
 

הכל פרמיום
את הנהיגה הראשונה ביצעתי ברמת הגימור הבכירה, ה'פרמיום'. והיא בהחלט נראית ומרגישה פרמיום. אבל למען האמת, גם רמת האבזור הבסיסית - אקזקיוטיב - נותנת תחושת פרמיום. למה? בבקשה: כבר ב'אקזקיוטיב' תמצאו מושבי עור עם תפעול חשמלי למושב הנהג, גימור עור גם בדשבורד ובדיפוני הדלתות, צג מגע בגודל "7, בקרת אקלים מפוצלת, פתחי מיזוג ליושבים מאחור, שמשות אחוריות כהות, מפתח חכם ומצלמה אחורית. יש בלימה אוטונומית (הכוללת זיהוי הולכי רגל) עד למהירות 80 קמ"ש, ויש גם מובילאיי. רמת הביניים - לקשרי - מוסיפה תאורת לד עוקבת פנייה, חישוקי "19 במקום "17 וחלון שמש. ורמת הפרמיום בה נהגתי, הוסיפה על כל זה גימורי עץ בתא הנוסעים, מערכת שמע עם עשרה רמקולים (במקום שישה), תאורה אדפטיבית, תצוגה עילית הכוללת זיהוי תמרורים ומערכת תיקון סטייה מנתיב. ברמת הפרמיום עם מנוע 2.5 ליטר והנעה כפולה, ישנה גם מערכת בלימה אוטונומית בנסיעה לאחור. בקיצור, די פרמיום.
 
 

יעד הביניים הוא יקב שאטו-גולן, יעד מעט בעייתי בהתחשב בזה שאנו אמורים להמשיך ולנהוג גם אחריו... אני ספון במושב הנהג ומגלה שתנוחת הנהיגה טובה, וגם הראות החוצה - לכל הכיוונים. השתלבות לכביש המהיר נעשית בקלילות ונראה שבמישור לפחות יחידת הכוח המוכרת - 2.0 ליטר עם 165 כ"ס - לא ממש מתאמצת. המזגן לעומתה התאמץ גם התאמץ, אבל אין להאשים אותו כאשר היו כ-90 מעלות בחוץ. ואני לא מגזים. טוב, אולי קצת. נראה שבידוד הרעשים שופר וכך גם נוחות הנסיעה שאמנם לא מגהצת את הכביש, אך בהחלט נעימה. הדור הקודם היה נוקשה מאוד ולעיתים חובט.
 
פיתולי הכביש יבניאל בואכה פוריה הבהירו כי מאזדה לא ויתרה על הד.נ.א המזוהה איתה - רכב הפנאי אולי רוכן מעט יותר מבעבר אך ההתנהגות טובה, וכוללת הידוק לינארי של הישבן. ההיגוי טוב אם כי מעט קל, והבלימה טובה (מערכת הבלימה שודרגה).
 
 

רמת האבזור המשתלמת
הגענו ליקב שאטו-גולן רק בכדי ללמוד איך להשתמש במצלמת הטלפון. השלב הבא יהיה כנראה לנסות וללמד אותנו לנשום, מתי העת לשאוף ומתי לנשוף. החלפת מכוניות ואני מוצא עצמי ברמת האבזור הבסיסית, שלטעמי תהיה רמת האבזור המשתלמת ביותר בהיצע. על ההבדלים באבזור בינה ובין הפרמיום עמדתי כבר, כאשר ההבדלים מבחוץ אלו החישוקים הקטנים יותר, והיעלמותו של גג השמש. אפשר לחיות בלי שניהם. גרסה זו משתמשת באותה יחידת הכוח כמו זו שבפרמיום.
 
הכתף הגבוהה יותר של הצמיג (225/65 לעומת 225/55)  מעניקה נוחות נסיעה מעט טובה יותר. התוואי ההררי אולי מגלה את יתרונות השלדה, אך גם חושף חסרונות. למשל: תיבת ההילוכים המצויה ב-CX-5 היא מהנעימות ביותר בסגמנט, אך גם ששה להוריד הילוכים עת התוואי תלול, מעמידה את מחט הסל"ד על 4,000 וצפונה. לא נעים. אפילו מעט מציק.
 
 
 
אל מערכת הניווט IGO המותקנת ברכב לא הכנסנו את היעד המלא - שם המסעדה בה נאכל את ארוחת הצהריים בקיבוץ לימן, אז אספנו טרמפיסטית בכניסה לקיבוץ וזו אמרה בחיוך שלא מעט בעלי CX-5 הלכו לאיבוד כאן, אנחנו הקפצנו אותה פנימה בתמורה להסבר הגעה. הטרמפיסטית התרשמה מהמרחב מאחור - ובצדק. בדומה לדור הקודם, יש שם די הותר מרחב רגליים וראש. בשונה מהדור הקודם, תא המטען גדל וכעת מציג נפח של 442 ליטר (403 בעבר).
 
 

זה הכל עניין של מבט
את הדרך חזרה הביתה עשיתי ברמת הלקשרי. שוב, אין הרבה שינוי מזו הבסיסית, למעט חישוקים וגג שמש. הנהיגה בה נעשתה במישור בלבד ובאמת תלונות לא היו. מאזדה CX-5 החדש בהחלט מרשים בכל הנוגע לאבזור ותחושה, והוא בהחלט מרגיש יוקרתי יחסית. מצד שני, הוא סובל ממחיר פתיחה יקר יחסית, כזה שלא ימשוך כאלה שמשדרגים את המשפחתית לרכב פנאי. לא מעט מאלו שנכנסו אל אולמות קיה, לדוגמה, נכנסו בגלל מחיר הפתיחה של הספורטאז' אך רכשו בסופו של דבר גרסאות יקרות יותר, כאלו שעולות כמו - או יותר - מגרסת הכניסה של ה-CX-5.

  • נתונים טכניים
  • מאזדה CX-5
תצורהטורי
נפח מנוע2.0 ל'
סוג מנועבנזין הזרקה ישירה
הספק165
הנעהקדמית
תיבת הילוכיםאוטומטית
מערכות עזר בטיחותיותABS, ASR, EBA, ESP, EBD, עיגוני ISOFIX, ביטול כרית אוויר לנוסע, מערכת לבלימת חרום עצמאית, חיישני לחץ אויר.
בסיס גלגלים270 ס"מ
אורך455.5 ס"מ
רוחב184 ס"מ
גובה167.5 ס"מ
מהירות מרבית189 קמ"ש
0-100 ש'10.1 ש'
פליטת co2-
ציון מבחן ריסוק-
מחיר167,000 ש"ח

20 תגובות לכתבה

לקריאת כל התגובות ברצף
  • 20
    למגיבי פז'ו 3008

    נהגתי באוסטריה קרוב ל 1700 ק"מ עם 3008 חדש עם 512 ק"מ דיזל ידני. הרכב בפנים מרשים ברמות עם התצוגה הדיגיטלית ו GPS נוח למרות שדיבר הונגרית, לא צריך דיבור ה GPS מופיע במסך ובתוגת שעונים בצורה ברורה. על הכביש הרכב משייט בצורה חלקה ושקטה פשוט תענוג. לגבי הישיבה : יש לי את ה CX5 2016 ולפני כן היה לי 2012, בשתיהן הישיבה הרבה יותר נוחה מה 3008 אין מה להשוות, במאזדה אני נוסע לאילת מחיפה רצוף, בפז'ו נאלצתי כל כ 80 ק"מ לעצור למתוח את הגב. משקוף הכניסה והיציאה בפז'ו נמוך מאוד מקבלים מכות בראש ואני בגובה 1.77 מטר. מפוח המזגן בפז'ו מחריש אוזניים ולוקח למזגן 20 דקות לקרר את הרכב, במאזדה 2 דקות והרכב קפוא....וזה בישראל.......מעדיף את המאזדה.

    17.08.17 | 08:05דודו

  • 19
    קניתי!! וממש נהנה מכל רגע נהיגה ברכב!! חווית נהיגה !!שווה!!   ל"ת

    ללא תוכן

    16.08.17 | 16:13sam

  • 18
    כמה תגובות ממומנות של אנשי פיז'ו

    מביך.
    לפחות תעשו בצורה מתוחכמת במעט.

    12.08.17 | 09:42אליהו

  • 17
    אתם השתגעתם?? שאנחנו נקנה רכב צרפתי?????

    הרי יש לנו סטיגמות בנות 30 שנה על רכבים צרפתיים ואירופאיים בכלל.... אבל אני עדיין רואה פיג'ו 205, פיאט אונו, סיטרואן ZX על הכביש והרבה פחות מכוניות יפניות או קוריאניות מאותה התקופה. אבל אין מה לדבר, מבחינת הישראלי הממוצע מדובר ברכב לא אמין ולכן בוחר בטויוטה (מלכת הריקולים הבלתי מעורערת), או יונדאי וקיה (עם ביקורים תכופים אצל האורטופד) או סובארו והונדה (מזל שיש תחנת דלק ליד הבית). אנשים יקרים, פיג'ו של העשור האחרון מייצרת רכבים אמינים, נוחים בטירוף ושווים כל שקל. החיסרון היחיד שהיה, ונעלם, היה תיבת ההילוכים AL4.

    07.08.17 | 15:35ערן

  • 16
    התמחור החדש הפך את המכונית לאופציה מעניינת

    עיצוב מדהים במיוחד בפנים, מנוע חזק וחסכוני שהתגבר כבר על מחלת הילדות של המנוע הקודם, נוח ומרווח. התמחור החדש בהחלט מפתה וגרם לי להזמין נסיעת מבחן. מי יודע, אולי אקנה לי אחת כזו.

    07.08.17 | 15:32איציק

  • 15
    פיג'ו לוקחת במבחן בגדול. והעדר ימשיך לקנות בלי להבין !!!

    מנוע חזק יותר. צריכת דלק נמוכה משמעותית, נוחות נסיעה גבוהה יותר, אבזור רב יותר. אין בכלל מה להשוות, פיג'ו עדיפה בכל פרמטר.

    07.08.17 | 15:26אבי

  • 14
    לא חייבים להיות עדר

    פיג'ו 3008 חזק, חסכוני ונוח משמעותית מספורטאז' וטוסון, העובדות מדברות בעד עצמן. 

    07.08.17 | 15:24אלון

  • 13
    נסעתי על הרכבים האלה ועוד, ובסוף בחרתי בפיג'ו 3008

    אין מה להשוות בכלל, האסייתיות מרגישות בנסיעה כמו רכבים מלפני עשור לעומת הפיג'ו. פשוט רכב מעולה.

    07.08.17 | 15:18עמי

  • 12
    קנינו 3008 , רכב נ ה ד ר !

    מאוד נוח, כיף לנהוג בו, הדיזל חזק וחסכוני . . .  ונראה מדהים !

    07.08.17 | 15:10עמוס

  • 11
    3008 במחיר הזה כוללת בקרה שיוט אדפטיבית

    ב165 אפשר לקנות את 3008 פרימיום דיזל. מקבלים רכב שכל מבחני הנסיעה שלו עי מומחי היללו אותו. רכב השנה באירופה. כולל בקרת שיוט אדפטיבית שנמצאת רק ברכבים הקרובים ל200 אלף שח. כמובן בלימה אוטונומית גג נפתח התרעה על שטחים מתים חישניים מקדימה ואחורה מצלמת רוורס. תא נוסעים חללי, איכות נסיעה טובה ועוד הרבה פיצרים.
    בחודשים אחרונים נסעתי על כל רכבי גיפונים אאוטלנדר הזמניתי וביטליתי נסעתי על קיה ספורטז וכן גם בcx5 וירדתי מרכב אלה לא מרוצה מספיק בשביל הכסף ואז עשיתי את נסיעת מבחן ב3008 פרמיום ויצאתי עם חוית נהיגה אחרת. התלבטתי נורא נסעתי תמיד על יפניות ושם של רכב אירופים ופיזו לא הולך לפניהם. אבל אחרי התלבטות גדולה אמרתי אני הולך פעם ראשונה על רכב שבאמת נתן לי חווית נסיעה ולא רק רכב שמעביר אותי מנקודה לנקודה. הזמנתי את 3008 ולא מתחרט.

    07.08.17 | 14:31רוני

  • 10
    פיג'ו 3008 זה אופרה אחרת - פרימיום דיזל מדהים   ל"ת

    ללא תוכן

    07.08.17 | 14:24דורון

  • 9
    מאז שהגיחה לתחום פיג׳ו 3008 דיזל במחיר מפתה

    הקרוסאוברים האחרים פחות אטרקטיביים

    07.08.17 | 14:20יניב

  • 8
    הכתבה הזו השאירה אותי רטוב

    מרוב ליקוקים

    31.07.17 | 14:33אין אמונה

  • 7
    מבחינתי, יחסית למחיר המנוע חלש ולא גמיש. התלבטתי וקניתי ספורטאז' טורבו משומש.

    נסעתי על ה CX5 הקודם, והוא עייף. ממש מתאמץ בעליות ועם יותר משלושה נוסעים. ואז מתברר שהדגם החדש איטי יותר.

    מבחינתי, במחיר הזה וב  2017 אני מעדיף רכב לא גמלוני. שלא דורש להצמיד דוושה לריצפה בשביל לקבל התנהלות טובה. ואני ממש לא מתכוון לנהיגה ספורטיבית או אגרסיבית.

    28.07.17 | 15:09ערן

  • 6
    שאלה בטיחותית

    למה בדגם הכי פשוט של ההספורטאז יש מערכת בטיחות יותר טובה מהדגם היוקרתי של מאזדה? 

    יש לי הרגשה שהם קצת חיפפו בדגמים הפשוטים שלהם

    19.07.17 | 15:05רן

  • 5
    לגיא (3): צודק, אבל אני כמובן התייחסתי לכתבות שנעשו על הדגם המקביל

    כולם (פחות או יותר) הגיעו להסכמה כי מדובר בקרוסאובר "הכי טוב" בקטגוריה. כולם הזכירו את ה-40 ק"ג המפורסמים (של חומרי בידוד מפני הרעשים שהוכנסו בדגם החדש), כולם דיברו על המתלים המשופרים, כולם דיברו על גומיות איטום כפולות בדפנות הדלתות.... ועוד ועוד. נראה כי אנשי מאזדה עשו עבודה מצויינת עם כתבי הרכב.

    ...שוב, מעניין שדווקא בארץ התגובות עד עכשיו מאופקות-מה.

    השאלה הכי מסקרנת (אותי) - CX5 או טיגואן ???

    17.07.17 | 18:36משה

  • 4
    ה 2.5 ליטר עדיף על ה2 ליטר החלש !   ל"ת

    ללא תוכן

    16.07.17 | 23:27גיל

  • 3
    ל- 2, בחול הוא נמכר לרוב ב 2.5 ליטר בנזין או הדיזל   ל"ת

    ללא תוכן

    13.07.17 | 18:00גיא

  • 2
    באתרים מוטוריים בחו"ל היללו את הרכב הזה - כאילו מדובר ביצירה אלוקית

    דווקא כאן, הרושם מאופק... מעניין מי צודק

    13.07.17 | 17:07משה

  • 1
    תודה אוהד אלגוב שעוד כותב מבחנים מפורטים וטובים   ל"ת

    ללא תוכן

    13.07.17 | 15:49משה

חם באתר

מבצעי רכב בשוק הישראלי

מבצעי רכב, ימי מכירות , חיסולי מלאי בסוכנויות רכב ואצל היבואנים

ליסינג ומימון לרכב

קונים רכב בליסינג פרטי? קבלו טיפים והצעות אטרקטיביות כאן

מבחן צמיגים – בלימה (וידאו)

כמה גדול ההבדל בין צמיגים שונים ביכולת הבלימה במקרה חירום? יצאנו לבדוק

מי היא המשפחתית ההיברידית הטובה בישראל? (וידאו)

יונדאי איוניק מול קיה נירו וטויוטה אוריס היבריד - מבחן דרכים השוואתי

איזה מחירון רכב קובע?

מחירון לוי יצחק או יד2? באיזה מחירון רכב לבחור כאשר רוצים למכור או לקנות רכב?

אוטו לוגו (גרסת הדפסה) " /> (גרסת הדפסה) " /> (גרסת הדפסה) " /> (גרסת הדפסה)