נתת לנו Like ב-Facebook?

יונדאי i30 מציגה: ספורט ואלגנט

אוטו חדשות רכב

יונדאי i30 מציגה: ספורט ואלגנט

16.07.17 איתי שטיינברג

יונדאי חשפה שתי גרסאות חדשות ל-i30 – ספורטיבית בשם "N" ואלגנטית בשם: " פאסטבק"

10 תגובות | תגיות: יונדאי, i30, יונדאי i30, איתי שטיינברג, i30N

לפרטים
auto.co.il icon
*ציין שם
*ציין טלפון *טלפון שגוי

הפרטים נקלטו במערכת, ניצור איתכם קשר בהקדם

v-icon
סגור
יונדאי מרחיבה את היצע הגרסאות בקטגוריית המשפחתיות הקומפקטיות. יצרנית הרכב הקוריאנית חשפה גרסת ביצועים (N) וגרסת קופה חמש דלתות של יונדאי i30 החדשה, שעדיין לא משווקת בישראל למרות שהוצגה לפני כמעט שנה. בשלב זה לא ידוע מתי זו תגיע אלינו, ואם תלווה בגרסאות החדשות.
 
גרסת ה-N היא דגם ראשון של חטיבת הספורט החדשה של יונדאי (שמכונה אף היא N). ביונדאי מציינים כי המכונית עברה הליך פיתוח שכלל נהיגה של 10,000 ק"מ בנורבורגרינג, כולל השתתפות בשני מרוצי 24 שעות. וכל זאת תחת ניצוחו של אלברט בירמן, ראש צוות הפיתוח של חטיבת N ביונדאי, מי שהיה בעבר ראש צוות הפיתוח של חטיבת M בב.מ.וו.
 
 
 
 
ל-i30N מנוע 2.0 ליטר טורבו שמקורו בג'נסיס קופה ויונדאי סונטה. כאן הוא מפיק 250 כ"ס ב-6,000 סל"ד ו-36 קג"מ בין 1,450 ל-4,000 סל"ד. את הכוח מעבירה לגלגלים הקדמיים תיבת שישה הילוכים ידנית, וה-N מאיצה מעמידה ל-100 קמ"ש בתוך 6.4 שניות ולמהירות מרבית של 250 קמ"ש. למכונית החדשה משקל עצמי של 1,400 ק"ג, 200 יותר מ-i30 ידנית רגילה.
 
כמקובל בשנים האחרונות, גם ה-i30N תוצע עם חבילת ביצועים בתוספת תשלום, שמכונה בפשטות "חבילת ביצועים" (Performance Package). זו כוללת הספק גבוה יותר (275 כ"ס ב-6,000 סל"ד), ומומנט זהה אך בטווח פעולה ארוך יותר (4,700-1,450). עוד נוסף דיפרנציאל מוגבל החלקה (אלקטרוני), וליחס העברה סופי קצר יותר ב-4% בתיבת ההילוכים. למרות תוספת משקל של 29 ק"ג, גרסה זו נדרשת ל-6.1 שניות מעמידה ל-100 קמ"ש.
 
 
 
ה-N תוצע עם צמיגי 225/40 וחישוקי "18, או 235/35 וחישוקי "19 בגרסת ה"פרפורמנס", שגם מוסיפה בלמים גדולים יותר ומוט חיזוק מאחורי הספסל האחורי, לשיפור קשיחות המרכב ואיתו היכולת הדינמית. ה-i30N נמוכה מהגרסאות הרגילות ב-80-40 מ"מ.
 
מבנה המתלים דומה ל-i30 רגילה – מקפרסון מלפנים ורב-חיבוריים מאחור – וה-N מוסיפה בולמים אדפטיביים עם ארבעה מצבי נהיגה קבועים מראש ואחד שניתן להתאמה לפי טעם הנהג.  כל תוכנית כוללת שינויים לקשיחות המתלים, אופי פעולת המנוע (ועוצמת תגבור הצליל שלו על-ידי הרמקולים), תפקוד בקרת היציבות (כולל ניתוק מלא), תגבור ההיגוי, מנגנון התאמת סל"ד המנוע להורדת ההילוכים ("גז ביניים"), פעולת הדיפרנציאל האלקטרוני וצליל מערכת הפליטה (שני האחרונים – רק ב"פרפורמנס").
 
 
 
על-פי יונדאי, העיצוב הספורטיבי נובע לא רק מרצון לבידול ה-N, אלא גם משיקולים אווירודינאמיים. לצורך כך נוספו מסיטי אוויר שונים, שחלקם מיועדים לתרום לכוח הצמדה משופר ואחרים לקירור מערכת הבלמים. בתא הנוסעים השינויים אינם גדולים, וכוללים בעיקר מושבים שונים, סמלי "N" וממשק ייעודי במערכת המולטימדיה (עם מסך "5 או "8). במסך תמצאו גם מידע על מצב הגדישה, שימוש במומנט ובהספק ועוד.
 
ל-i30N מערכות בטיחות מתקדמות הכוללות בלימת חירום אוטונומית, התרעת סטייה מנתיב עם סיוע אקטיבי, תאורת דרך אדפטיבית וזיהוי תמרורים. זהו מפרט נדיב פחות מזה שמציעה i30 רגילה.
 
i30 פאסטבק
יונדאי חשפה במקביל גם גרסת פאסטבק (Fastback) ל-i30 – דגם חמש דלתות, שבניגוד להאצ'בק אינו נחתך בחדות אלא יורד לכיוון החלק האחורי ברכות. ה-i30 פאסטבק נמוכה בשלושה ס"מ מההאצ'בק (142.5 ס"מ) וארוכה ממנה ב-11.5 (445.5 ס"מ). נתוני הרוחב ובסיס הגלגלים, שכפי הנראה נותרו ללא שינוי (180 ו-265 ס"מ בהתאמה), לא פורסמו - וכך גם נפח תא המטען.
 

 
ביונדאי מבטיחים כי גרסה זו תהיה מהנה יותר לנהיגה, בין היתר תודות למרכז כובד נמוך יותר מתלים בעלי כיול נוקשה יותר. גרסה זו תציע בתוספת תשלום חישוקי "18, שלא זמינים בגרסת ההאצ'בק. אבזור הבטיחות כולל בלימת חירום אוטונומית, מערכת לסיוע בשמירת נתיב, תאורת דרך אדפטיבית, זיהוי תמרורים, בקרת שיוט אדפטיבית והתרעה מפני רכב בשטח מת.
 
מבחר יחידות ההנעה כולל מנועי טורבו-בנזין בנפח 1.0 ליטר (120 כ"ס) ו-1.4 ליטר (140 כ"ס), שניהם בשידוך לתיבת שישה הילוכים ידנית. הגרסה החזקה זמינה גם עם תיבת שבעה הילוכים רובוטית דו-מצמדית. יונדאי תציע גם גרסאות דיזל של הפאסטבק.
 
ומה עם ישראל?
בשלב זה לא ידוע מתי צפויה להגיע לישראל יונדאי i30 החדשה, ואם תוצע גם בגרסאות N ופאסטבק. הדגם החדש היה אמור להגיע לישראל כבר לפני שלושה חודשים, אך מחברת כלמוביל, יבואנית יונדאי, נמסר כי השיווק מתעכב בשל "משא ומתן על מחירים מול היצרנית". לפי שעה כלמוביל משווקת עדיין בישראל את ה-i30 הקודמת.

10 תגובות לכתבה

לקריאת כל התגובות ברצף
  • 10
    ל-4: אם זה נכון - זו סיבה טובה לעיכוב, כי עושה רושם שזה רכב לא רע בכלל   ל"ת

    ללא תוכן

    17.07.17 | 18:29משה

  • 9
    ל-4

    בתור עובד יונדאי

    וכלמוביל, זה מה שבאמת קורה.

    העיכוב בגלל המחיר.

    17.07.17 | 09:10מישהו

  • 8
    ל- 5

    מתלה רב חיבורי יש גם בגולף 150. 

    17.07.17 | 07:39גא

  • 7
    מכוערת!

    מכוערת!

    בלי ציניות כל הכבוד ליונדאי שנכנסה לתחום הספורטיביות.

    אבל זאת רק ההתחלה ויש להם בתחום הזה עוד מה ללמוד ולהעתיק.

    הרכב מכוער ולא מעניין מספיק מבחוץ ומבפנים ואני מניח שהמנוע לא יעמוד בסטנדרט של גולף GTI או פוקוס RS וחברותייהן

    17.07.17 | 02:39אלי המהיר

  • 6
    אם זה לא טויוטה אני לא קונה !   ל"ת

    ללא תוכן

    16.07.17 | 17:14דורון

  • 5
    יונדאי וקיה מרכיבים מתלה רב חיבורי יקר בהמון דגמים

    גם בספורטאז' החדש יש.

    זה הסוג מתלה שנותן את הביצועים הכי טובים ביחס לתכנונים אחרים (כמובן שגם לכיול יש המון משמעות) אבל הוא יקר לייצור. הוא גם תופס הכי פחות מקום ברכב ולכן למשל מיצובישי נאלצה להתקין כזה באאוטלנדר ההיברידי בניגוד לרגילים (הסוללה).
    בגולף מתלה זה מוצע רק בחו"ל ולא בארץ, בארץ מציעים רק קורת מתח חוץ מב-GTI
    הפתיעו אותי לטובה בנושא הזה, אחד מהנתונים החשובים לנוחות ואיכות הנסיעה. מקווה שגם עממיות אחרות יתחילו להתקין.

    16.07.17 | 15:44d

  • 4
    לא קונה את התגובה שי כלמוביל. פשוט מחכים להתפטר מהמלאי הישן   ל"ת

    ללא תוכן

    16.07.17 | 15:42משנ

  • 3
    כדאי שיביאו את ה-N כי ה-GTI שולטת בקבוצה וחבל כשיש מתחרה אמינה מבית יונדאי   ל"ת

    ללא תוכן

    16.07.17 | 15:32משה

  • 2
    עם המחיר הנכון ואיבזור

    ה I30N יכולה להיות בהחלט מתחרה ראויה.

    16.07.17 | 14:30אני

  • 1
    בסוף יביאו את הI30 החדשה בדגם הכי זול עם אבזורים מקומיים למיניהם   ל"ת

    ללא תוכן

    16.07.17 | 12:54מוטי

חם באתר

מבצעי רכב בשוק הישראלי

מבצעי רכב, ימי מכירות , חיסולי מלאי בסוכנויות רכב ואצל היבואנים

ליסינג ומימון לרכב

קונים רכב בליסינג פרטי? קבלו טיפים והצעות אטרקטיביות כאן

לקסוס RX450h במבחן דרכים

יוקרה היברידית בשטח

איזה מחירון רכב קובע?

מחירון לוי יצחק או יד2? באיזה מחירון רכב לבחור כאשר רוצים למכור או לקנות רכב?

אוטו לוגו (גרסת הדפסה) " /> (גרסת הדפסה) " /> (גרסת הדפסה) " /> (גרסת הדפסה)