אופל, שבימים אלה נמצאת בתהליכי מעבר דירה מקונצרן ג'נרל מוטורס ל-PSA (פיג'ו), נתקפה בנוסטלגיה. התוצאה - השם "GSi" חוזר לגרסאות הביצועים של היצרנית, לאחר חמש שנות היעדרות ו-33 שנים אחרי שהופיעה לראשונה. דגמי GSi צפויים להצטרף כדגמי ביניים מתחת ל-OPC, שיהיו גם בעתיד הגרסאות הבכירות של המותג.
אופל אינסיגניה מותחת שרירים בגרסת GSi
צילום: מנהל
בכל מקרה, ההתחלה מבשרת טובות: אופל אינסיגניה GSi, הראשונה לשאת את השם החדש-ישן, מציעה מנוע טורבו-בנזין בנפח 2.0 ליטר, 260 כ"ס, 40.8 קג"מ, תיבת שמונה הילוכים אוטומטית והנעה כפולה. אופל מספרת כי בבדיקות פנימיות שנערכו במסלול הנורבורגרינג הפופולרי, נמצא שה-GSi מסוגלת להקיף את המסלול בזמן קצר יותר מה-OPC הקודמת, זאת למרות שהיה לה מנוע גדול משמעותית (2.8 ליטר) ויותר כוח (325 כ"ס). ה-GSi מבוססת על גרסת ה-2.0 ליטר טורבו הקיימת (ללא שינוי למנוע), מאיצה מעמידה ל-100 קמ"ש בתוך 6.9 שניות ולמהירות מרבית של 250 קמ"ש.
אופל אינסיגניה מותחת שרירים בגרסת GSi
צילום: מנהל
ה-GSi עם זאת שוקלת 160 ק"ג פחות מהאינסיגניה OPC, ונהנית מכיול מתלים משודרג לעומת אינסיגניה 4X4 רגילה ועוד שינויים - כולל מתלים אדפטיביים מונמכים ב-10 מ"מ, פגוש קדמי עם כונסי אוויר גדולים, מסיטי רוח וספוילר על דלת תא המטען. היא גם נועלת צמיגים ספורטיביים (מישלן פיילוט ספורט 4 S) ומציעה הנעה כפולה מתוחכמת - עם צמד מצמדים בסרן האחורי שמחליפים את הדיפרנציאל המסורתי. אלו יכולים להעביר כוח בנפרד לכל גלגל אחורי, ולטענת אופל מאפשרים יכולת פנייה כמעט ללא תת-היגוי.
אופל אינסיגניה מותחת שרירים בגרסת GSi
צילום: מנהל
בתא הנוסעים ה-GSi תוצע ברמת אבזור גבוהה, שתכלול בין היתר גם מושבי ספורט חדשים. כן יוצעו מספר תוכניות נהיגה (כולל מצב GSi עם ניתוק של בקרת המשיכה), היגוי משודרג ובלמי ברמבו במידה 345 מ"מ (ארבע בוכנות), שאופל מבטיחה שיעמדו אף בעומסי נהיגה במסלול.
פרטים נוספים על האינסיגניה GSi צפויים להתפרסם בתערוכת פרנקפורט בחודש ספטמבר. הגרסה החדשה תושק בגרמניה באמצע אוקטובר, ובשלב זה עדיין לא ידוע האם תוצע בישראל. דגמי האינסיגניה הרגילים צפויים להגיע לישראל בחודש ספטמבר הקרוב.