נתת לנו Like ב-Facebook?

אגד השיקה אוטובוסים חשמליים בשירות סדיר

אוטו חדשות מקומיות

אגד השיקה אוטובוסים חשמליים בשירות סדיר

07.08.17 מערכת אוטו

מפעילת קווי התחבורה הציבורית החלה להשתמש באופן סדיר ב-25 אוטובוסים חשמליים. בשלב ראשון - בחיפה

10 תגובות | תגיות: רכב חשמלי, אוטובוס, אגד, אוטובוסים

לפרטים
auto.co.il icon
*ציין שם
*ציין טלפון *טלפון שגוי

הפרטים נקלטו במערכת, ניצור איתכם קשר בהקדם

v-icon
סגור
חברת אגד החלה בהפעלת קווים עם אוטובוסים עירוניים חשמליים. האוטובוסים החדשים - 25 במספר - יפעלו כולם בחיפה.רכישתם נעשתה במימון משותף עם קק"ל והמשרד להגנת הסביבה, כחלק ממהלך משותף רחב היקף בשם "קק"ל לנשום".
 
תחילת הפעלתם צוינה בטקס בנוכחות שר התחבורה, ישראל כץ, השר להגנת הסביבה, זאב אלקין וראש עיריית חיפה, יונה יהב.
 
האוטובוסים החדשים נכנסים לשירות ארבע שנים לאחר שחברת דן החלה בניסוי עם אוטובוס חשמלי מותצרת BYD. גם האוטובוסים החדשים, ברובם, יוצרו על-ידי יצרנית הרכב הסינית, שהיא מהבולטות בתחום הרכב החשמלי בעולם (אם כי עיקר פעילותה בסין). 
 
הפעלת אוטובוסים חשמליים, שנטענים באמצעות שקע בתחנת ההיערכות של מפעילות קווי התחבורה הציבורית, תאפשר נסיעה עם רעש מינימלי וללא זיהום בזמן נסיעת האוטובוס. התחבורה הציבורית בישראל היא מהתורמות הבולטות לזיהום אוויר הגורם לתחלואה, זאת משום שאוטובוסים בישראל ממונעים ברובם על-ידי מנועי דיזל - הפולטים חלקיקים רעילים לבני אדם. למרות שיפור בתחום בשנים האחרונות, זיהום מתחבורה נחשב עדיין לגורם תחלואה מרכזי בישראל.
 

10 תגובות לכתבה

לקריאת כל התגובות ברצף
  • 10
    ליאור, טעינה אלחוטית לא רלוונטית בהספקים הדרושים לטעינת אוטובוס

    אפילו בטעינת טלפונים היא איטית יותר מטעינה עם חוט. מעבר לזה - היא גם הרבה פחות יעילה. זה לא קריטי כשאתה טוען סוללה של 10 וואט/שעה כמו בטלפון, אבל מאוד קריטי כשאתה טוען מצברים גדולים פי כמה אלפים באוטובוס.
    אבל הרעיון הבסיסי נכון - טעינה בתחנות תוך כדי העלאת והורדת נוסעים. עם מגעי חשמל בגובה, כמו בחשמליות בחו"ל.
    בברזיל ראיתי אוטובוסים עם מנוע דיזל ומנוע חשמלי, שבחלק גדול מהנסיעה נוסעים על חשמל שמגיע אליהם מכבלים עיליים, כמו חשמלית - רק שהם לא צריכים מסילה, ויכולים לעבור לדיזל באזורים בלי תשתית מתאימה.

    08.08.17 | 19:59משה האמיתי

  • 9
    בחיפה

    אגד בחיפה ובירושלים יש אוטובוסים שאין אותם במרכז וזה מרגיז על כבר אוטובוסים שכבר נסעת בהם.

    אגד בחיאת רבקום תביאו גם לאזור המרכז אוטובוסים אחרים

    08.08.17 | 15:19מעמע

  • 8
    האם יש מסקנות מהניסיון של הפעלת אוטובסים אלה בחברת דן?

    צריך גורם אובייקטיבי שיבדוק את התפעול. על סמך רכב פרטי חשמלי, הטווח קצר מאד יחסית למובטח, בישראל הוא יקוצר עוד יותר בגלל הפעלת מזגן וזמני הטעינה ארוכים יחסית עדיין.

    למיטב ידיעתי האוטובוסים האלה עדיין ללא יכולת בהטענה  אלחוטית (בדומה לנפוץ כיום בטלפונים ניידים והטענה ע"י הנחתם על משטח) בכל תחנה תוך כדי העלאת הנוסעים.

    08.08.17 | 08:46ליאור

  • 7
    יתרונות ואתגרים

    האוטובוסים החשמליים שנכנסו היום לפעולה במרחב
    העיר חיפה מביאים עמם מגוון רחב של יתרונות, שהחשוב מכולם הוא אפס פליטת מזהמים
    לאוויר.
    המעבר לשימוש באוטובוסים חשמליים אמור לשפר באופן ניכר את איכות
    האוויר שאנו נושמים, ולהפחית תחלואה ותמותה שמקורה בזיהום אויר. על פי נתוני המשרד
    להגנת הסביבה בכל שנה מתים בישראל 2,200 איש כתוצאה ישירה מזיהום האוויר.




    יתרונות נוספים של האוטובוס החשמלי הם עלויות
    תחזוקה ועלויות אנרגיה לקילומטר נסיעה הנמוכות משמעותית בהשוואה לאותן עלויות באוטובוס
    דיזל. האוטובוס החשמלי גם הרבה יותר שקט מאוטובוס דיזל, מה שמקנה לנוסעים חווית
    נסיעה נעימה יותר ומפחית משמעותית את הרעש הסביבתי.




    ובצד היתרונות יש גם אתגרים. נכון להיום האוטובוס החשמלי יקר משמעותית
    מאוטובוס דיזל, צריך לבצע התאמות במערכת האנרגיה לפי האזור שבו פועל האוטובוס, מערכות
    הטעינה המקובלות מגבילות ואלו המאפשרות גמישות יקרות, תכנון סדר היום לאוטובוס
    חשמלי מוגבל ודורש התחשבות במגוון פרמטרים, ונדרש מעקב בזמן אמת אחר מערכת האנרגיה
    ברכב למניעת תקלות.




    בסיכומו של דבר, אין ספק שהיתרונות הרבים של האוטובוס החשמלי, ובמיוחד
    תרומתו לאיכות החיים של כולנו, מצדיקים את המאמץ והעלויות, שנדרשים בשלבי ההטמעה
    הראשונים.



    07.08.17 | 22:31גדי שלסקי

  • 6
    דודי הטמבל

    לדודי הטמבל: מה פתאום מצברים מסרטנים. מנין האינפורמציה, מדודו הטמבל?

    07.08.17 | 22:26דודי הטמבל

  • 5
    אוטובוס כבד...מצברים מסרטנים...מסכנים הנוסעים....   ל"ת

    ללא תוכן

    07.08.17 | 20:53דודי

  • 4
    אוטובוס כבד...מצברים מסרטנים...מסכנים הנוסעים....   ל"ת

    ללא תוכן

    07.08.17 | 20:53דודי

  • 3
    אבל מה עם טעינות. לא מאמין שאוטובוס חשמלי יעבוד כל היום   ל"ת

    ללא תוכן

    07.08.17 | 18:22משה

  • 2
    ל1 מה זה חשוב? זה נראה בול כמו אוטובוס רגיל

    רק לא עושה רעש

    07.08.17 | 16:29נהג אגד

  • 1
    שמתם תמונה בכותרת: לא רואים את האוטובוס רק האחוריים של איזה מוסכניק   ל"ת

    ללא תוכן

    07.08.17 | 15:13משה

חם באתר

מבצעי רכב בשוק הישראלי

מבצעי רכב, ימי מכירות , חיסולי מלאי בסוכנויות רכב ואצל היבואנים

ליסינג ומימון לרכב

קונים רכב בליסינג פרטי? קבלו טיפים והצעות אטרקטיביות כאן

מבחן צמיגים – בלימה (וידאו)

כמה גדול ההבדל בין צמיגים שונים ביכולת הבלימה במקרה חירום? יצאנו לבדוק

מי היא המשפחתית ההיברידית הטובה בישראל? (וידאו)

יונדאי איוניק מול קיה נירו וטויוטה אוריס היבריד - מבחן דרכים השוואתי

איזה מחירון רכב קובע?

מחירון לוי יצחק או יד2? באיזה מחירון רכב לבחור כאשר רוצים למכור או לקנות רכב?

אוטו לוגו (גרסת הדפסה) " /> (גרסת הדפסה) " /> (גרסת הדפסה) " /> (גרסת הדפסה)