נתת לנו Like ב-Facebook?

מובילאיי ואינטל יבחנו רכב אוטונומי בישראל

אוטו חדשות מקומיות

מובילאיי ואינטל יבחנו רכב אוטונומי בישראל

10.08.17 רועי צוקרמן |   צילם: מובילאיי

חברת הטכנולוגיה הישראלית, שרכישתה על-ידי אינטל הושלמה השבוע, מודיעה על ניסוי בכביש ציבורי עם 100 מכוניות אוטונומיות - גם בישראל

10 תגובות | תגיות: מובילאיי, מכונית אוטונומית, רכב אוטונומי, אינטל

לפרטים
auto.co.il icon
*ציין שם
*ציין טלפון *טלפון שגוי

הפרטים נקלטו במערכת, ניצור איתכם קשר בהקדם

v-icon
סגור
חברת מובילאיי, יחד עם בעלת הבית החדשה שלה, אינטל, תערוך ניסוי במכוניות אוטונומיות בכביש הציבורי בישראל. בהודעה שפרסמה החברה, יום לאחר שהושלמה הפיכתה לחלק מאינטל, מובילאיי הודיעה כי צי של 100 מכוניות אוטונומיות יצא לדרך השנה במספר מדינות, בהן בארה"ב, אירופה ובישראל.
 
בשלב זה לא ידוע אילו מכוניות ישמשו בסיס לניסוי. למובילאיי ואינטל (יחד ולחוד) הסכמי שיתוף פעולה עם שלל יצרניות, הבולט שבהן עם ב.מ.וו. מאינטל נמסר כי צי האוטונומיות יהיה ממבחר מותגים וכי אין כוונה לבנות מכונית ייעודית (המכוניות יתבססו על כלי רכב סדרתיים). הצי יצויד בטכנולוגיות שפיתחו אינטל ומובילאיי. חברת הטכנולוגיה הישראלית היא המובילה בעולם בתחום התוכנה והשבבים למערכות זיהוי מכשולים לשימוש בכלי רכב, עם נתח שוק של כ-70%. אינטל שילמה 15.3 מיליארד דולר בעבור מובילאיי.
 
 
פרופסור אמנון שעשוע 
 
"בניית מכוניות ובחינתן בתנאי העולם האמיתי, מעניקה משוב מיידי ותאיץ אספקת טכנולוגיות ופתרונות למכוניות אוטונומיות", כך מסביר פרופסור אמנון שעשוע, מייסד מובילאיי שימונה לאחר רכישת החברה לתפקיד סגן נשיא בכיר באינטל ולמנכ"ל ומנהל הפיתוח הראשי של מובילאיי. "שונות גאוגרפית מאוד חשובה, שכן לאזורים שונים מאופיינים בסגנונות נהיגה שונים, כמו גם בתנאי כביש ושילוט שונים. המטרה שלנו היא לפתח טכנולוגיות רכב אוטונומי שניתן להשתמש בהן בכל מקום, מה שאומר שאנחנו צריכים לבחון ולאמן את המכוניות במקומות מגוונים".
 
על-פי תוכניות אינטל ומובילאיי, המכוניות האוטונומיות יהיו ברמה 4 - כלומר יאפשרו נהיגה ממוחשבת מלאה, ללא התערבות נהג בשר ודם ברוב המוחלט של המצבים. עם זאת, עדיין מדובר ברמה נמוכה מהמרבית אליה שואפת התעשייה - רמה 5 - אז המכוניות יכולה לבצע את כל פעולות הנהיגה בלי צורך בהתערבות נהג כלל, ואף ללא גלגל הגה. 

10 תגובות לכתבה

לקריאת כל התגובות ברצף
  • 10
    להרחיב את מערכת מובילאיי ישראלית ירושלמית

    להתקין מערכת מובילאיי ישראלית ירושלמית בדגמי טויוטה; קורולה, אוונסיס, קמארי, יאריס, C-HR כמו שברכבים מותקנים מערכת מובילאיי ישראלית ירושלמית: סובארו, יונדאי, שברולט, מיצובישי, סוזוקי, ניסאו ורנו או כמו מכונית אוטונומית שיתופית; ב.מ.וו, אינטל, מובילאיי ישראלית ירושלמית שתוצג בשנת 2021.

    15.08.17 | 01:10דורון

  • 9
    להרחיב את מערכת מובילאיי הישראלית ירושלמית

    אינטל ומובילאיי הישראלית ירושלמית צריכות לחתום עם חברת יגואר למכונית אוטונומית שיתופית כמו; ב.מ.וו, אינטל ומובילאיי הישראלית ירושלמית שתוצג בשנת 2021

    15.08.17 | 00:09דורון

  • 8
    להרחיב את מערכת מובילאיי הישראלית ירושלמית

    אינטל ומובילאיי הישראלית ירושלמית צריכות לחתום עם חברת יגואר למכונית אוטונומית שיתופית כמו; ב.מ.וו, אינטל ומובילאיי הישראלית ירושלמית שתוצג בשנת 2021

    15.08.17 | 00:09דורון

  • 7
    להרחיב את מערכת מובילאיי הישראלית ירושלמית

    אינטל ומובילאיי הישראלית ירושלמית צריכות לחתום עם חברת יגואר למכונית אוטונומית שיתופית כמו; ב.מ.וו, אינטל ומובילאיי הישראלית ירושלמית שתוצג בשנת 2021

    15.08.17 | 00:09דורון

  • 6
    להרחיב את מערכת מובילאיי

    • צריך להתקין בדגמי טויוטה מערכת מובילאיי ישראלית ירושלמית; קורולה, אוונסיס, C-HR, קאמרי כמו שברכבים מותקנים מערכת מובילאיי ישראלית ירושלמית: סובארו, יונדאי, שברולט, מיצובישי וסוזוקי, ניסאן, רנו או כמו מכונית אוטונומית שיתופית; ב.מ.וו, אינטל ומובילאיי ישראלית ירושלמית שתוצג בשנת 2021

    12.08.17 | 03:23דורון

  • 5
    צפצפת מובילאיי

    השבוע בשעת בוקר מוקדמת עשיתי הליכה ולהפתעתי אני רואה כי בכל המכוניות החונות שמותקן פעם צפצפה של מובילאיי יש עיבוי של טל ביחידת המצלמה.

    הדבר בוודאות משבש את פעולת המערכת!
    אני לא פוסל את המערכת ואת חברת מובילאיי אולם בושה שרכבים שבהם מותקנת מערכת אלטרנטיבית ולא אפקטיבית מקבלת ציון בטיחותי גבוה מרכבים בהם קיימת מערכות מקוריות.
    לחקור מייד שערוריה זו.
    מה גם שהדבר פוגע בציבור מאחר וזה גורם ליבואנים שלא לצייד את הרכבים במערכות מקוריות.

    11.08.17 | 09:08יוסי

  • 4
    ישראל - ארץ האפשרויות הבלתי מוגבלות

    כל מה שצריך זה מספיק שמן, בשביל החלודה

    10.08.17 | 19:39-

  • 3
    ל2

    נכון ועדיין מערכת שמכניסים בחוק שיהיה בכל רכב חדש

    ושאמורה לכבד את עצמה לא אמורה להיות כך


    10.08.17 | 19:11דרומי

  • 2
    לתגובה 1

    יש הבדל גדול בין צעצוע מחובר באיזולירבנד מת בחום.

    לבין מערכת אינטגראלית. 

    בלי קשר ועם קשר ליצרניות הנושות בשוק !!

    10.08.17 | 15:4712341234

  • 1
    קודם כל שיבחנו את עמידות המערכות שלהם...

    לא הגיוני שמערכת שאמורה להיות ברכב לא עומדת בתנאי חום של הרכב, ומתחרפנת כל פעם וחוזרת לעבודה אחרי 15 דקות וזה תקין...

    10.08.17 | 15:10דרומי

חם באתר

מבצעי רכב בשוק הישראלי

מבצעי רכב, ימי מכירות , חיסולי מלאי בסוכנויות רכב ואצל היבואנים

ליסינג ומימון לרכב

קונים רכב בליסינג פרטי? קבלו טיפים והצעות אטרקטיביות כאן

מבחן צמיגים – בלימה (וידאו)

כמה גדול ההבדל בין צמיגים שונים ביכולת הבלימה במקרה חירום? יצאנו לבדוק

מי היא המשפחתית ההיברידית הטובה בישראל? (וידאו)

יונדאי איוניק מול קיה נירו וטויוטה אוריס היבריד - מבחן דרכים השוואתי

איזה מחירון רכב קובע?

מחירון לוי יצחק או יד2? באיזה מחירון רכב לבחור כאשר רוצים למכור או לקנות רכב?

אוטו לוגו (גרסת הדפסה) " /> (גרסת הדפסה) " /> (גרסת הדפסה) " /> (גרסת הדפסה)