נתת לנו Like ב-Facebook?

הונדה אפריקה טווין אוטומטי - מבחן דרכים

אוטו מבחני רכב

הונדה אפריקה טווין אוטומטי - מבחן דרכים

13.08.17 דני קושמרו

במכוניות התיבה האוטומטית שולטת ביד רמה בטבלת המכירות, אך באופנועים עדיין מדובר בפריט נדיר. יצאנו לסיבוב באפריקה טווין שמחליף הילוכים לבד

תגיות: הונדה, אפריקה, דני קושמרו, אפריקה טווין

לפרטים
auto.co.il icon
*ציין שם
*ציין טלפון *טלפון שגוי

הפרטים נקלטו במערכת, ניצור איתכם קשר בהקדם

v-icon
סגור
הונדה אפריקה טווין משך הרבה תשומת לב כשהגיע ארצה לפני כמעט שנתיים. גם בגלל השם המיתולוגי – אבל גם בגלל שהציע גרסה נטולת ידית מצמד ליד שמאל וללא רגלית הילוכים. מצאנו זמן לרכוב על הבריה יוצאת הדופן הזו, שמצוידת במשהו שהפך סטנדרטי בכל מכונית אבל עדיין מוזר מאוד לאופנוען – תיבת הילוכים אוטומטית. כמה מוזר? עד סוף המבחן אצבעות יד שמאל המשיכו לחפש באוויר את ידית המצמד שאיננה לקראת כל צומת. וצריך גם להתרגל לעובדה שכדי לצאת מאותו הצומת – לא צריך לוודא שאתה בהילוך, לא צריך להפריד קלאץ', כל מה שהרוכב עושה הוא פשוט -  לתת גז.
 
 
 
התיבה האוטומטית של האפריקה היא בעצם תיבה רובוטית דו-מצמדית עם שישה הילוכים ושלושה מצבים – ידני, רגיל וספורט. היא לא ייחודית לדגם זה, אלא מותקנת בין השאר בקרוס-תורר, ב-NC750 ובגדלנוע 750 X-ADV. בדרך כלל התיבה הזו מנחשת אותך לא רע, בעיקר ברכיבות עירוניות ומנהלתיות, והיא יעילה במפתיע דווקא כשיורדים מהאספלט, בזכות מוד שטח שיודע בדיוק איפה לעצור את החלקת הזנב. היא קצת פחות טובה דווקא ברכיבה ספורטיבית אגרסיבית, שם העדפתי את המצב הידני – בו בוחרים את ההילוך בעזרת כפתורים בצד שמאל של הכידון – והוא מהיר לפחות, אם לא יותר, מהחלפת הילוכים ידנית (או בעצם רגלית) באמת.
 
 
 
האפריקה נשאר אותו אופנוע שאהבנו במבחן הקודם גם עם המערכת הזו. נשארו לו חסרונות של לוח מחוונים לא בהיר מספיק ומרגיז לתפעול, ומיגון רוח יעיל אבל לא מתכוונן. ומאידך יש לו גימיקים קטנים כמו אתתים שדולקים חלקית כל זמן הרכיבה כדי להגדיל את הנראות של הרוכב.  עם צמיג קדמי של "21 הוא קצת פחות טוב במהירויות גבוהות ממש ובעיקולים, אבל מצד שני הוא אחד הפריטים שמעניקים לו יכולת שטח אמיתית. המנוע הלינארי מספק "רק" 95 סוסים, הרבה פחות ממה שמציעים המתחרים מדוקאטי וק.ט.מ,  אבל הוא נראה נפלא ויש לו קסם מיוחד, פשטות תפעול ומשהו שובה לב שאי אפשר לכמת.  
 
 
   
המערכת האוטומטית עולה כ- 10k שקלים ושוקלת כ-10kg, אך הוא התחושה היא שהוא קליל יותר מ-222 הקילוגרמים המוצהרים של משקלו. המערכת האוטומטית תהיה טובה למי שרוכב הרבה בפקקים, והיא פוטרת את הרוכב מהחשש מהכתם האופייני על נעל שמאל. אז הנה, סופסוף ההזדמנות לרכוב לעבודה, על אופנוע, עם נעלי עור התנין היוקרתיות שלכם.
 
 
 

1 תגובות לכתבה

לקריאת כל התגובות ברצף
  • 1
    תודה דני כרגיל כתיבה טובה. אבל המבחן קצר ולא ממצה. חבל   ל"ת

    ללא תוכן

    13.08.17 | 20:44משה

חם באתר

מבצעי רכב בשוק הישראלי

מבצעי רכב, ימי מכירות , חיסולי מלאי בסוכנויות רכב ואצל היבואנים

ליסינג ומימון לרכב

קונים רכב בליסינג פרטי? קבלו טיפים והצעות אטרקטיביות כאן

מבחן צמיגים – בלימה (וידאו)

כמה גדול ההבדל בין צמיגים שונים ביכולת הבלימה במקרה חירום? יצאנו לבדוק

מי היא המשפחתית ההיברידית הטובה בישראל? (וידאו)

יונדאי איוניק מול קיה נירו וטויוטה אוריס היבריד - מבחן דרכים השוואתי

איזה מחירון רכב קובע?

מחירון לוי יצחק או יד2? באיזה מחירון רכב לבחור כאשר רוצים למכור או לקנות רכב?

אוטו לוגו (גרסת הדפסה) " /> (גרסת הדפסה) " /> (גרסת הדפסה) " /> (גרסת הדפסה)