קרוב לשלוש שנים אחרי ש'החברה לישראל' העבירה את מניותיה בקורוס לחברה האחות 'קנון', נראה שגם הצד הסיני במיזם מנסה להקטין את חשיפתו לקורוס (Qoros). החברה, שהוקמה על ידי החברה לישראל וצ'רי בקול תרועה רמה, רושמת מאז הקמתה הפסדי עתק (בשלוש השנים האחרונות הפסידה קורוס 6.6 מיליארד יואן, כ-3.6 מיליארד שקלים).
לפי דיווח ב'אוטומוטיב ניוז', יצרנית הרכב צ'רי הודיעה כי כשלה במכרז שיזמה למכירת יותר ממחצית מאחזקותיה בקורוס.
על-פי הדיווח, הודיעה צ'רי כי במכרז הוצעו למכירה 25.5% ממניות קורוס, מתוך 50% שבבעלותה. המכרז הסתיים ב-8 באוגוסט בלי מתעניינים. בתחילת שנת 2015, בעקבות לחץ משקיעים שחששו מהפסדי העתק שנגרמים לה, החברה לישראל ויתרה על אחזקותיה בקורוס והעבירה אותם לחברת האחזקות קנון (Kenon). זו נשלטת אמנם על-ידי עידן עופר (שנמנה גם על בעלי החברה לישראל), אך מטה החברה ממוקם בסינגפור.
קורוס בימים טובים יותר - החשיפה בתערוכת ז'נבה. השאיפות האירופיות נגוזו מזמן
מפרטי המכרז עולה כי צ'רי קיוותה למכור את אחזקותיה בקורוס בעבור 1.66 מיליארד יואן (כ-870 מיליון שקל), מה שמעריך את שווי היצרנית בכ-3.4 מיליארד שקל. זאת למרות שכאמור לא רשמה רווח מעולם, ומכירותיה נמוכות משמעותית מהיעדים שהוצבו בתחילה - לקורוס מפעל בעל כושר ייצור של 150 אלף מכוניות בשנה, אך בשנת 2016 מכרה כ-24 אלף בלבד.
קורוס, שנוסדה כיצרנית סינית עם הפנים למערב, העסיקה בתחילה מהנדסים ומעצבים מהשורה הראשונה באירופה. אלא שכשלון מסחרי הוביל להפסדים ולהחלפת מרבית הצוות הבכיר בעובדים סיניים. היצרנית צמצמה בהתאם את יעדי המכירות, ביטלה תוכניות לביצוע תקינה אירופאית ושיווק מכוניות במערב ומתמקדת כיום בשוק הסיני.
צ'רי, לעומת זאת, הודיעה לאחרונה על תוכניות לתחילת שיווק מכוניותיה באירופה, אך במקום קורוס היא תעשה זאת תחת המותג שלה. עם זאת, גם כאן צ'רי לא מספקת תאריך יעד לתחילת השיווק, למעט הבטחה להציג דגם קרוב לייצור בתערוכת פרנקפורט בחודש הבא. למרות מהלך זה והכוונה למכירת נתח משמעותי מאחזקותיה במותג, על-פי גורמים הקרובים לנושא, צ'רי נותרה מחויבת לקורוס.