ב.מ.וו חשפה את מתיחת הפנים ל-i3, המכונית החשמלית שהושקה לפני ארבע שנים. בישראל היא משווקת רק מתחילת 2017. במסגרת מתיחת הפנים, העיצוב החיצוני שונה קלות, אבל החידוש האמיתי הוא בגרסה ספורטיבית - ראשונה אי-פעם של ה-i3. החשמלית המחודשת תגיע לישראל ברבעון השני של 2018, כך נמסר ל"אוטו" מיבואנית המותג, חברת דלק מוטורס.
קוראים לה i3s, והיא מציעה מנוע חשמלי בעל הספק גבוה יותר - 184 כ"ס לעומת 170 בגרסה הרגילה - ומומנט של 27.5 קג"מ לעומת 25.5 ב-i3 רגילה. תוספת הכוח מאפשרת האצה מעמידה ל-100 קמ"ש בתוך 6.9 שניות (7.7 בגרסה עם מאריך טווח שלא נמכרת בישראל), לעומת 7.3 שניות בדגם הרגיל (8.1 שניות עם מאריך טווח).
ב.מ.וו i3 מתחדשת ותציע גרסה ספורטיבית
צילום: מנהל
מימן לשמאל: ב.מ.וו i3 המחודשת והגרסה הספורטיבית - i3s
ה-i3s מציעה את אותו מאריך טווח בתוספת תשלום - מנוע בנזין עם שני צילינדרים, נפח של 0.6 ליטר והספק מרבי של 38 כ"ס, שמיועד לטעינת המצברים. גרסה זו מאריכה את הטווח מ-200 ק"מ ל-330 בין טעינות (על-פי ב.מ.וו, ב"תנאי אמת"). טעינת המצברים ל-80% אורכת 2.45 שעות באמצעות תיבת הקיר הייעודית של ב.מ.וו (16 אמפר תלת-פאזי) או 11 שעות משקע ביתי (240 וולט). כל גרסאות ה-i3 מציעות מנוע אחורי והנעה אחורית, ותצורת המרכב הייחודית (דלתות אחוריות נפתחות הפוך בלי קורה אמצעית) נותרה ללא שינוי.
ב.מ.וו i3 מתחדשת ותציע גרסה ספורטיבית
צילום: מנהל
מלבד תוספת הכוח, הגרסה הספורטיבית זוכה גם לעיצוב מעט שונה, כמו גם למפשק סרנים גדול יותר ואיתו רוחב כולל שצמח בס"מ וחצי ל-179 ס"מ. היא גם נמוכה בס"מ (159), אך מציעה את אותו האורך (401 ס"מ) ובסיס הגלגלים (257). ב.מ.וו מציידת אותה גם בצמיגים רחבים ונמוכי חתך - 175/55 עם חישוקי "20, לעומת 155/70 וחישוקי "19 בגרסה הרגילה - כמו גם במתלים ספורטיביים, היגוי שונה וכיול ייחודי לבקרת היציבות.
ב.מ.וו i3 מתחדשת ותציע גרסה ספורטיבית
צילום: מנהל
מלבד תוספת הגרסה הספורטיבית ושינוי קל לעיצוב, ב.מ.וו מרעננת גם את מפרט האבזור של גרסאות ה-i3 השונות. זה יכלול, בין היתר, מערכת מולטימדיה משודרגת. שיווק החשמלית המחודשת יחל בחודש נובמבר באירופה, זמן קצר לאחר הופעת הבכורה בחודש ספטמבר בתערוכת פרנקפורט. לישראל תגיע ברבעון השני של 2018.