תערוכת פרנקפורט בפתח וסיאט מעדכנת כי תחשוף שם את הלאון קופרה R, הגרסה הקיצונית ביותר לקומפקטית שלה. זו למעשה המכונית החזקה ביותר שיוצאת משערי סיאט, אך מן הראוי לציין כי השינוי בהספק מסתכם בתוספת של 10 כ"ס בלבד (ל-310) בהשוואה לקופרה רגילה.
בסיאט לא חושפים הרבה פרטים על הקומפקטית הלוהטת, למעט אפשרות בחירה בין תיבה שישה הילוכים ידנית לתיבה רובוטית דו-מצמדית - גם היא עם שישה הילוכים אך דורשת ויתור על 10 כ"ס. וכן, גם אנחנו מבולבלים. מה עוד? ה-R תציע מתלים אדפטיביים עם כיול ספורטיבי יותר ובלמים מתוצרת ברמבו.
לקראת פרנקפורט: סיאט חושפת לאון קופרה R
צילום: מנהל
הרוכשים יוכלו לבחור בין שלושה צבעים למרכב - שחור, אפור או אפור מט. הקופרה R תבדל מגרסאות דינאמיות "רגילות" בגימור סיבי פחמן (קרבון) לספוילרים מלפנים ומאחור, לחצאיות הצד ולמסיט הרוח האחורי (דיפיוזר). כמו כן, פתחי האוויר המוגדלים של הפגוש הקדמי החדש, החישוקים, מראות הצד והסמלים ייצבעו בגוון ברונזה. תא הנוסעים יציע נגיעות סיבי פחמן וגלגל הגה וידית הילוכים בגימור אלקנטרה.
שיווק סיאט לאון קופרה R יחל בסוף השנה הנוכחית. רק 799 יחידות ייוצרו, ואף אחת מהן לא תגיע לישראל. לפי יבואנית המותג, חברת צ'מפיון מוטורס, הסיבה נעוצה במזג האוויר החם השורר בארצנו; זו גם הסיבה לכך שהקופרה מגיעה אלינו עם הספק מופחת של 290 כ"ס במקום 300. מחירה בישראל עומד על החל מ-224 אלף שקלים לגרסת שלוש דלתות ו-229 אלף שקלים לחמש דלתות.