הונדה היתה מחלוצות הטכנולוגיה ההיברידית, ועד היום אנשי היח"צ שלה טוענים שבעצם היא-היא היתה הראשונה בתחום, ולא טויוטה - לפחות בחלק מהמובנים. אבל בשנים האחרונות, לפחות באירופה ואצלנו, הונדה כמעט ונעלמה מהמפה ההיברידית. אבל זה ישתנה בקרוב, עם הגעת ה-CR-V החדש (שהוצג בארה"ב בשנה שעברה) לאירופה ואלינו, כאשר את גרסת הדיזל של הדור הקודם תחליף, בתפקיד ה"חסכונית", גרסה היברידית חדשה.
הונדה CR-V חדש - ויש גם גרסה היברידית
צילום: מנהל
בשלב זה, בהונדה חושפים רק חלק מהמפרט הטכני של ה-CR-V ההיברידי. ידוע שהמערכת ההיברידית תורכב ממנוע בנזין 4 צילינדרים בנפח 2.0 ליטר, ושני מנועים חשמליים – מפרט דומה לשל יחידת הנעה המשרתת את המיניוואן אודיסיי ביפן ואת האקורד בארה"ב (וגם אלינו הגיעו כמה יחידות דרך אלבר); הונדה טרם פרסמה נתוני הספק ומומנט ל-CR-V ההיברידי, אולם באודיסיי מפיקה מערכת ההנעה 215 כ"ס ו-32.1 קג"מ. הסוללה היא בנפח 11.2 קילוואט-שעה - נפח גדול יחסית, המרמז על כך שמדובר במערכת נטענת-רשת (פלאג-אין). כמו באקורד ובאודיסיי, גם כאן לא תהיה תיבת הילוכים.
מנוע נוסף שיוצע ב-CR-V האירופי הוא מנוע טורבו בנזין בנפח 1.5 ליטר, ככל הנראה זהה או דומה לזה שמניע את הסיוויק (שם הוא מפיק 182 כ"ס). למנוע זה תחובר תיבה אוטומטית-רציפה או תיבת שישה הילוכים ידנית. גם עבור גרסה זו לא פורסם מפרט טכני מלא.
הונדה CR-V חדש - ויש גם גרסה היברידית
צילום: מנהל
מעבר ליחידות ההנעה, הגרסה האירופית של ה-CR-V החדש צפויה להיות זהה לגרסה האמריקאית, שנחשפה כאמור לפני כשנה – זאת בהמשך להצהרת הונדה על ביטול ההפרדה בין הדגם האירופי לאמריקאי. נזכיר כי הדור החדש של ה-CR-V הוא רכב חדש לגמרי, הנשען על רצפת הסיוויק החדשה, והוא גדול מקודמו – אך למרות זאת קל ממנו במעט (בכ-50 ק"ג).
הונדה CR-V ההיברידי יוצג בתערוכת פנרקפורט, אז גם צפוי להיחשף המידע המלא. ממאיר, יבואנית הונדה, טרם נמסרה התייחסות בנוגע להתחלת שיווק CR-V החדש בישראל.
הונדה CR-V חדש - ויש גם גרסה היברידית
צילום: מנהל