נתת לנו Like ב-Facebook?

סיאט לאון - מבחן דרכים (1.4 ל' טורבו, אוט')

אוטו משפחתיות

סיאט לאון - מבחן דרכים (1.4 ל' טורבו, אוט')

10.09.17 גיא רוטקופ |   צילם: תומר פדר, מערכת

הלאון עודכנה והצטרפה למועדון ה–150 כ"ס כבר בגרסת הבסיס האוטומטית

9 תגובות | תגיות: סיאט, לאון, גיא רוטקופ, תומר פדר

לפרטים
auto.co.il icon
*ציין שם
*ציין טלפון *טלפון שגוי

הפרטים נקלטו במערכת, ניצור איתכם קשר בהקדם

v-icon
סגור
לפני כעשור וחצי הציעה הגולף - בגרסת GTI הספורטיבית - 150 כוחות סוס באמצעות מנוע 1.8 ליטר מוגדש. כיום מציעות ארבע משפחתיות - אסטרה, מאזדה 3, פוקוס, קרוז - 150 כ"ס או יותר כבר בגרסת הכניסה. ועכשיו, מצטרפת לרשימה הלאון המעודכנת עם 150 סוסים בדיוק בתמורה ל–124,000 שקלים (ויש גם גרסת 1.2 ל' חלשה יותר וידנית). אין ספק, למשפחת ישראל ישראלי מוצעים הרבה יותר סוסים.
 
הלאון עודכנה בסוף 2016, כארבע שנים לאחר שהוצגה. צריך להיות חובב פרטים כדי לזהות את תאורת הלד החדשה בגרסת הבסיס (משולש קטן בפינת הפנס), את החישוקים הנאים והמעודכנים ("17) או את הנגיעות הקלות מאחור.
 
 
בתא הנוסעים שולט הצבע השחור. איכות החומרים טובה למעלה, וטובה פחות ככל שיורדים למטה. העדכון מודגש תודות למסך המגע שגדל ל–"8; הוא נוח לתפעול (וחבל שאיבד כפתור תפעול אחד) וכולל גם אנדרואיד–אוטו ואפל קארפלי ומצלמה אחורית. גרסת הבסיס מתהדרת גם בגג שמש גדול, בקרת שיוט, בקרת אקלים, 2 חיבורי USB ובבלם חנייה חשמלי המופעל אוטומטית בעמידה. נאה, אך תחום הבטיחות מקלקל את השורה; ללאון יש מערכת לבלימה מוחלטת לאחר תאונה למניעת פגיעה נוספת. וזהו. יש כיום דגמי מיני (כולל בסיאט!) שמציעים יותר. המרחב מלפנים טוב ומספק מאחור. תא המטען שימושי.
 
מנוע ה–1.4 ליטר המוכר מייצר 150 כ"ס ו–25.5 קג"מ ומשודך לתיבה דו–מצמדית עם 7 הילוכים. במצב של חצי–גז יחידת ההנעה יוצרת תחושה מעט מנומנמת - אבל אם תלחצו מעט יותר, או תעבירו את הבורר למצב הספורט תרגישו איך כל הסוסים מתייצבים בשמחה. אז המכונית זריזה כצפוי, וגם במהירות גבוהה התאוצות נאות. תיבת ההילוכים עובדת טוב, וחסר לנו רק תפעול ידני מההגה בשביל להשלים את החבילה. צריכת הדלק בשיוט נינוח עמדה על 18.2 ק"מ/ל' (נעזרת גם בכיבוי של 2 ציל') ובימי המבחן 13 ק"מ/ל', נאה בהחלט בהתחשב בקצב הנהיגה.
 
 
 
נוחות הנסיעה היא בצד הנוקשה. בעיר הלאון מתקשה על שיבושים קטנים ולא אוהבת גם בורות, כאשר המתלה האחורי מוצלח פחות מהקדמי. הלאון לרוב לא חובטת ולא מציקה, אבל כן מעבירה יותר ממה שציפינו. מחוץ לעיר השיבושים הקטנים מורגשים מעט, אבל על גלי כביש היא מרוסנת היטב. רעשי רוח וכביש הורגשו בתא הנוסעים, אבל הלאון נעימה יותר מחוץ לעיר. בפיתולים היא מאפשרת קצב גבוה ומקנה שפע ביטחון עם התנהגות צפויה וניטראלית. היא אינה "משחקת", ואם תגזימו בגז, תקבלו תת היגוי. הגיוני.
 
 
חבילה, לא שלמה
הלאון המעודכנת מעט נאה יותר, עשירה יותר באבזור נוחות ובעיקר בעלת יחידת הנעה טובה ומבצעת היטב - וכל אלה במחיר אטרקטיבי. מנגד, נוחות הנסיעה, בעיקר בעיר, בינונית והאחריות היא לשנתיים בלבד. כמכונית, מציעה הלאון המעודכנת יכולת טובה וחבילה מעניינת. לחובתה, בעיקר, מחסור כמעט מוחלט באבזור בטיחות עדכני, ובכך הלאון רחוקה מהמקובל והנדרש היום. צעד נאה ללאון, אבל לא מספיק גדול ביחס לאחרים.
 
 
  • נתונים טכניים
  • סיאט לאון
תצורהטורי
נפח מנוע1.4 ל'
סוג מנועטורבו בנזין הזרקה ישירה
הספק150
הנעהקדמית
תיבת הילוכיםרובוטית, מצמד כפול
מערכות עזר בטיחותיות.
בסיס גלגלים262 ס"מ
אורך428 ס"מ
רוחב181.5 ס"מ
גובה146 ס"מ
מהירות מרבית215 קמ"ש
0-100 ש'8 ש'
פליטת co2-
ציון מבחן ריסוק-
מחיר124,000 ש"ח

9 תגובות לכתבה

לקריאת כל התגובות ברצף
  • 9
    מתלה אחורי ללאון 1.4? רב חיבורי או קורת מתח?    ל"ת

    ללא תוכן

    16.09.17 | 10:25גא

  • 8
    ל7

    מצטער לא עלה אצלי לדיון 

    אני משנת 1997 נסעתי עד לפני 3 חודשים בגולף
    מ 1600 סמ'ק 75 כ'ס עד 1400 - 122 כ'ס
    6 מכוניות כולן היו מעולות
    השנה בגלל שהפער ל 1400 - 150 כ'ס היה גדול מדי
    עברתי עם חששות גדולים לסיאט
    אין לך מושג כמה הופתעתי לטובה

    12.09.17 | 09:58יעקב

  • 7
    ל-6

    הייתי לוקח את הפוקוס טיטניום 1.5 אקטבטסט באותו כסף. איכות נהיגה ברמה גבוהה.

    12.09.17 | 06:21גיא

  • 6
    ל5

    אני כותב מתוך נסיון בכל ה4
    המרצדס צפופה וקטנה יחסית לסיאט והגולף
    יש לה מנוע 1.6 - 122 כ'מנוע זהה לאינפיניטי
    שגם לה אותו מנוע מרצדס אך היא עוד יותר צפופה
    הגולף 150 כ'ס עם כל האביזרים כמו בסיאט עולה כ25000
    ש'ח יותר
    כל זה מנסיון

    11.09.17 | 18:50יעקב

  • 5
    ל-4, מה זה השטויות האלה שאתה מדבר?

    זה שהוא זריז גם אני חושב.

    על איכות נסיעה היא דומה מאד לשאר הגרמניות ועל הצד המעט קשיח.
    אבל להשוות למרצדס ולב.מ.וו?! זה כבר הגזמה!
    אפילו הגולף מרגישה מוצלחת יותר מהסיאט מכל הבחינות פרט אולי למחיר ולעיצוב חיצוני!

    11.09.17 | 15:01חולה הגה

  • 4
    באיזה רכב נסע הכתב

    בגלל מנוע ה 150 כ'ס לקחתי הפעם סיאט במקום גולף

    שהיה לי תמיד
    הרכב מעולה
    הזינוק ברמזורים הוא פנטסטי עד שתוך שניות לא רואים אף אחד. לא צריך להעביר לS כי גם ככה מגיעים למהירויות
    פנטסטיות בלי להרגיש
    איכות הנסיעה פנטסטית
    צריכת הדלק היא 6.6 ליטר ל 100 ק'מ אחרי 5500 ק'מ
    ביחד עם רכבים שכורים בחו'ל נסעתי בכל הרכבים הדומים
    מרצדס A-ב.מ.וו 118 - גולף - אינפיניטי 30 I-
    ל להאמין במכלול הסיאט הוא הטוב ביותר
    לא ניתן להשוות לקוריאנים ויפנים רגילים

    11.09.17 | 12:56יעקב

  • 3
    ל-1

    רק בדגם FR האנדרויד AUTO והאפל קארפליי פתוחים.


    יכול להיות שהם קיבלו את הרכב שכבר פתוח מראש (יש אפשרות לדבר עם הסוכנות על מנת לפתוח את האופציה מראש - הם מבקשים 4500 ש"ח על זה.)

    10.09.17 | 21:59אלמוג

  • 2
    אוטו מצויין ללא גימיקים מיותרים

    למחפשים רכב ספורטיבי במחיר של מכונית ליסינג בנאלית הליאון היא הפתרון !

    מנוע מצויין ואוטו מרווח, לא צריך יותר מזה!

    10.09.17 | 18:34גיא

  • 1
    האפל קרפליי והאנדרואיד חסומים בארץ... תודה לכם   ל"ת

    ללא תוכן

    10.09.17 | 13:08גנבולי

חם באתר

מבצעי רכב בשוק הישראלי

מבצעי רכב, ימי מכירות , חיסולי מלאי בסוכנויות רכב ואצל היבואנים

ליסינג ומימון לרכב

קונים רכב בליסינג פרטי? קבלו טיפים והצעות אטרקטיביות כאן

מבחן צמיגים – בלימה (וידאו)

כמה גדול ההבדל בין צמיגים שונים ביכולת הבלימה במקרה חירום? יצאנו לבדוק

מי היא המשפחתית ההיברידית הטובה בישראל? (וידאו)

יונדאי איוניק מול קיה נירו וטויוטה אוריס היבריד - מבחן דרכים השוואתי

איזה מחירון רכב קובע?

מחירון לוי יצחק או יד2? באיזה מחירון רכב לבחור כאשר רוצים למכור או לקנות רכב?

אוטו לוגו (גרסת הדפסה) " /> (גרסת הדפסה) " /> (גרסת הדפסה) " /> (גרסת הדפסה)