נתת לנו Like ב-Facebook?

מבחן דרכים: מאזדה CX-5 (פרימיום, 2.0 ל') (וידאו)

אוטו מבחני רכב

מבחן דרכים: מאזדה CX-5 (פרימיום, 2.0 ל') (וידאו)

11.09.17 ניצן אביבי |   צילם: רונן טופלברג

רמת האבזור הבכירה של ה-CX-5 מציעה עוד אבזור – תמורת עוד כסף. שווה?

22 תגובות | תגיות: מאזדה, ניצן אביבי, CX5

לפרטים
auto.co.il icon
*ציין שם
*ציין טלפון *טלפון שגוי

הפרטים נקלטו במערכת, ניצור איתכם קשר בהקדם

v-icon
סגור

צילם: גיא שפרנט | גלעד לוסטיג | מגיש: קובי אלקיים
 
 
 
קטגוריה: רכבי פנאי קומפקטיים

גרסה: 2.0 ל' אוטומט, הנעה קדמית, פרימיום
 
מתחרות בולטות: פורד קוגה, פיג'ו 3008, קיה ספורטאז', יונדאי טוסון
 
מחיר הגרסה הנבחנת:  192,000 שקלים


עיצוב ונראות
מאזדה CX-5 החדש מציע צללית דומה לשל הדור הקודם (והראשון) אך החרטום קיבל מראה מודרני יותר, עם פנסים צרים ומכסה מנוע שמזדקר, כמעין מקור קטן, מעל שבכה חדשה ושונה מבעבר. גם בזנב יחידות התאורה עשו דיאטה, והתוצאה הכללית נראית כמו עיבוד מודרני למראה המוכר של ה-CX-5. הוא אולי לא ישבור לבבות, אבל מדובר ברכב נאה ומכובד למראה.

פנים הרכב
מראה תא הנוסעים הוא הנקודה החזקה של ה-CX-5, בעיקר ברמת האבזור הזו – שפע עור, כולל עור לבן, פרוש ברחבי התא, ויחד עם העיצוב הנקי והאלגנטי של הדשבורד, המסך המזדקר בסגנון גרמני וחוגת הפיקוד שקורצת גם היא לגרמניה, תא הנוסעים בהחלט נושא ניחוחות של פרימיום, כפי שרומז שם הגרסה.
 
המושב הקדמי נוח, וקל לכוון את המושב החשמלי לתנוחה נוחה. אולם טווח הכיוון של ההגה מוגבל, מה שעשוי להפריע לחלק מהנהגים, וברך ימין מוגבלת על ידי קונסולה מרכזית רחבה. מאחור יש שפע מקום, אך המושב מעט נמוך מדי.

מבחינת אבזור הרשימה מכובדת בפני עצמה – התנעה בכפתור (אבל לא קילס מלא), בקרת אקלים מפוצלת עם יציאה לאחור, מושבים חשמליים, גג שמש (אבל בגודל סטנדרטי, לא פנורמי או כפול), מערכת שמע של בוס ועוד – אך ברכב שמחירו מדגדג 200,000 שקלים ציפינו ליותר.

תא המטען בגודל ממוצע לקטגוריה – משמע גדול למדי – ונוח להעמסה.  
 
 
נוחות נסיעה
כבר בתחילת הנסיעה בולט העידון – הנסיעה חלקה, מבלי שיעברו אל תא הנוסעים ויברציות מהמנוע או מהכביש. גם עם מהמורות של ממש המתלים מתמודדים בצורה טובה ושקטה, בעיר או בכביש הבין עירוני, ובידוד רעשי הכביש והרוח טוב למדי. הדבר היחיד שעלול להפריע לשלווה הוא רעש המנוע – החל מכ-4000 סל"ד הוא מתחיל להיות נוכח בתא הנוסעים. הבעיה בולטת במיוחד מכיוון שתיבת ההילוכים הפעלתנית לא מהססת לשלוח את המנוע אל מרומי הסל"ד בעליות ותאוצות.

התנהגות ובטיחות
מאזדה נשארה נאמנה להבטחת הזום-זום שלה גם ב-CX-5. הרכב משנה כיוון בקלילות יחסית, והזנב מגיב כמעט בעליצות לפרובוקציות של הנהג, עם נכונות רבה לצאת להיגוי יתר. אולם אחת הסיבות לאותה תחושה קלילה הוא ההגה הקל מדי, שגם סובל מתחושה לא מדויקת בתחילת ההפניה, ופוגם בחוויה.
 
 
גם הבלמים לא הרשימו, הדוושה שוקעת הרבה לפני שמתחיל להתקבל כח עצירה משמעותי. עד כדי כך שבבלימות הראשונות קופצת המחשבה ש"הלכו הברקסים!". אחרי שמתרגלים לתגובה המוזרה לדוושה, מגלים עוצמה מספקת.
 
אבזור הבטיחות ברמת האבזור הזו סביר – יש בלימה אוטונומית (עד 80 קמ"ש), תיקון סטיה מנתיב (שלא קיים ברמות האבזור הנמוכות יותר, וחבל), תצוגה עילית, קריאת תמרורי מהירות, עמעום אורות אוטומטי ופנסים עוקבי פניה. אבל כמו באבזור הנוחות – ברמת המחיר הזו, ציפינו ליותר.  
 
 
מנוע וביצועים
המנוע ותיבת ההילוכים זהים בעיקרם לאלו של הדור הקודם, ומכיוון שהמשקל אף עלה במקצת במעבר הדורות, התוצאה לא מבריקה. ה-CX-5 איננו "עגלה", חלילה, ובהחלט יש איטיים ממנו בקטגוריה, אך התחושה היא כי המנוע "קטן" על הרכב הזה, ונאלץ לא פעם לעבוד קשה כדי לשמור על קצב טוב. לנהגים נמרצים או סתם כאלו שגרים באזור הררי ואוהבים לשמור על מהירות גם בעליה, זה עלול להפריע.
 
תמורה
מאזדה CX-5 ברמת אבזור פרימיום סובל מבעית תמורה למחיר – במחיר שלו, 192,000 שקלים הוא סובל מתחרות קשה מול הגרסאות הבכירות של המתחרים, שלא פעם מציעים ביצועים עדיפים ורשימות אבזור ארוכות יותר. הוא מציב מולם תא נוסעים עשיר יותר ואיכות נסיעה טובה. אבל את אלו מציעות גם רמות האבזור הנמוכות יותר של ה-CX-5, בדגש על הלקשרי שעולה 13,000 שקלים פחות.


 

22 תגובות לכתבה

לקריאת כל התגובות ברצף
  • 22
    ל21

    כן ואז תשלם על אחזקה יקרה ברמה הזויה פי כמה וכמה..זה גם פרט חשוב..וזה עוד לפני ירידת הערך..

    24.09.17 | 21:11מיקו

  • 21
    כימעט בחצי מחיר תקנו מרצדס בן 4 עם מעט ק"מ ותהנו כל רגע.   ל"ת

    ללא תוכן

    13.09.17 | 23:24א.ב

  • 20
    מחירים בשמים על כלום רכב


    13.09.17 | 23:23א.ב

  • 19
    תגובה שמתייחסת להגשה ולא לתוכן

    אני מבין את ההיצמדות לטקסט, אבל ההגשה מרגישה שבלונית, חסרת חיים ונטולת אופי. הייתי רוצה לראות טיפה יותר התלהבות וטיפה חיבור רגשי. אפשר טיפה ללמוד מטופ גיר בימים הטובים. אגב, אני מעריך מאוד את המקצועיות והמידע שמוגש אבל בחייאת, היה אפשר לשים שם כל אחד והתוצאה היתה זהה.


    נ.ב המגיב לא מבין דבר בהגשה

    12.09.17 | 22:38איתי

  • 18
    במחיר כזה גבוה אפשר לרכוש זולות וטובות יותר

    טויוטה

    סקודה
    פיזו
    כולם לא פחות טובות והרבה יותר זולות מאזדה תתעוררו תם לא מרצדס

    12.09.17 | 19:52נהג מהמרכז

  • 17
    במחיר כזה גבוה אפשר לרכוש זולות וטובות יותר

    טויוטה

    סקודה
    פיזו
    כולם לא פחות טובות והרבה יותר זולות מאזדה תתעוררו תם לא מרצדס

    12.09.17 | 19:52נהג מהמרכז

  • 16
    במחיר כזה גבוה אפשר לרכוש זולות וטובות יותר

    טויוטה

    סקודה
    פיזו
    כולם לא פחות טובות והרבה יותר זולות מאזדה תתעוררו תם לא מרצדס

    12.09.17 | 19:52נהג מהמרכז

  • 15
    במחיר כזה גבוה אפשר לרכוש זולות וטובות יותר

    טויוטה

    סקודה
    פיזו
    כולם לא פחות טובות והרבה יותר זולות מאזדה תתעוררו תם לא מרצדס

    12.09.17 | 19:52נהג מהמרכז

  • 14
    הרכב עושה 1 ליטר - ל 9 קלומטר [ ומתיימר לקרוא לעצמו פרימייום עם מובלאיי ] צפצפה   ל"ת

    ללא תוכן

    12.09.17 | 15:39ניר

  • 13
    פיז'ו 3008 החדש. פצצה!!!   ל"ת

    ללא תוכן

    12.09.17 | 13:29אביקו הנהג

  • 12
    תגובה ל-10 ו-11

    3008 נמכר בקושי שנה בארץ, אף אחד לא יכול לדבר ברצינות על ירידת הערך שלו, כי הוא עדיין לא ממש קיים כמשומש. 

    ל-10 - אין שני מהלכי בוכנה במנוע סקייאקטיב. זה דבר שלא אפשרי במנוע עם מבנה קונבנצינאלי, בדגש על גל ארכובה רגיל. במנוע אטקינסון אמיתי יש מבנה שונה לחלוטין לגל הארכובה שמאפשר זאת, אבל אף אחד לא מיישם זאת באופן סדרתי. לאניפיניטי יש מנוע שמצליח לעשות משהו דומה עם גל ארכובה כמעט רגיל, אבל זה לא המצב במאזדה. 
    עוד דבר - מדבריך משתמע כאילו נעילת ממיר מומנט זו המצאה של מאזדה, ולא כך הוא. זה פטנט ותיק מאוד שהיה קיים אפילו ב-AL4 של סימנס (ששירת בפיג'ו/סיטרואן ורנו) כבר מהאלף הקודם. 

    12.09.17 | 12:43משה

  • 11
    העדר ימשיך לקנות מאזדה

    שווה לקרוא ולראות ביו טיוב השוואת ל3008 שבנתיים מנצחת את כל המתחרות בקטגוריה. רכב מדהים (ולא, אני לא עובד או עבדתי או אעבוד בפיג׳ו..).  וכפי שצפו הוא לא מאבד מהמחיר כמו דגמים קודמים. נכון להיום קיה ספורטג׳ מאבד יותר ממנו.

    12.09.17 | 10:25בועז

  • 10
    ל-9 אתה טועה ובגדול

    המנוע והגיר אינם "ישנים". הסקיי ארטיב חדש יחסית, וכולל חידושים שאין לאחרים.

    1, לגבי המנוע, צזדה מוצאים את המיטב ממנוע ללא טורבו [החלטה אסטרטגית שלהם] דרך מהלך בוכנה בשתי רמות [גובה] וכו'

    2. לגבי הגיר, כאן כסטנדרט יש תוספת של נעילה מכנית ש"עוקפת" את ממיר המומנט ההידראולי, מעבר ל8-10 קמש". בכך הרכב והנהג כמובן נהנים משני העולמוץ א. הגיר מתנהג כמו גיר אוטומטי רגיל [לא רובוטי ולא רציף על חסרונותיהם] מבחינת נסיעה חלקה ובעיקר התחלת נסיעה חלקה כולל נסיעה בפקקים.

    ב. בגלל הנעילה, אין את ההפסד של 7-10% מהאנרגיה של המנוע, כפי שקיים בגירים עם ממיר מומנט.

    התוצאה, נוחות של גיר אוטומטי וצריכת דלק חסכונית של גיר רגיל

    11.09.17 | 19:09אא

  • 9
    לא חוכמה להיות אמין שהמנוע והגיר ישנים ואין חידושים   ל"ת

    ללא תוכן

    11.09.17 | 18:06ב

  • 8
    לכל המתלוננים! עדיין שאני יסע איתה כולכם תסבבו את הראש בשביל לראות אותה   ל"ת

    ללא תוכן

    11.09.17 | 17:37שי

  • 7
    כבעלים של CX-5 2013

    עוד מעט הגיע הזמן להחליף אבל לא את זו סתם מתיחת פנים

    11.09.17 | 17:26אמנון

  • 6
    בקיצור בלוף אחד גדול

    למי שכתב ראב 4. השתגעת? פלסטיקה בגרוש וחצי

    11.09.17 | 17:07רונן

  • 5
    ראב 4 טויוטה הרבה הרבה יותר טוב

    ובמחיר סביר

    11.09.17 | 15:14אורן יהודה

  • 4
    ל-1: הערה במקום. אפילו הכתב ציין כי ההבדל בין "פרימיום" ל"רגיל" אינו משמעותי   ל"ת

    ללא תוכן

    11.09.17 | 14:38משה

  • 3
    ל-1: הערה במקום. אפילו הכתב ציין כי ההבדל בין "פרימיום" ל"רגיל" אינו משמעותי   ל"ת

    ללא תוכן

    11.09.17 | 14:38משה

  • 2
    ברכב מותקן מובלאי- אז תבינו לבד את הקומבינה שעושים עליכם   ל"ת

    ללא תוכן

    11.09.17 | 14:29ניר

  • 1
    מי קונה מאזדה במאתיים אלף?

    מאתייפ אלף זה מחיר של הגרמניות, והאירופאיות המעודנות. קרוסאובר יפני שלא מצטיין בשום דבר עולה פחות.

    11.09.17 | 14:22אנדרי

חם באתר

מבצעי רכב בשוק הישראלי

מבצעי רכב, ימי מכירות , חיסולי מלאי בסוכנויות רכב ואצל היבואנים

ליסינג ומימון לרכב

קונים רכב בליסינג פרטי? קבלו טיפים והצעות אטרקטיביות כאן

מבחן צמיגים – בלימה (וידאו)

כמה גדול ההבדל בין צמיגים שונים ביכולת הבלימה במקרה חירום? יצאנו לבדוק

מי היא המשפחתית ההיברידית הטובה בישראל? (וידאו)

יונדאי איוניק מול קיה נירו וטויוטה אוריס היבריד - מבחן דרכים השוואתי

איזה מחירון רכב קובע?

מחירון לוי יצחק או יד2? באיזה מחירון רכב לבחור כאשר רוצים למכור או לקנות רכב?

אוטו לוגו (גרסת הדפסה) " /> (גרסת הדפסה) " /> (גרסת הדפסה) " /> (גרסת הדפסה)