נתת לנו Like ב-Facebook?

נוסחת קיצון: מרצדס-AMG פרוג'קט וואן

אוטו חדשות רכב

נוסחת קיצון: מרצדס-AMG פרוג'קט וואן

12.09.17 רועי צוקרמן

עם טכנולוגיה שנלקחה ישירות מפורמולה 1 ועיצוב דרמטי, האם מרצדס מציעה את המכונית האקזוטית ביותר אי-פעם?

תגיות: מרצדס, AMG, תערוכת פרנקפורט

לפרטים
auto.co.il icon
*ציין שם
*ציין טלפון *טלפון שגוי

הפרטים נקלטו במערכת, ניצור איתכם קשר בהקדם

v-icon
סגור
מרצדס חוגגת 50 שנה לסדנת AMG, ובגדול. יצרנית מכוניות היוקרה חשפה בתערוכת פרנקפורט את הפרוג'קט וואן (Project One, פרויקט אחד), מכונית תצוגה שמאיימת להפוך לאחת מהמכוניות הסדרתיות האקזוטיות ביותר אי-פעם.
  
 
 
למעשה, במרצדס טוענים כי מדובר במכונית הקרובה ביותר לפורמולה 1 עם רישוי לנסיעה בכביש ציבורי. בשלב זה הפרוג'קט וואן מוגדרת כמכונית תצוגה, אך היא צפויה להגיע לייצור כפי הנראה כבר בשנה הבאה.
 
 
 
העיצוב הדרמטי (עם כמה קריצות ל-CLK GTR מסוף שנות ה-90) מסתיר מתחתיו הנעת כלאיים מתקדמת, עם שלושה מנועים ואפילו טווח נסיעה חשמלי ללא בנזין. אבל עם 25 ק"מ בלבד לפני שהמצברים דורשים הטענה, זו לא מכונית למי שרוצה להיות ירוק - מערכת הכלאיים כאן נועדה לשיפור הביצועים.
 
 
 
וכך במרצדס מצהירים על הספק מרבי של יותר מ-1,000 כ"ס, זאת תודות למנוע טורבו-בנזין שישה צילינדרים (V6), עם נפח צנוע של 1.6 ליטר והספק צפוי של "יותר מ-680 כ"ס". כן, יותר מ-425 כ"ס לליטר. המנוע הזה מניע את הגלגלים האחוריים בסיוע תיבת שמונה הילוכים רובוטית חד-מצמדית, ויעזרו לו צמד מנועים חשמליים קדמיים - עם 163 כ"ס כל אחד. יחד המערכת יוצרת גם הנעה כפולה, ותאפשר האצה מעמידה ל-200 קמ"ש בתוך פחות משש שניות, כמו גם מהירות מרבית של יותר מ-350 קמ"ש.
 
 
 
מרצדס לא מספקת בשלב זה מפרט טכני מלא, כמו גם נתוני ביצועים מדויקים. כל אלו צפויים להתפרסם בחודשים הקרובים, ככל שנתקרב למועד ההשקה של הגרסה הסדרתית. בשלב זה לא ידוע האם המכונית יוצאת הדופן תעשה עלייה לישראל. 

3 תגובות לכתבה

לקריאת כל התגובות ברצף
  • 3
    2 - ,תבדוק את: https://www.youtube.com/watch?v=l2_eTLCz_3I

    במנועי ה- 48V החדשים של מרצדס (למכוניות כביש) יש אכן בנוסף לטורבוצ'ארג'ר גם סופרצ'ארג'ר צנטריפוגלי מונע מנוע חשמלי. 


    לעומת זאת, במערכת ההיברידית של מרצדס F1 יש (גם) מנוע חשמלי העוטף את מכלול הטורבוצ'ארג'ר ומאיץ את המכלול בזמן שהטורבינה עוד לא הגיבה כדוי לבטל א תהשהיית הטורבו. ביתר הזמון משמש כגנרטור. 

    https://www.youtube.com/watch?v=l2_eTLCz_3I

    וגם  - ובעיקר - תצפה בסרטון זה:
    https://www.youtube.com/watch?v=anLDCVD6v1s

    היו כתבות בנדון גם באתר של- 
    Automotive Engineer

    בהצלחה!

    05.10.17 | 23:29גא

  • 2
    גא, או שלא הבנת מה כתוב באיוו, או שאיוו מדברים שטויות

    אין מצב שמנוע של המערכת ההיברידית מאיץ את הטורבו. ציר אחר ומהירויות אחרות לגמרי. 

    מה שיכול להיות שיש - ושוב, לא יודע אם אתה לא הבנת נכון או הם - שיש מגדש חשמלי, כמו שיש באודי SQ7 (שהמנוע שלו עובד בערך בשליש מהסל"ד של ה-1). 

    14.09.17 | 10:38ארצברג

  • 1
    Project 1

    פרטים רבים יותר ניתן למצא ב- Evo.  


    כמו למשל החדשנות העיקרית, שאחד ממנועי ההנעה ההיברידית עוטף (ומאיץ) את ציר הטורבוצ'ארג'ר במתן מצערת לפני שיש גדישה. כנראה הקונצפט לא עובד במנועים שפועלים בסל"דים נורמליים.

    12.09.17 | 19:36גא

חם באתר

מבצעי רכב בשוק הישראלי

מבצעי רכב, ימי מכירות , חיסולי מלאי בסוכנויות רכב ואצל היבואנים

ליסינג ומימון לרכב

קונים רכב בליסינג פרטי? קבלו טיפים והצעות אטרקטיביות כאן

מבחן צמיגים – בלימה (וידאו)

כמה גדול ההבדל בין צמיגים שונים ביכולת הבלימה במקרה חירום? יצאנו לבדוק

מי היא המשפחתית ההיברידית הטובה בישראל? (וידאו)

יונדאי איוניק מול קיה נירו וטויוטה אוריס היבריד - מבחן דרכים השוואתי

איזה מחירון רכב קובע?

מחירון לוי יצחק או יד2? באיזה מחירון רכב לבחור כאשר רוצים למכור או לקנות רכב?

אוטו לוגו (גרסת הדפסה) " /> (גרסת הדפסה) " /> (גרסת הדפסה) " /> (גרסת הדפסה)