יצרנית מכוניות הספורט למבורגיני חשפה מכונית מירוץ חדשה. קוראים לה הוראקאן סופר טרופאו איבו (Huracan Super Trofeo Evo), והיא מיועדת לנהיגת מסלול תחרותית בקטגוריית ה-GT. המכונית החדשה מחליפה את ה-LP 620-2 Trofeo ששווקה בשלוש השנים האחרונות, ושנמכרו ממנה 150 יחידות - כמות נאה בהתחשב במחיר התחלתי של כמעט רבע מיליון יורו (מיליון שקל לפני מסים).
הסופר טרופאו איבו מוצעת עם מנוע V10 בנפח 5.2 ליטר והספק מרבי של 620 כ"ס. יחידת הכוח משודכת לתיבת שישה הילוכים סיקוונסיאלית, שמעבירה את הכוח לגלגלים האחוריים. למכונית מהירות מרבית מוגבלת אלקטרונית של 280 קמ"ש, משקל עצמי של 1,270 ק"ג ועיצוב חדש, כולל צביעה באפור-צהוב בהשראת מותג השעונים רוג'ה דובווי (Roger Dubuis), שיהיה מנותני החסות למכונית ב-2018.
שור ספורטיבי: למבורגיני חדשה למירוצים
צילום: מנהל
אבל החדשות החשובות באמת נמצאות בעיצוב - או יותר נכון, באווירודינמיות. מרכב ההוראקאן עבר שורה נרחבת של שינויים ושיפורים, לטובת יכולת דינמית טובה יותר. הן שינוי למסיטי הרוח ולכנף האחורית (שכעת גדולה יותר), לטובת כושר הצמדה משופר, והן לפתחי יניקת האוויר - כולל על הגג - שמטרתם שיפור קירור הבלמים והמנוע. הפתח העליון, למשל, משפר את המומנט ב-3% במהירות של 280 קמ"ש, כך למבורגיני.
שור ספורטיבי: למבורגיני חדשה למירוצים
צילום: מנהל
הסופר טרופאו כבר הוכיחה עצמה כמהירה יותר: לפי למבורגיני, היא הקיפה את מסלול מונזה בזמן של דקה, 46 שניות ושלוש מאיות, שיפור מרשים לעומת הזמן שרשמה הטרופאו הקודמת (דקה, 47 שניות ושמונה מאיות).
שור ספורטיבי: למבורגיני חדשה למירוצים
צילום: מנהל
מה שלא השתפר הוא המחיר. בעבור התענוג למבורגיני תגבה מכם 235 אלף יורו לפני מסים, כלומר קרוב למיליון וחצי שקל כולל מסים לרכב תחרותי בישראל. וזה עוד לפני ששילמתם משכורת לצוות טכני או מילאתם אפילו ליטר אחד של בנזין. מצד שני, לחלום זה לגמרי בחינם.
שור ספורטיבי: למבורגיני חדשה למירוצים
צילום: מנהל