נתת לנו Like ב-Facebook?

סקודה פאביה - מבחן דרכים (1.0 ל' טורבו, אוט')

אוטו מיני, סופרמיני

סקודה פאביה - מבחן דרכים (1.0 ל' טורבו, אוט')

02.10.17 אוהד אלגוב |   צילם: שמר צוק, מערכת

הסופרמיני של סקודה קיבלה מנוע קטן עם מומנט גדול. לקחנו אותה לסיבוב צפוני

תגיות: סקודה, פאביה, אוהד אלגוב, שמר צוק

לפרטים
auto.co.il icon
*ציין שם
*ציין טלפון *טלפון שגוי

הפרטים נקלטו במערכת, ניצור איתכם קשר בהקדם

v-icon
סגור
קטגוריה: סופרמיני
 
גרסה: 1.0 ליטר טורבו, תיבה רובוטית דו-מצמדית (7 היל'), רמת גימור אמבישן
 
מתחרות בולטות: מאזדה 2, סיטרואן C3, טויוטה יאריס, סיאט איביזה
 
מחיר: 97,000 שקלים
 
הדור הנוכחי של סקודה פאביה הושק לפני כשנתיים וחצי וכעת מקבל את מנוע ה-1.0 ליטר טורבו החדש של הקונצרן. מנוע זה מיועד להחליף את מנוע ה-1.2 ליטר טורבו, כאשר עד סוף השנה יוצעו שני המנועים במקביל. למרות נתון הספק זהה, גילינו שבפועל יש הבדל בין המנועים. מלבד יחידת הכוח, אגב, כל השאר די זהה.
 
 
 
עיצוב ונראות
הפאביה מוכרת בעיצובה הקופסתי והגבוה, ועדכון המנוע לא הביא איתו שינויים בגזרה זו. התוצאה היא מכונית שאינה מתבלטת, לטוב ולרע. הפאביה שקיבלנו היתה ברמת האבזור 'אמבישן' – רמת הגימור הבסיסית של הגרסה האוטומטית – שנראית פשוטה בהרבה מאשר הגרסה המאובזרת שהתארחה אצלנו בזמנו במבחן ההשוואתי. ובעצם, גם ביחס למקובל היום בקטגוריה – חישוקי ברזל עם "טאסות" בסופרמיני של כמעט מאה אלף שקלים? לא לעניין...
 
ועדיין, בכחול-סקודה של רכב המבחן, היא נראית לא רע.
 
 
 
פנים הרכב
כמו העיצוב החיצוני, גם זה הפנימי מאופק, שלא לומר חסר מעוף. החומרים בתא נוקשים, אך מוצקים ולא משאירים תחושה זולה. תנוחת הנהיגה טובה והמרחב מלפנים טוב לכל כיוון. מאחור סביר בלבד, עם מרחב רגליים סביר-מינוס. הכניסה למושב האחורי גם היא פחות נוחה מהמקובל בשל פתח צר. לתא המטען נפח גדול יחסית (סקודה או לא סקודה?) של 305 ליטר.
 
נוחות
נוחות הנסיעה סבירה בסך הכל. המתלים נוקשים יחסית ולא מצליחים לגהץ שיבושים עירוניים, אך בדרך כלל העסק לא יתדרדר לכדי חבטה של ממש, אלא אם מדובר במפגע של ממש. בכביש בינעירוני המצב משתפר, אבל בידוד לא מוצלח של רעשי צמיגים פוגע באיכות החיים. בידוד רעשי הרוח והמנוע סביר, כאשר במאה קמ"ש המנוע נח על כ-2,100 סל"ד וקולו לא נשמע.
 
 
 
התנהגות ובטיחות
בכביש המפותל תמצאו בפאביה בת לוויה בעלת יכולת – אך רגועה, לחלוטין לא דרמטית. התנהגות הכביש טובה בהחלט ומשרה ביטחון אצל הנהג  – תת ההיגוי מינימלי, ותגובת הזנב לפרובוקציה בוגרת וצפויה (הידוק קל במגבלות). כושר הבלימה סביר, וכך גם זוויות הגלגול. לצד כל זאת, אין לטעות – פאביה לא תגרום לך לחייך בפיתולים. ההיגוי מעט קל, והמידע ממנו ומהשלדה - חסר.
 
לפאביה דירוג של חמישה כוכבים במבחן הבטיחות של EuroNcap. מפרט אביזרי הבטיחות כולל בלימת חירום אוטונומית במהירות עירונית, וכן מערכת התרעה מקורית על אי שמירת מרחק ועייפות נהג.
 
 
 
מנוע וביצועים
בגדול, יחידת הכוח החדשה טובה מה-1.2 ליטר. לשני המנועים אמנם נתון הספק זהה של 110 כ"ס, אך למנוע ה-1.0 ליטר יש נתון מומנט גבוה מזה של המנוע הגדול, שמגיע בסל"ד גבוה יותר (ב-2,000 לעומת 1,400). משמעות הנתונים היבשים הללו היא בניית כח לינארית יותר, בלי פרץ הכח הפתאומי שאפיין את המנוע הקודם, והפריע לפעמים בהתנהלות יומיומית.
 
בתאוצות במהירות גבוהה יותר נהנים מהמומנט העדיף (20.3 קג"מ לעומת 17.6 ב-1.2 ליטר), והביצועים טובים. עד לא מזמן 20 קג"מ היה נתון אופייני ל"מכוניות מנהלים", אז בסופרמיני אנחנו בטח לא מתלוננים... עקיפות? בקלילות. למעשה, קל לחצות את המהירות החוקית בהיסח דעת. התיבה מחליפה הילוכים במהירות ובנועם, הורדת שלושה הילוכים בבת אחת נעשית במהירות וברוגע. פחות נעים הוא הרעד הקל בזמן עמידה בסרק – תופעה ידועה במנועים תלת-בוכנתיים.
 
 
 
לאורך ארבעים דקות של שיוט בכביש בינעירוני (100 קמ"ש, מזגן), הראה מחשב הדרך נתון צריכת דלק של ליטר לכל 21 קילומטרים. במבחן כולו, שכלל מאות קילומטרים ושני כבישים מפותלים בהם הדוושה הימנית הודבקה אחר כבוד לשטיח, המחשב הראה צריכת דלק של ליטר לכל 13.2 קילומטרים – נתון מכובד, ודומה מאוד לזה שקיבלנו בזמנו במבחן לפאביה עם מנוע ה-1.2 ליטר.
 
תמורה
יחידת הכח החדשה טובה מהקודמת, וכאשר לזה מתלווה תג מחיר נמוך יותר – 97,000 שקלים לעומת 99,000 שקלים ל-1.2 ל' – ברור שמדובר בהצעה משופרת לעומת העבר. אבל מכיוון שהשאר לא השתנה, הרי שלחובתה של הפאביה עדיין עומדים המושב האחורי הצפוף, איכות הנסיעה הבינונית ותקופת האחריות הקצרה (שנתיים בלבד). ויותר מזה - קשה להתעלם מהעובדה שאחותה מבית, סיאט איביזה החדשה (שטרם בחנו בארץ, אך התרשמנו ממנה בהשקה) מציעה באותו מחיר תא נוסעים מרווח יותר, מפרט אבזור עדיף ואפילו עוד כמה סוסים.
 

  • נתונים טכניים
  • סקודה פאביה
תצורהטורי
נפח מנוע1.0 ל'
סוג מנועטורבו בנזין הזרקה ישירה
הספק110
הנעהקדמית
תיבת הילוכיםרובוטית, מצמד כפול
מערכות עזר בטיחותיותמערכת לבלימת חרום עצמאית, חיישני לחץ אויר.
בסיס גלגלים247 ס"מ
אורך399 ס"מ
רוחב173 ס"מ
גובה147 ס"מ
מהירות מרבית196 קמ"ש
0-100 ש'9.8 ש'
פליטת co2-
ציון מבחן ריסוק-
מחיר97,000 ש"ח

אין תגובות לכתבה

אין תגובות נכון לרגע זה

חם באתר

מבצעי רכב בשוק הישראלי

מבצעי רכב, ימי מכירות , חיסולי מלאי בסוכנויות רכב ואצל היבואנים

ליסינג ומימון לרכב

קונים רכב בליסינג פרטי? קבלו טיפים והצעות אטרקטיביות כאן

מבחן צמיגים – בלימה (וידאו)

כמה גדול ההבדל בין צמיגים שונים ביכולת הבלימה במקרה חירום? יצאנו לבדוק

מי היא המשפחתית ההיברידית הטובה בישראל? (וידאו)

יונדאי איוניק מול קיה נירו וטויוטה אוריס היבריד - מבחן דרכים השוואתי

איזה מחירון רכב קובע?

מחירון לוי יצחק או יד2? באיזה מחירון רכב לבחור כאשר רוצים למכור או לקנות רכב?

אוטו לוגו (גרסת הדפסה) " /> (גרסת הדפסה) " /> (גרסת הדפסה) " /> (גרסת הדפסה)