נתת לנו Like ב-Facebook?

סיטרואן C3 איירקרוס – מבחן דרכים (השקה)

אוטו מבחני רכב

סיטרואן C3 איירקרוס – מבחן דרכים (השקה)

06.10.17 אלי שאולי |   צילם: אלי שאולי, יצרן

סיטרואן מרחיבה את היצע הפנאי שלה עם ה-C3 איירקרוס, והזמינה אותנו לקורסיקה לדייט ראשון

19 תגובות | תגיות: סיטרואן, C3, אלי שאולי, סיטרואן C3 איירקרוס

לפרטים
auto.co.il icon
*ציין שם
*ציין טלפון *טלפון שגוי

הפרטים נקלטו במערכת, ניצור איתכם קשר בהקדם

v-icon
סגור
קטגוריה: רכבי פנאי קטנים
 
גרסה: 1.2 ליטר טורבו, אוט' (6 היל'), הנעה קדמית
 
מתחרים בולטים: ניסאן ג'וק, סוזוקי ויטארה, סיאט ארונה, יונדאי קונה
 
מועד התחלת השיווק בישראל: עד סוף השנה הנוכחית

 
תנו לי לא לחדש לכם משהו – תחום הפנאי נמצא בתנופה אדירה. ונראה שהיצרנים ממקדים לאחרונה מאמצים בנישת רכבי הפנאי הקטנים, אלו שמבוססים על סופרמיני, שצפויה להכפיל את נפחה באירופה בשנים הקרובות. ראינו שפע חשיפות וחידושים בתערוכות האחרונות, וכעת מגיע הזמן לרדת לשביל, סליחה לכביש. והראשון בגל הנוכחי הוא סיטרואן C3 איירקרוס, אותו הזמינו אותנו לפגוש בקורסיקה, צרפת.
 
 

מתוך ההנחה שמיניוואן הוא "אאוט" ופנאי הוא "אין", הוחלט בסיטרואן להחליף את ה-C3 פיקאסו ברכב פנאי קטן, שמכונה C3 איירקרוס. הרכב פותח במסגרת פרויקט משותף עם אופל (שגם היא החליפה מיניוואן קטן ברכב פנאי), עוד לפני שזו עברה לשליטת PSA, והוא מיוצר לצד הקרוסלנד במפעל של אופל בסרגוסה. הוא מבוסס על פלטפורמה מוארכת של C3, שנמתחה לבסיס גלגלים של 260 ס"מ, בדיוק כמו הקקטוס. האורך הכללי הוא 415 ס"מ – שוב, כמו הקקטוס.
 
ראש הפרוייקט, סמואל דומה, שניהל בעבר את פרויקט ה-C3 לשוק הדרום אמריקאי (גרסת שטח ל-C3 פיקאסו), מכיר היטב את התחום ומסביר שלפני יותר משלוש שנים הוחלט לעבור ממיניוואן לפנאי. לדבריו, באופל נגשו לפתח מריבה חדש ורק לאחר מכן החליטו על שינוי.

מבחוץ
כאשר אנו פוגשים באנשי סיטרואן על חופי קורסיקה, הם מסבירים שלא וויתרו לגמרי על רעיון הפיקאסו. הם אוהבים לומר "SUV מבחוץ, אבל MPV מבפנים" - אבל גם אם בסיטרואן מתקשים להיפרד מהתפישה השימושית, הם בהחלט הקפידו על עיצוב "פנאי" כדי שהאיירקרוס לא ייתפש כשייך לנישה הלא נכונה. אין ספק שהוא נראה פנאי.
 
 
 
מבחינת מראה, ממשיכים בסיטרואן בקו שהוצג בקקטוס והבשיל ב-C3. הדמיון הגדול הוא ל-C3, עם אותם מוטיבים צבעוניים ואפשרויות בחירה לגוונים שונים לגג, למסגרות הפנסים, בתי המראות ולקורה האחורית. ניתן להגיע, אומרים בסיטרואן, ל-90 קומבינציות חיצוניות.
 
למרות שזה יכול להתאים לרכב פנאי, הפעם וויתרו המעצבים על כריות האוויר בדפנות - אבל זה לא ממש חסר. עם קו אופקי ומודגש לחרטום, חיפויי כנפיים ודמויי מגן בולטים, הוא נראה בהחלט פנאי – גם אם שמח וצעצועי מהמקובל.

מבפנים
הדמיון ל-C3 ממשיך גם מבפנים, עם חומרים פשוטים יחסית אך אווירה שמחה וצעירה. פתחי האוורור המיוחדים ומערך המדיה (המעט סבוך) מוכרים מה-C3 - ובדלתות הפעם אזכור דקורטיבי לידיות המזוודה. לתאי האחסון דיפון גומי אוחז, בלם היד נאה והאווירה שימושית וצעירה כאחד - לא ממש פנאי קשוח, אלא יותר צבע ואופנה. גם האבזור טוב – ברכבי ההשקה – עם תצוגה עילית ומפתח חכם, כאשר בצד הבטיחותי יש בלימה אוטונומית (שאין ב-C3), התרעה על סטייה מנתיב וקריאת תמרורים. בהמשך מבטיחים שיתווסף ניטור שטחים מתים (שיש ב-C3).
 
 
 
תנוחת הנהיגה גבוהה כצפוי, אך מושבי ה"כורסה" המוכרים לוקים בתמיכה הצידית ובכבישים המפותלים שכאן זה מורגש. ביחד עם תנוחת נהיגה לא מושלמת - ההגה מעט קרוב מדי לנהג נמוך כמוני - הפכה הנהיגה למעייפת עבורי. מאחור המרחב לרגליים נאה והמושב יכול להתכוון למרחק (כנראה לזה הם התכוונו ב"MPV בפנים"), כשבאופן מוגבל ופחות נוח ניתן לכוון גם את זווית המשענת - ואז תא המטען יכול לגדול מ-410 ליטר ל-520 ליטר.

כשנוהגים
בחרטום הגרסה שתגיע אלינו מוצבת חטיבת הכח המוכרת של קבוצת פיג'ו-סיטרואן - מנוע 1.2 ליטר טורבו עם 110 כ"ס ומשודך לתיבת שישה הילוכים אוטומטית. כזכור, מדובר בשילוב אפקטיבי, המייצר ביצועים נאותים לסוג כזה של רכב (מ-0 ל-100 קמ"ש ב-11.8 שניות, 183 קמ"ש מרביים). כמו ב-C3, התיבה עלולה (בייחוד בעיר) להציב את המנוע בתחום סל"ד נמוך שהוא אינו אוהב וגורר רעידות קלות. גם מיקום חיווי מצב הבורר ולחצן מצב הספורט מוזר.
 
נדמה שבקורסיקה לא שמעו על כבישים ישרים, וכאשר זוכרים את המחסור בריסון ב-C3 - ניתן היה לצפות שהאיירקרוס יתקשה בפיתולים. אולם כיול נוקשה יותר למתלים בהחלט משתלם בהיבט הזה - האיירקרוס מרוסן ואוחז יותר, ואינו רוכן באופן מוגזם. יחד עם הגה שהינו בעל משקל נכון, איירקרוס מציע יכולת דינאמית גבוהה למדי.
 
 
 
למרות ההקשחה, נוחות הנסיעה - לפחות בקורסיקה - הייתה טובה . פגמים גדולים אמנם עלולים לייצר רעש מהמתלה האחורי ולהיות מורגשים מדי, אבל רוב הזמן הנסיעה נעימה (גם אם רעש הרוח מעט חזק). למרות ההנעה הקדמית, בסיטרואן גאים במערכת לבחירת מצבי ניהוג לשטח (המותקנת גם בפיג'ו 2008 ו-3008) ובבקרת נסיעה במורד. במסגרת ההשקה לא יצא לנו לחוות את המערכת הזו, כשה"שטח" היחיד אותו חווינו היה שביל גישה קל למאהל חוף בו אירחו אותנו אנשי סיטרואן - שביל שלא באמת הקשה על האיירקרוס.
 

התוצאה
סיטרואן C3 איירקרוס מכיל בתוכו את את המאפיינים החדשים של המותג, עם הופעה של רכב פנאי. התוצאה היא עוד דגם מושך למראה ומיוחד, שמציע יכולת נאותה ושימושיות גדולה. הפוטנציאל ברור וכעת נותר לראות כיצד יתייצב האיירקרוס בארץ מבחינת מחיר ואבזור. הניסיון מה-C3 אומר שיש סיבה להיות אופטימיים.
 
 
  • נתונים טכניים
  • סיטרואן C3 איירקרוס
תצורהטורי
נפח מנוע1.2 ל'
סוג מנועטורבו בנזין הזרקה ישירה
הספק110
הנעהקדמית
תיבת הילוכיםאוטומטית
מערכות עזר בטיחותיות.
בסיס גלגלים260.5 ס"מ
אורך415.5 ס"מ
רוחב176.5 ס"מ
גובה164 ס"מ
מהירות מרבית183 קמ"ש
0-100 ש'11.8 ש'
פליטת co2-
ציון מבחן ריסוק-
מחיר1 ש"ח

19 תגובות לכתבה

לקריאת כל התגובות ברצף
  • 19
    תגובה לחמש: מוכן לקנות ממך ב10000 ש"ח   ל"ת

    ללא תוכן

    28.11.17 | 22:05סוחר רכב

  • 18
    האייבאמפס זה דבר גאוני   ל"ת

    ללא תוכן

    12.11.17 | 21:51רן

  • 17
    רכב יפני

    רכב יפני לא אמין יותר אלה אם הוא רכב פשוט טכנולוגי כמו כן המוסכים של רכב יפני היו פושטים רגל אם היה להם עבודה

    12.11.17 | 20:54איציק

  • 16
    רכב ממש יפה ומדליק

    במחיר הנכון יש לסיטרואן להיט

    12.11.17 | 19:54רפי

  • 15
    ל-14, צודק לגמרי אחי!!!

    גם אני כמוך..כל המכוניות שלי הן פיג'ו/סיטרואן..בתור יד שניה אין מכונית שנותנת יותר תמורה לכסף..זולות לרכישה נוחות ומפנקות משוכללות ומאובזרות..תן למטומטמים שימשיכו לנסוע על הפחנועים מהמזרח כי זה "אמין" ו"יש לזה שוק" בזכות ה"גאונים" האלה שקבעו ש"לא קונים רכב צרפתי" אנחנו נהנים מאחלה מכוניות במחירים מצחיקים...מצידי שרק יימשך המצב הזה

    12.11.17 | 19:21חמצמץ

  • 14
    מעניין לכמה מאלו שמלכלכים על המותג היתה סיטרואן

    מעניין לכמה מאלו שמלכלכים על המותג היתה סיטרואן ב 15 שנים האחרונות. החלפתי 5 סיטרואנים (משומשים) ב 15 שנה ואני מאוד נהנה מהם וללא תקלות מיוחדות.

    12.11.17 | 18:12פרנקופיל

  • 13
    ה-C3 הרגילה נפלאה, אז אם זו תהיה דומה... ברוכה הבאה   ל"ת

    ללא תוכן

    12.11.17 | 18:08חן

  • 12
    יש סטיגמות שלעולם לא ישתנו וחבל   ל"ת

    ללא תוכן

    12.10.17 | 19:17ניר

  • 11
    זה נכון שנותנים 5 שנים אחריות על המכונית?

    נשמע לי מטורף - אפילו היפנים לא נותנים 5 שנים

    12.10.17 | 19:08נהג חדש

  • 10
    סיטוראן סובלת ממוניטין גרוע שלא בצדק

    אני לא רואה שמוסכים של חברות יפניות יושבים בחוסר מעש. אני גם לא רואה שמכוניות יפניות נמכרות במחיר מחירון או מיד אחרי הפרסום. הכל סטיגמות ללא כיסוי

    12.10.17 | 19:06תמיר

  • 9
    בצעדים קטנים

    אין ספק שפיג'ו וסיטרואן משנים כיוון. זה כמובן מתחיל עם מוצרים טובים יותר, וממשיך עם הורדת מחיר גורפת ומתן 5 שנות אחריות. נכון שיש עוד מה לשפר אבל נראה שהם בכיוון הנכון.

    12.10.17 | 19:03אייל

  • 8
    האם הסטיגמה על כלי רכב צרפתיים מתפוגגת ?

    אני מתחיל לראות רנו.. פג'ו.. סיטרואן בכבישים..
    3008 ממש יפה..

    12.10.17 | 18:50מוטי

  • 7
    סלאבא - יש לך רכב בן שלוש, שמשום מה אתה משלם על תיקון תקלות בו...

    כן, כמובן. כולם משלמים על תיקון תקלות בתקופת האחריות. מאוד אמין הסיפור שלך. מאוד. 

    09.10.17 | 20:00משה

  • 6
    5 - לpsa באמת יש בעיות בהנדסת אנוש

    שימוש בצגי מגע במכוניות זה לא נכון מבחינת חווית משתמש.
    מעניין אותי לדעת - היבואן לא היה מוכן בכלל להשתתף בעלות התיקונים? אין אחריות על המכלולים האלה?
    האם הגיר ברכב שלך הוא ה-6 הילוכים היפני או הAL4?
    לגבי עלות טיפולים - כשיש תקלות רציניות - העלות יקרה. זה לא יותר זול אצל היפנים. מה שכן, כאחד שיש לו טויוטה RUNX כבר 11 שנים, הרכב מעולם לא התקלקל. רק טיפולים שגרתיים, אז באמת העלויות לא גבוהות.

    09.10.17 | 10:51נהג

  • 5
    אני מצטרף ל1, לקנות צרפתי זו טעות

    יש לי פיג'ו 308 2014 כרגע עם52000 ק"מ, ואני בוכה כל יום מהקניה הזו,

    כבר פעמיים התקלקל המסך ונתקעתי בלי  מזגן (מי שלא יודע, הצרפתיים פשוט נוראיים בהנדסת אנוש, תפעול המזגן מתבצע אך ורק מהמסך המחורבן הזה),
    המזגן התקלקל ועלה לא מעט כסף לתקנו, 
    המנוע התחיל לרעוד בצורה מרגיזה כבר אחרי כ35-40 אלף ק"מ, ואין לזה פתרון.
    ואכן הטיפולים נורא יקרים.

    נעילה מרכזית מחליטה פעם בכמה שבועות להפסיק לעבוד וגורמת לי פשוט להשאיר את הרכב פתוח כל הלילה.
    והגיר פשוט טיפש ברמות, תנסו להגיע לרמזור אדום שרק התחלף לירוק, תתנו טיפה גז מיד אחרי האטה, תהנו מתגובת גיר שלפני 2 עשורים היו מתביישים בא.

    פשוט חברה נוראית, אחרי שאפטר מהרכב הזה לעולם לא אתקרב לצרפתיות יותר.

    07.10.17 | 17:11סלאבא

  • 4
    כולכם צודקים.

    א' - ריקול חשמלי חדש. 


    ב' - בגדול הן משתפרות .

    07.10.17 | 16:59תגובה ל 1 2 3

  • 3
    תגובה ל-1

    תתעדכן למאה ה21 .. כבר מזמן רכבים צרפתיים ישרו קו עם האמינות של יתר אירופה. הבעיה היא שיש דעה קדומה על משהו או מישהו ובגלל אנשים כמוך לא ניתן לשנות אותה. אני יכול להגיד מניסיון שמרצדס זה אחד הרכבים הכי לא אמינים שיש ואותו דבר אוודי ובמוו (מדבר על אמינות לא איכות) .. בכללי רוב החלקים שיש בפזו סיטרואן היום הם בכלל יפנים למשל תיבת הילוכים . ואת כל יתר החלקים הם קונים מחברות שמוכרות גם לחברות שונות כמו יונדאי .. בקיצור לפני שאתה מדבר תבין..

    07.10.17 | 12:56רועי

  • 2
    תשובה ל-1

    אני לא בא לחוות דעה לגבי רכב זה או אחר , איך יתכן שהחברות הצרפתיות המושמצות משגשגות ומוכרות כמויות אדירות של רכבים , אצלנו קובעים דעה מסוימת על רכב ולא ניתן בשום אופן לשנותה . 

    07.10.17 | 08:49אליהו

  • 1
    לא יאומן שאנשים עדיין קונים צרפתי

    מכוניות לא אמינות בעליל, איכות ירודה, זבל של מכונות ועוד נורא יקרום לאחזקה יחסית לרכבים עממיים.

    06.10.17 | 18:54נהג

סיטרואן C3 איירקרוס - צילומי פרטים

לגלריה המלאה

חם באתר

מבצעי רכב בשוק הישראלי

מבצעי רכב, ימי מכירות , חיסולי מלאי בסוכנויות רכב ואצל היבואנים

ליסינג ומימון לרכב

קונים רכב בליסינג פרטי? קבלו טיפים והצעות אטרקטיביות כאן

מבחן צמיגים – בלימה (וידאו)

כמה גדול ההבדל בין צמיגים שונים ביכולת הבלימה במקרה חירום? יצאנו לבדוק

מי היא המשפחתית ההיברידית הטובה בישראל? (וידאו)

יונדאי איוניק מול קיה נירו וטויוטה אוריס היבריד - מבחן דרכים השוואתי

איזה מחירון רכב קובע?

מחירון לוי יצחק או יד2? באיזה מחירון רכב לבחור כאשר רוצים למכור או לקנות רכב?

אוטו לוגו (גרסת הדפסה) " /> (גרסת הדפסה) " /> (גרסת הדפסה) " /> (גרסת הדפסה)