אודי הציגה דור שני של אודי A7 – מכונית הקופה ארבע-דלתות הגדולה שלה, שהוצגה לראשונה ב-2010. הדגם הנוכחי חולק טכנולוגיות ומכלולים עם A8 החדשה – כל זאת לטובת תחרות, בין השאר, מול ב.מ.וו 6GT ופורשה פאנאמרה.

הדגם החדש מבוסס, כצפוי, על רצפת MLB2 החדשה של היצרן, המשרתת את A8 ו-Q7. למרות זאת, המידות כמעט זהות לאלו של הדגם היוצא – בסיס גלגלים של 292.5 ס"מ, 470 ס"מ לאורך, 191 ס"מ לרוחב ו-142 ס"מ לגובה. למרות זאת, אודי מבטיחה כי ל-A7 החדשה יש חלל תא נוסעים גדול מבעבר, האמור להציע מרווח פנים עדיף ביחס לזה של הדגם הקודם. במושב האחורי ניתן יהיה לארח עד שלושה נוסעים, במבנה המוגדר כ-"2+1" – כלומר, שני מושבים צדיים מרווחים, ומושב אמצעי שיהיה מיועד לנסיעות קצרות, עבור אנשים לא גדולים. לתא המטען נפח דומה לשל הדגם הקודם – 535 ליטר.

אודי A7 החדשה – בישראל בתוך כחצי שנה
צילום: מנהל

מבחינה מכאנית, רשימת החידושים ארוכה – אם כי לא מהפכנית, שכן מדובר במאפיינים מוכרים מ-A8. מבחינת מערכת ההנעה, כרגע ידוע כי A7 תוצע עם מנוע V6 מוגדש בנפח 3.0 ליטר (עם 340 כ"ס) תיבת שבעה הילוכים רובוטית דו-מצמדית והנעה כפולה (לא קוואטרו קלאסי, עם דיפרנציאל, אלא עם מערכת צימוד המשלבת את הסרן האחורי רק בעת הצורך); דיפרנציאל אחורי מוגבל החלקה מוצע בתוספת תשלום. בהמשך תצטרפנה גם גרסאות ארבעה ושישה צילינדרים נוספות, בנזין ודיזל, בעוד שגרסה היברידית (או V8) כלל לא הוזכרה. 

צריכת הדלק בגרסה זו, שתיקרא 55 TFSI, לפי שיטת סימון הדגמים החדשה של אודי, הינה 14.7 ק"מ לליטר (בתנאי מעבדה) – צריכת דלק נמוכה ב-12% ביחס ל-A7 היוצאת בגרסה מקבילה. חיסכון זה מושג, בין השאר, בזכות מערכת מיקרו-היברידית המותקנת בגרסה זו – עם מנוע עזר חשמלי המספק 16 כ"ס ו-6.1 קג"מ, שמבוססת על מערכת ה-48v שמותקנת גם ב-SQ7 וב-A8. מערכת זו מאפשרת כיבוי של המנוע במהירויות מסוימות (55-160 קמ"ש) ברגע הורדת הרגל מדוושת הגז, כמו גם התנעה של המנוע בעת הצורך.

אודי A7 החדשה – בישראל בתוך כחצי שנה
צילום: מנהל

המשך המפרט הטכני של A7 החדשה כולל, כבעבר, אפשרות בחירה בין ארבעה סוגי מתלים – קפיצי ברזל רגילים, קפיצי ברזל בעלי כיול ספורטיבי (מונמכים ב-1 ס"מ), קפיצי ברזל עם בולמי זעזועים אדפטיביים וקפיצי אוויר – אם כי אלו האחרונים, ככל הנראה, פשוטים יותר מאשר אלו של A8 החדשה. שלא כבעבר, A7 תוצע עם אופציה להיגוי אחורי אקטיבי, המאפשר הפניה של הגלגלים האחוריים בכיוון הפוך לאלו הקדמיים או מקביל, בהתאם למהירות הנסיעה (תמרון איטי, או נהיגה מהירה, בהתאמה). 

אודי A7 החדשה – בישראל בתוך כחצי שנה
צילום: מנהל

מבחינת אביזרי הנוחות והבטיחות, A7 צפויה להציע את המיטב שיש לאודי להציע כיום. בתא הנוסעים בולטים שלושה מסכים גדולים – אחד המשרת את לוח המחוונים הדיגיטלי ("12.3) ושניים נוספים, הממוקמים במרכז סיפון המחוונים ואשר ניתנים לתפעול באמצעות מגע (מסך עליון – "10.1, מסך תחתון – "8.6). את שני המושבים הקדמיים ניתן לאבזר במערכות מיזוג ועיסוי.

בהיבט הבטיחותי, A7 תוצע עם מבחר גדול של מערכות בטיחות מתקדמות, כולל מערכת בלימה אוטונומית בעלת יכולת תפקוד בצמתים. כן תוצע מערכת חנייה אוטומטית, המתופעלת באמצעות יישומון ייעודי של אודי (בארץ מערכת כזו אינה חוקית).

אודי A7 החדשה תוצע בישראל ברבעון השני של 2018 – כך נמסר מצ'מפיון מוטורס, יבואנית אודי.

אודי A7 החדשה – בישראל בתוך כחצי שנה
צילום: מנהל