נתת לנו Like ב-Facebook?

אודי Q2 – מבחן דרכים (1.0 ל' טורבו, אוט')(וידאו)

אוטו מבחני רכב

אודי Q2 – מבחן דרכים (1.0 ל' טורבו, אוט')(וידאו)

04.12.17 אלי שאולי

פחות מנוע ויותר אבזור – האם זו הגרסה העדיפה של ה-Q2?

18 תגובות | תגיות: אודי, אלי שאולי, Q2, אודי Q2

לפרטים
auto.co.il icon
*ציין שם
*ציין טלפון *טלפון שגוי

הפרטים נקלטו במערכת, ניצור איתכם קשר בהקדם

v-icon
סגור
 
 
קטגוריה: פנאי קטנים/ יוקרה

גרסה: 1.0 ל' טורבו, אוט', הנעה קדמית; רמת גימור "אייקון"

מתחרים בולטים: ג'יפ רנגייד, מיני קאנטרימן

מחיר הגרסה הנבחנת: 190,000 שקלים (165,000 שקלים, ללא חבילת "לקשרי")

בתחילת השנה השיקה יבואנית אודי לישראל בקול תרועה את אודי Q2 החדש - ושמחת היבואן הייתה מוצדקת. אודי מצאה אזור כמעט פנוי ממתחרים בתחום הפנאי הלוהט, שכל גומחה בו מתורגמת למכירות נאות. כחצי שנה אחרי, תגברה אודי ישראל את מבחר הגרסאות של רכב הפנאי הקטן בגרסה שמכונה 'אייקון'. טכנית ההבדל העיקרי הוא מנוע ה-1.0 ל' טורבו עם 116 כ"ס לעומת 1.4 ל' עם 150 כ"ס. מנוע בנפח כזה עלול אמנם להראות לא סקסי בחוגי היוקרה, אבל כאשר החשבון הסופי אומר חיסכון של 15,000 שקלים (165,000 שקלים) והוספת חבילת אבזור בטיחותי בעלת ערך גבוה, ברור שמדובר בגרסה מעניינת.

עיצוב ונראות
Q2 נראה טוב, גם אם לא כולם אוהבים את קו הדופן המודגש. יש לו נוכחות, הוא משדר אווירה צעירה ואינו נראה מאוד קטן. גרסת "אייקון" דומה במראה לאחיותיה.
 
 
 
פנים הרכב
גם כאן אין תחושה שמדובר בגרסה זולה. סביבת הנהג דומה לזו שב-A3 (שחולקת עימו בסיס) למעט צג המולטימדיה ("7) שהינו קבוע ואינו מתרומם בהתנעה. התחושה האיכותית (בייחוד בחלקים העליונים) והמודרנית של אודי קיימת גם כאן והנדסת האנוש טובה. האבזור טוב והתחושה עשירה - זאת למרות שהיינו שמחים לתא נוסעים צבעוני יותר, במקום שילוב אפור-שחור הקיים, והיינו שמחים גם לתאי אחסון מעט יותר גדולים בדלתות. רכב המבחן כלל גם את חבילת האבזור "לקשרי" (תוספת של 25,000 שקלים) הכוללת גם גג זכוכית, שמשות כהות, ומפתח חכם; היינו מברכים על כיסוי פחות דקיק לגג הזכוכית, לטובת שיפור תחושת האיכות.

למרות שתנוחת הנהיגה לא מאוד גבוהה, כן נוצרת תחושת פנאי. ממושב הנהג, שחלקו האחורי שקוע מדי, הרכב אינו מרגיש גדול אך מאחור המרחב סביר. תא המטען נוח לשימוש, אך יש יותר מדי מקום לא מנוצל מתחת לרצפה ומעל לצמיג הרזרבי.
 
 

התנהגות ובטיחות
ל-Q2 התנהגות צפויה ובטוחה. הוא משנה כיוון בזריזות ומרגיש קליל יותר בגרסה זו. בירידות מאתגרות הבלמים אבדו קצת מחץ אך שמרו על יכולת.

למרות שגרסה זו היא גרסת הכניסה של הדגם, דווקא ברמת "אייקון" יש מפרט מערכות בטיחות עשיר מזה של גרסאות ה-1.4 ל'. בנוסף למערכת בלימת חירום אוטונומית שיש לכל הגרסאות, ב"אייקון" יש גם התרעה על סטייה מנתיב עם סיוע אקטיבי, בקרת שיוט אדפטיבית, ניטור שטח מת, חיישני חניה (היסטריים), ובגרסת הלקשרי גם תאורת 'לד' עם עמעום אוטומטי שעובדת היטב. נחמד שיש שפע אפשרויות כיוון למערכות (מרגישות ועד לעוצמת תאורת ההתרעה).

מנוע, ביצועים וצריכת דלק

בחרטום האייקון ניצב מנוע 1.0 ל' טורבו של קבוצת פולקסווגן, עם שלושה צילינדרים ו-116 כ"ס. הוא משודך לתיבת שבעה הילוכים רובוטית דו-מצמדית, והשילוב ביניהם מאפשר נתוני ביצועים נאותים: ההאצה ל-100 קמ"ש תארך 10.3 ש' והמהירות המרבית היא 197 קמ"ש.
 
הוא מתעורר לחיים באופן מורגש מדי - עניין שמובלט על ידי מערך "עצור-וסע" טרחני - אך מגלה יכולת מפתיעה. המנוע הקטן יוצר תחושה לא מאומצת שגורמת לעלות למהירויות גבוהות מבלי לשים לב; למנוע יש חיבה לטיפוס במעלה הסל"ד (שם הצליל נחמד) אבל גם חי היטב מאיזור ה-2000 סל"ד. השורה התחתונה היא תחושה זריזה וקלילה.
 
 
 
מצד שני, התיבה לא תמיד חלקה ונוטה להציב את המנוע בסל"ד נמוך מדי, שגורם לעיתים לרעידות. בסל"ד נמוך או ביציאה מהמקום - יש גם השהיית טורבו מורגשת. בתנועה איטית או זחילות, זה אומר שלעיתים קשה למנן נכון את המצערת, ומתקבלת תגובה לא פרוגרסיבית. וזה מפריע גם בנהיגת שבילים.
 
צריכת הדלק מרשימה: במסלול שכלל קטעים מאמצים הוא גמע 13.7 ק"מ/ל', ובמסלול בין עירוני רגוע 15 ק"מ ואף 18 ק"מ.

נוחות נסיעה
הכיול המעט רך יותר למתלים משמעו נוחות טובה יותר במהירות עירונית, עם ספיגה יעילה של שיבושים קטנים, אך בא לידי ביטוי גם במחסור קל בריסון המרכב על גלים ושיבושים גדולים בכביש מהיר. עם שאר השיבושים הרכב מסתדר די טוב בכביש הבין עירוני. מאחור הרכב פחות נוח מהותית מאשר מלפנים. רעשי הרוח מורגשים.
 
על שבילים נוחים התחושה הקלילה וההגה המהיר מייצרים תגובות נעימות, אבל התחושה לא מספיק חסונה כאשר השביל הופך למשובש.
 

תמורה
אודי Q2 בגרסת 1.0 ל' טורבו, כך נראה, הינו הגרסה המשתלמת בהיצע ה-Q2. הוא מצליח לטפל בחלק גדול מהתלונות שהיו לנו לגרסאות החזקות יותר לגבי האבזור, ולא מורגש מחסור בכח. גרסת הכניסה של Q2, ברמת "אייקון", מציעה חבילה ראויה, ללא חסרונות מהותיים באבזור ובאווירה (גם ללא חבילת הלקשרי) - ובקיצור, דווקא גרסת הכניסה של Q2 מציבה אותו במקום נכון יותר מבחינת תמורה למחיר.

  • נתונים טכניים
  • אודי Q2
תצורהטורי
נפח מנוע1.0 ל'
סוג מנועטורבו בנזין הזרקה ישירה
הספק116
הנעהקדמית
תיבת הילוכיםרובוטית, מצמד כפול
מערכות עזר בטיחותיות.
בסיס גלגלים260 ס"מ
אורך419 ס"מ
רוחב179 ס"מ
גובה151 ס"מ
מהירות מרבית197 קמ"ש
0-100 ש'10.3 ש'
פליטת co2-
ציון מבחן ריסוק-
מחיר165,000 ש"ח

18 תגובות לכתבה

לקריאת כל התגובות ברצף
  • 18
    16

    יובל, אני מסכים אתך שיש מכוניות שהתמחור שלהם הוא לא הגיוני בעליל, אבל חובה עלינו להיות הוגנים ולהשוות את המחירים בן דגם כזה לאחר בחו"ל ורואים פער, הכוונה לדוגמה שלוקחים את מחיר ה-Q2 בגרמניה(מפרט דומה), ובודקים מה ניתן לקנות באותו מחיר, ואז שם רואים אם יש פערים, להגיד לך שזה נורמלי שכל המכוניות היפניות והקוריאניות עולת 130,000ש כשברור לכל אדם שהעלויות ליבואנים שונה, ואף אחד לא קם לצעוק זה בסדר ?  כשחברות הליסינג מקבלות 25-30% הנחת בקניה, וכן מימון מטורף מצד היבואנים, ואתה בעצם משלם על זה במחיר זה בסדר?  כשחלקי חילוף (לא בטיחותיים) עולים פי 10 ויותר מבאירופה (חלפים מקורים כמובן) , זה בסדר? אף אחד לא קם וצועק, וזה בדיוק כמו שהכנסת שלנו נראת. 

    06.12.17 | 12:54אא

  • 17
    יש אאודי שנקראת אלרוד זה רכב שטח וכביש חייתי ביותר

    אני לא יודע אם יש אותו בארץ אבל זה חתיכת כלי סוף הדרך אף פעם לא ראיתי שהביאו אותו כאן לאתר שלכם 

    06.12.17 | 12:12יוני

  • 16
    14

    בבקשה תפסיק לקשקש שטויות .אני בספק אם אם יש כאן נציג אחד של יבואן .המחיר של הרכב הזה פשוט אינו הגיוני ,זהו רכב בסיסי עם סמל אאודי ואם בכל העולם הוא עולה מעט יותר כאן כאן במדינת רודפי הבצע מבקשים מחיר לא פרופורציונאלי.

    05.12.17 | 11:00יובל

  • 15
    תגובה ל 10

    לא כל המגיבים הם "נציגים של יבואן", יש כאלה שמבינים שהמלך הוא עירום.

    אין קשר בין המחיר לתמורה. טורבו או לא זה לא מעניין, מה שמעניין זה 116 כ"ס , מנוע חלש לרכב כאילו-פרמיום. מה שעוד מעניין זה תא נוסעים שנופל אפילו מזה של הגולף, שלא לדבר על פיזו 3008 או מאזדות למיניהן. 
    אבל לעומת השאר, אני לא חושב שיש כאן גזל.
    מי שרוצה לשלם מחיר גבוה על משהו, שיהיה לו לבריאות. מי שלא מתאים לו שיקנה משהו אחר. 

    05.12.17 | 10:12זומב

  • 14
    בלתי נסבל שכל פעם שיש כתבת רכב

    בלתי נסבל שכל פעם שיש כתבת רכב, ישר מחלקות השיווק של המתחרים קופצות ומגיבות בגועל, אולי הגיע הזמן שאוטו יסננו את המתחרים, ולא רק באודי.

    05.12.17 | 09:44אא

  • 13
    מחיר בלתי נתפש לרכב בסיסי

    רק בגלל שהוא נושא סמל אאודי !!! הרכב הזה פשוט רכב זול בכל מדינה נאורה .

    04.12.17 | 16:41יובל

  • 12
    שגעתם אותנו - כל מבחן מעלים פעמיים בתירוץ של "וידאו"   ל"ת

    ללא תוכן

    04.12.17 | 13:09משה

  • 11
    גאדד כמה שהכתבות של צ'מפיון מפוצצות בתגובות ממומנות   ל"ת

    ללא תוכן

    25.10.17 | 07:33הגיר היה ונשאר זבל

  • 10
    אחד שבאמת קנה את הרכב, וזה מה שיש לו להגיד

    קודם כל די מגעיל שנציגי יבואנים מתחרים מיד מתנפלים על כתבה חדשה ומפרגנת ב"אוטו" ומשתלחים בנקודות שלדעתם מדברות אל הקהל כמו נפח המנוע... איזה קשקוש, בעידן הטורבו.

    קניתי Q2 עם מנוע 1.4 כולל חבילת הבטיחות, הפער במחיר בפועל בינו ל-1.0 לא גדול והביצועים מעולים. במיוחד מרשימה חבילת הבטיחות האקטיבית שעובדת פשוט מעולה.

    כשהושק ה-Q2 בדצמבר היו בו חוסרים מביכים באבזור והם ברובם הגדול נפתרו, גם בדגם אייקון וגם בדגמים הבכירים, אם מוסיפים את חבילת הבטיחות. התמורה לכסף שהייתה בעייתית בכתבה הראשונה של "אוטו" על הדגם השתפרה פלאים כשמצד אחד נוסף אבזור חשוב ומצד שני ירד המחיר.

    מומלץ בחום כרכב שני במשפחה (לנהג).

    24.10.17 | 13:38להבדיל מכל היתר כאן

  • 9
    צודקים 3 ו 4

    בנוסף מקבלים מנוע 3 צילנדרים שבטח מרעיד את האוטו כמו 

    24.10.17 | 10:58יהודה

  • 8
    "ברור שמדובר בגרסה מעניינת"

    מה מעניין ברכב צעצוע עם מנוע 116 כ"ס במחיר פרימיום?

    האם באמת נכנסתם ונהגתם ברכב לפני שהמלצתם עליו כאן?
    תא נוסעים פשוט להחריד, מנוע מגוחך
    ברור שמדובר בגרסה שמעניינת לי תתחת

    24.10.17 | 07:56הזוי

  • 7
    מנוע 1 ליטר מתומחר בין

    165 ל190 אש"ח  בגלל הסמל של אאודי ?????כמה ,כמה אפשר לסבול את רדיפת הבצע כאן? פשוט הולכת שולל !

    23.10.17 | 23:14יובל

  • 6
    בשנה הבאה: מנוע 666 סמ"ק לאודי Q7!   ל"ת

    ללא תוכן

    23.10.17 | 22:57גא

  • 5
    בדיחה

    פשוט מגוחך. קופסה נאה מנוע של טוסטוס תיבת הילוכים שתתקלקל עוד שנה וחצי במחיר של רכב אמיתי

    מעניין כמה פראיירים יהיו

    23.10.17 | 18:09רונן

  • 4
    צודק מגיב 3 ובנוסף מקבלים גיר רובוטי (DSG) מפוקפק ....

    רק אוטומט פלנטרי 8 הילוכים ומעלה  !!!

    23.10.17 | 15:15 בושה וחרפה

  • 3
    165K עבור מנוע 1.0 ל' ? נפלתם על הראש?   ל"ת

    ללא תוכן

    23.10.17 | 10:39רן

  • 2
    עדיף טוסון במחיר הזה. גם האמינות והסחירות יהיו יותר טובות   ל"ת

    ללא תוכן

    23.10.17 | 10:14משה

  • 1
    רמת הבטיחות פשוט בושה

    לפני שקונים חשוב לבדוק את רמת הבטיחות במיוחד אצל היבואן של פולקסוואגן ואודי ברוב הדגמים חוסכים עלינו בגדול , בדקתי את הפאסאט ונדהמתי

    23.10.17 | 09:38אריק

חם באתר

מבצעי רכב בשוק הישראלי

מבצעי רכב, ימי מכירות , חיסולי מלאי בסוכנויות רכב ואצל היבואנים

ליסינג ומימון לרכב

קונים רכב בליסינג פרטי? קבלו טיפים והצעות אטרקטיביות כאן

מבחן צמיגים – בלימה (וידאו)

כמה גדול ההבדל בין צמיגים שונים ביכולת הבלימה במקרה חירום? יצאנו לבדוק

מי היא המשפחתית ההיברידית הטובה בישראל? (וידאו)

יונדאי איוניק מול קיה נירו וטויוטה אוריס היבריד - מבחן דרכים השוואתי

איזה מחירון רכב קובע?

מחירון לוי יצחק או יד2? באיזה מחירון רכב לבחור כאשר רוצים למכור או לקנות רכב?

אוטו לוגו (גרסת הדפסה) " /> (גרסת הדפסה) " /> (גרסת הדפסה) " /> (גרסת הדפסה)