האם פיאט זייפה נתוני זיהום אוויר, ולאחר שנתפסה ניסתה לשבש את החקירה? כך נטען בדיווח של ה"לה מונד" הצרפתי, מפי מקורות בתביעה הצרפתית. בצרפת נערכת בימים אלה חקירה רחבת היקף, בצילה של פרשת "דיזלגייט" - זיוף נתוני זיהום האוויר ממנועי הדיזל של קונצרן פולקסווגן.
עם התפוצצות הפרשה, הרשויות בצרפת פתחו בחקירה של פולקסווגן, ולאחר מכן החלו בבדיקה של יתר יצרניות הרכב. הרשות להגנת הצרכת בצרפת, ה-DGCCRF, בדקה מלבד פולקסווגן את רנו, פיאט קרייזלר ואת קבוצת PSA. מהדיווח כעת עולה כי בעוד רוב היצרניות שיתפו פעולה, בפיאט ניסו לשבש את החקירה - כך חושדים החוקרים, שהעבירו מכתב התראה בנושא לאיטלקים.
צרפת מאשימה: פיאט שיבשה חקירת זיהום עודף
צילום: מנהל
החקירה החלה לאחר שנחשפה פרשת הסתרת הזיהום של פולקסווגן, "דיזלגייט"
החקירה במקרה של פיאט נסובה סביב מנועי הדיזל בנפח 1.3, 1.6 ו-2.0 ליטר של הקונצרן - שמותקנים בין היתר בדגמי פיאט וג'יפ באירופה, בהם פיאט 500X, ג'יפ רנגייד, פיאט דובלו וג'יפ צ'ירוקי.
מפיאט צרפת נמסר בתגובה כי היצרנית משתפת פעולה עם הרשויות, וכי תמשיך לעשות זאת בעתיד. ביצרנית הביעו בטחון כי העניין יובהר בהמשך, אך סירבו להתייחס לפרטים נוספים של החקירה בעניינם.
על-פי ה"לה מונד", חקירה דומה שהתקיימה על-ידי ה-DGCCRF כנגד מרצדס ואופל, הסתיימה בזיכוי שתי היצרניות מחוסר אשמה. PSA ורנו הנחקרות אף הן בימים אלה, משתפות פעולה עם החקירה ועדיין לא התקבלה החלטה בעניינן.