נתת לנו Like ב-Facebook?

סקודה קארוק – מבחן דרכים (השקה, וידאו)

אוטו מבחני רכב

סקודה קארוק – מבחן דרכים (השקה, וידאו)

05.11.17 אלי שאולי |   צילם: מערכת אוטו, יצרן

סקודה מציגה אח קטן לקודיאק, מתמודד בקטגורית הפנאי הקומפקטי. הרחקנו עד סיציליה כדי לנהוג בו

12 תגובות | תגיות: סקודה, אלי שאולי, קארוק

לפרטים
auto.co.il icon
*ציין שם
*ציין טלפון *טלפון שגוי

הפרטים נקלטו במערכת, ניצור איתכם קשר בהקדם

v-icon
סגור
 
 
קטגוריה: פנאי קומפקטי

גרסה: 1.0 ל' טורבו, ידנית; 1.5 ל' טורבו, רובוטית דו-מצמדית; הנעה קדמית
 
מתחרים בולטים: פורד קוגה, מאזדה CX-5, קיה ספורטאז', פיג'ו 3008
 
מועד משוער להתחלת שיווק בישראל: אמצע 2018
 
 
ב-2009 הייתה סקודה בין היצרנים האירופאים הראשונים לפנות לתחום העממי יותר של הפנאי הקומפקטי עם הייטי. הוא הציג תפיסה ומראה מקוריים שלא תאמו בדיוק את ההגדרות והמידות המקובלות. כעת, כאשר סקודה מחליפה אותו היא פונה לאפיקים מקובלים יותר.
 
היורש, הקארוק, כבר אינו "עוף מוזר" – בקבוצת פולקסווגן או באירופה בכלל. הוא נשען על פלטפורמת ה-MQB אשר משמשת שפע כלי פנאי בקבוצת פולקסווגן וחולק בסיס, פס ייצור ופרטים עם האח הספרדי, סיאט אטקה. מבחינת מידות הם כמעט זהים אך יש גם הבדלים - בתחום חטיבות הכח, למשל.

אבל לא רק התפישה המיוחדת של היטי נזנחה, גם השם. הוא הוחלף ל-KAROQ כדי להתיישר עם קו הפנאי הצ'כי החדש, שיצא לדרך עם הקודיאק וצריך להכיל בשם את האותיות K ו-Q. בכל מקרה, נראה שמדובר ברכב אפקטיבי ביותר לתחום הפנאי הלוהט.
 
 

מבחוץ 
לקארוק מראה שגרתי מהייטי והוא מיישר קו עם הקודיאק. "יש לנו היסטוריה בתחום ואנחנו רוצים לשקף זאת ולשלב את ה-DNA של קו הפנאי החדש", מסביר אלכס ליישט ממחלקת העיצוב. ב-"DNA" הוא מתכוון לחזית עם פנסי הערפל הגבוהים שיוצרים את מה שבסקודה מכנים 'ארבע העיניים' וגם לשבכה בה כל זוג שריגים צמוד ולקו המשופע שמקיף את מכסה המנוע. בתוצאה הכללית יש דמיון גם לאטקה והקארוק, גם אם אינו יפה במיוחד, נראה גדול, חסון ומתאים לתחום.

מבפנים 
בסביבת הנהג אין הפתעות. היא  לובשת את הקווים המוכרים של הקבוצה בכלל, עם מאפיינים של סקודה והקודיאק בפרט. זה אומר שההתאקלמות מהירה ושהנדסת האנוש טובה לרוב.

חלקי הפלסטיקה העליונים נעימים למגע והתחתונים נוקשים יותר. חבל שבחלק מהגרסאות דיפון הדלתות חסר תחושה איכותית. בכל מקרה המראה משדר חוסן כיאה לפנאי וכאשר לסביבת הנהג שילובי גוונים, זה בהחלט מוסיף.
 
 

כמובן שהקארוק משתמש במערך המדיה החדש עם הצג הגדול ("9 ברוב הגרסאות שהיו כאן) של הקבוצה, שהינו נטול לחצנים מכאניים. אנחנו לא משתגעים על הסידור הזה, שדורש הפניית מבט כדי למצוא את הלחצן המבוקש.  

תנוחת הנהיגה הגבוהה נוחה ומרגישה יותר "פנאי" מבייטי. מאחור המרחב טוב, יש יציאת מיזוג נפרדת, ובמכוניות שהיו בהשקה היה גם מערך "ואריפלקס". מדובר בסידור מושבים גמיש שמאפשר כיוון זווית ומרחק למושבים הצדדיים מאחור, ופירוק שלושת המושבים. המערך, שפגשנו כבר בייטי, הינו חלק מפתרונות ה"פשוט חכמה" האהובים בסקודה, אך נראה שלא יהיה זמין לגרסאות החשובות לארץ. בגרסאות מסוימות יש גם מגשים מאחור. גם תא המטען, שמאפשר חלוקה גמישה, גדול (521 ל') ושימושי.
 
 

בתנועה
לקארוק חמישה מנועים מהארסנל של קבוצת פולקסווגן. שלושה דיזל (החזקים בהם יוצעו גם עם הנעה כפולה) ושני בנזין, שמעניינים אותנו יותר. הראשון הוא מנוע ה-1.0 ל' 115 כ"ס שפגשנו כאן בגרסה הידנית. תיבה זו קצת פחות מחמיאה למנוע הזה מהדו-מצמדית ששודכה לו בדגמים אחרים שפגשנו בעבר. ייתכן והיו אלה תנאי הכביש, או המחסור בהילוך לעומת הדו-מצמדית (שקיימת בהיצע) אבל גרסה זו אינה חזקה במיוחד. למרות נתון תאוצה סביר בהחלט (10.6 ש' למאה) המנוע דורש קצת מאמץ מהנהג כדי להפיק ביצועים ראויים, והמחסור בכח בסל"ד נמוך מורגש מדי. אבל אם לא מתעצלים ומתפעלים את התיבה כראוי, הוא "עושה את העבודה".

גרסת ה-1.5 ל' 150 כ"ס, שהתייצבה עם תיבת שבעה הילוכים דו-מצמדית, היתה – שלא במפתיע – הרבה יותר חזקה, זורמת, נעימה ומהירה (8.6 ש').
 
בכבישי סיציליה שלל שיבושים שגורמים געגועים לכבישי הארץ. בתנאים הללו הקארוק מעט נוקשה, במיוחד המתלה האחורי בגרסאות ההנעה הקדמית (לגרסאות ההנעה הכפולה מתלה אחורי שונה). אך זה לא מגיע לרמת "נורא". אותם מתלים נוקשים העניקו תחושה חסונה על השבילים שהזדמנו לנו, ולא התקשו גם במלאכת הספיגה.
 
 

נראה היה שבידוד רעשי הרוח לא מצטיין, אבל קשה לקבוע בוודאות בעניין בגלל מזג האוויר הסוער בזמן ההשקה.

גם מבחינת התנהגות אין הפתעות. לקארוק ניהוג צפוי ובוטח, אחיזה טובה, והיגוי עקבי (בגרסאות עם שליטה במצבי הניהוג ניתן ליצר להגה משקל עדיף).
 

הקארוק הגיע לסיציליה כאשר הוא נעזר בשפע מערכות בטיחות – לא בהכרח רעיון רע כאשר לוקחים בחשבון את אופן ההתנהלות המקומי. זה אומר בלימה אוטומטית, בקרת שיוט אדפטיבית, ניטור שטחים מתים, התרעה ותיקון סטייה מהנתיב, עמעום תאורה אוטומטי, קריאת תמרורים ועוד.

בינתיים 
הפתעות גדולות לא היו בסיציליה. אחרי שמונה שנים בתחום הפנאי והשקה מוצלחת לקודיאק, בסקודה בהחלט מכירים את הזירה ויודעים מה צריך לעשות כדי להצליח. הקארוק הוא רכב אפקטיבי לתחום. הוא משדר אווירת פנאי מבפנים ומבחוץ, מציע אבזור טוב, מרחב הולם ומנועים שעושים את העבודה. סקודה לא לקחה סיכונים והרושם הראשוני הוא שיש לקארוק את הדרוש כדי להפוך למתחרה חזק וראוי בתחום כאשר יגיע אלינו ברבעון השני של 2018.   
 

12 תגובות לכתבה

לקריאת כל התגובות ברצף
  • 12
    יופי של כתבה ליופי של מכונית

    אני אוהב את הצורה המיוחדת של היטי אבל נראה שהקארוק יותר שימושי הודות לתא המטען הגדול והמרחב הפנימי. בכל מקרה, סקודה היא יצרן מדהים בקבוצה של המכוניות העממיות

    16.11.17 | 10:17בוני

  • 11
    מה עם מחיר (לפחות משוער)? ואגב דווקא הדיזל מעניין יותר, כמו באירופה   ל"ת

    ללא תוכן

    08.11.17 | 10:03אמיר

  • 10
    עבודת רחפן נהדרת

    מי שהפעיל את הרחפן - מקצועי ומוכשר. יופי של עבודה! 


    06.11.17 | 10:09כל הכבוד

  • 9
    https://www.facebook.com/A1ACAREXPORTATION/?ref=bookmarks

    רכבים בסטנדרט אמריקאי גבוהה,ביבוא אישי.במחירים של עשרות אחוזים פחות.
    תבדקו אותי......
    https://www.facebook.com/A1ACAREXPORTATION/?ref=bookmarks

    06.11.17 | 02:22יוני

  • 8
    נקווה שיהיה מוצלח כמו ה יטי

    נוסע עם יטי  1200 טורבו ידני רכב מוצלח ללא תקלות חמש וחצי שנים לא נגעו בבלמים הכל מקורי, מצבר מקורי,60000 קמ,

    05.11.17 | 09:32פחו

  • 7
    מצטרף ל-6. הלוואי שיגיעה דגם כזה

    מחפש מחליף לטוסון דיזל 4X4 שאני תקוע איתו . מת להחליף לסקודה, חשבתי על הקודיאק בהתחלה אבל אז הבנתי שיהיה דגם קטן יותר והנה אכן. 

    01.11.17 | 09:42אביאל

  • 6
    האם תגיע לארץ גרסת דיזל עם הנעה כפולה?

    מחפשת מחליפה לטוסון שלי. 

    29.10.17 | 09:20חגית

  • 5
    מכוערת

    אוף איזה מכונית משעממת...

    26.10.17 | 20:07דן

  • 4
    כצפוי. אין שכל אין דאגות

    רכב ליסינג מתאים לנהג הישראלי (ברצינות!) איבד 90% מהעדיפות היחסית שלו בכך שלא ייבאו את מושבי ה"ואריפלקס" (שלישית מושבים נפרדים מאחור)

    26.10.17 | 06:42גא

  • 3
    סקודה

    לנהוג ולראות את הסמל שלה , נורא 

    25.10.17 | 19:00ורשה

  • 2
    ל- 1: מתחת כמובן.   ל"ת

    ללא תוכן

    25.10.17 | 14:08שי

  • 1
    הקארוק מדורג מעל או מתחת לקודיאק?   ל"ת

    ללא תוכן

    25.10.17 | 11:09לא מבין

חם באתר

מבצעי רכב בשוק הישראלי

מבצעי רכב, ימי מכירות , חיסולי מלאי בסוכנויות רכב ואצל היבואנים

ליסינג ומימון לרכב

קונים רכב בליסינג פרטי? קבלו טיפים והצעות אטרקטיביות כאן

מבחן צמיגים – בלימה (וידאו)

כמה גדול ההבדל בין צמיגים שונים ביכולת הבלימה במקרה חירום? יצאנו לבדוק

מי היא המשפחתית ההיברידית הטובה בישראל? (וידאו)

יונדאי איוניק מול קיה נירו וטויוטה אוריס היבריד - מבחן דרכים השוואתי

איזה מחירון רכב קובע?

מחירון לוי יצחק או יד2? באיזה מחירון רכב לבחור כאשר רוצים למכור או לקנות רכב?

אוטו לוגו (גרסת הדפסה) " /> (גרסת הדפסה) " /> (גרסת הדפסה) " /> (גרסת הדפסה)