חברת ווייז הישראלית, שפיתחה יישומון ניווט ונמכרה לגוגל בשנת 2013, פרסמה תוצאות של מחקר שביעות רצון משתמשים. המחקר, שכולל מיליוני משתמשים פעילים, כולל את דירוג הנהגים לפי מדדי שביעות רצון שונים - בהם עומסי תנועה, סיכונים בכביש ורמת התחזוקה של הכבישים - ב-217 ערים ב-42 מדינות ברחבי העולם.

תל-אביב ב-10 הערים הקשות לנהיגה בעולם
צילום: מנהל
בווייז בחרו להתמקד רק בערים בהן ישנו מסד נתונים מ-40 אלף משתמשים פעילים בחודש לפחות. הדירוג משקלל את שביעות הרצון עם ניקוד של 1 עד 10, כאשר 10 ניתן לשביעות הרצון המרבית. ולישראל יש סיבה לא רעה לגאווה - לפחות בכל הנוגע למצב הכבישים. על-פי המשתמשים בווייז, ישראל ממוקמת במקום החמישי באיכות הכבישים, עם ציון של 7.96, אחרי איחוד האמירויות עם ציון 10 מושלם, פורטוגל עם 9.85, ספרד עם 9.63 והולנד עם 9.05.
ההולנדים הם המרוצים ביותר מזרימת התנועה, איכות הכבישים ורמת התשתיות בכללה מבין המשתמשים בווייז, לפני צרפת, ארה"ב, צ'כיה ובלגיה. מנגד, ישראל פחות מרשימה במדד הכולל - תל-אביב לדוגמה ממוקמת בעשירייה האחרונה בדירוג הערים הקשות ביותר לנהיגה. מבין המדינות, הפיליפינים במקום האחרון, הרפובליקה הדומיניקנית, אל סלבדור, אינדונזיה ורוסיה בחמשת המדינות השנואות ביותר על נהגים.
תל-אביב ב-10 הערים הקשות לנהיגה בעולם
צילום: מנהל
דירוג ווייז משקלל דיווחי נהגים ונתוני תנועה בשש קטגוריות, בהן עומסי תנועה (כולל חומרה ומשך העומס), איכות סלילת הכבישים (כולל מפגעים ואזורי סיכון) ועוד. במדד הישראלי, אזור השרון דורג כקשה ביותר לנהיגה, בין היתר בשל העומסים הרבים, לפני חיפה, ירושלים ותל-אביב, עם הקושי הרביעי בחומרתו. בנגב, בגליל ובאזור הדרום כולו, הנהגים לעומת זאת מרוצים למדי.