נתת לנו Like ב-Facebook?

ב.מ.וו G310R - מבחן דרכים

אוטו מבחני רכב

ב.מ.וו G310R - מבחן דרכים

12.11.17 דני קושמרו |   צילם: דני קושמרו, יצרן

האופנוע של ב.מ.וו מתוכנן בבוואריה, מיוצר בהודו ומגיע לישראל עם תג מחיר עממי מאי פעם עבור כלי של מותג היוקרה הגרמני

תגיות: אופנוע, דני קושמרו, ב.מ.וו G310R

לפרטים
auto.co.il icon
*ציין שם
*ציין טלפון *טלפון שגוי

הפרטים נקלטו במערכת, ניצור איתכם קשר בהקדם

v-icon
סגור
דגם זה, G310R, הוא אחד האופנועים החשובים שנחתו בישראל לאחרונה, לבטח מבחינתה של ב.מ.וו. הכלי המשמעותי ביותר של המותג בשנים האחרונות עשוי להפוך אותו מסוג של מותג לאניני טעם מרופדי כיסים לחברה שמוכרת הרבה יותר כלים. זאת למרות שאין לו חידוש טכנולוגי יוצא דופן או עדרי סוסים, וגם לא בקרות משיכה והזדקרות או מצערת ממוחשבת.
 
כאן תמצאו משהו חשוב אפילו יותר, כוונה לשנות סדרי עולם: המותג האליטיסטי יורד לעם, לעמים נכון יותר. והעמים הם בעיקר אלה שקולם קצת פחות נשמע, בדרום אמריקה ובמזרח הרחוק, אבל הם קונים המון. בהודו, למשל מדובר ב־24 מיליון כלים דו־גלגליים בשנה. ואותם המונים קונים כלים דו־גלגלים השייכים למותגים שסביר להניח שמעולם לא שמעתם עליהם. חלק נכבד מאוכלוסיית הרוכבים על פני הגלובוס שבמשך שנים יכלו רק לחלום על אופנוע גרמני. עכשיו הם יכולים לקנות אחד כזה.
למרות שהוא לא ממש גרמני.
 
 
 
ב.מ.וו־ט.ו.ס
קבלו את האופנוע ההודי הראשון של ב.מ.וו, פאר הנדסת בוואריה שמיוצר על־ידי TVS, יצרנית הדו־גלגלי הגדולה בהודו שמייצרת בשנה מספר מרשים של כ־2.5 מיליון כלי רכב, בעיקר אופנועים קטנים וטוקטוקים. וחסר לכם שתזלזלו, כי ב.מ.וו, לשם השוואה, מיייצרת הרבה הרבה פחות, כ־160,000 אופנועים בשנה.
 
אחרי יותר מחמש שנים של עבודה ואינספור טיסות בניסיון לגשר בין התרבויות הכל־כך שונות של הודו וגרמניה נוצר הכלי הזה — והתחושה היא שהגרמנים ניצחו: את הגיחה ראשונה עם הב.מ.וו הקטן עשיתי לאותם מוסכניקים ששנים עוסקים באופנועים הבווארים כדי לשאול לדעתם על רמת הגימור — הם דפקו על המיכל הדלק פה, הציצו למנוע שם — וחוץ מטענה שיש חופש קל בתחילת העבודה של מצערת הגז, התקשו למצוא בעיות; הפלסטיק איכותי והריתוכים נראים נקיים. אנחנו כמובן לא יכולים להעיד על האמינות של הכלי הזה, והמבחן האמיתי יהיה אחרי עשרות אלפי קילומטרים, אבל כמי שמיועד גם לנסוע בדרכים המשובשות של מקסיקו והודו, אפשר להניח שהשת"פ ההודי בתחום הזה יצליח.
 
כמו גדול
מבחינת העיצוב, ה־G310R נראה אטרקטיבי ויוצר תחושה שהוא כלי הגדול מ־313 סמ"קיו. הוא נראה טוב מאוד, "כמו גדול", עם צבעי הכחול־לבן־אדום המסורתיים של ב.מ.וו, סוג של נייקד אגרסיבי, ורק כשמתקרבים אליו ועולים על האוכף מגלים כמה הוא קטנטן — מקווה שהוא לא שומע אותי — סוג של ערס צעצוע. המושב הנמוך משדר ידידותיות רבה — מה שלא יזיק לרוכבים נמוכי הקומה בשווקים אליהם הוא מיועד וגם למאותגרי הגובה הישראלים. גבוהים ממש עלולים לרטון על צפיפות באוכף בגלל העקב שמוצא עצמו קרוב מידי לעכוז, מאידך אפשר להזמין מושבים נמוכים וגבוהים יותר. נדמה שזה כלי שרוצה ממש לעזור לרוכב, עם היגוי קליל וכוח לינארי לא מתפרץ.
 
 
 
לוח המחוונים הדיגיטלי מעניק את מה שצריך, לא יותר. כשמניעים עם מפלט אקרפוביץ' (פול־סיסטם, תוספת של 6660 שקלים) הצליל נעים וכשיוצאים לדרך האופנוע מאיץ יפה מאוד קדימה. בגוש דן הוא חולץ פקקים של ממש ועם זוית הצידוד הרחבה הוא זריז מאוד בין המכוניות. ההפתעה הגדולה שהוא מספק היא בכביש הבין עירוני. שם, גם ללא מיגון רוח, אפשר לשייט ב־140 קמ"ש, ולהצפין בעוד 20-30 קמ"ש לבדיקת מהירות מרבית.
 
זרוע אחרית ארוכה וכוונת־מכוון של המהנדסים גרמה לכך שיש הרבה משקל על הצמיג הקדמי כדי לשפר יציבות כיוונית ולהקל על רוכבים מתחילים. תכנון כזה מקשה על ווילי, אבל גורם לאופנוע להיות יציב מאוד בלי טלטולי כידון גם במהירויות לא חוקיות.
למרות השלדה דקת הצינורות, נחמד איתו גם בכביש המעוקל, עד שיוף רגליות שמגיע מאוחר למדי. למרבה הצער אין אפשרות לניתוק ABS ובאופנוע כזה הדבר מעט תמוה — משום שהוא הרי אמור לנסוע בשטח במדינות עם אספלט פחות מפותח ולא
מעט דרכי עפר. בנוסף, כשמדובר בכלי שמפתה לשעשועים — ה־ABS הנוכח־תמיד לא מאפשר השתטות של  סטופי קטן מדי פעם.
 
 
 
המנוע כאן בתצורה נדירה למדי — הוא מופנה לאחור, הפוך. היניקה נעשית דרך החלק הקדמי, והמפלט יוצא ישר לכיוון הזנב, מה שאמור לעשות אותו יעיל יותר. ואכן, על אף ההספק הצנוע, המנוע עושה עבודה טובה והמומנט מפתיע ויעיל. רכיבה ספורטיבית בעיקולים אפשרית בהחלט ויכולה לענג גם רוכב משופשף שישפשף את הגששים שברגליות. רכיבה כזו תעשה בסל"ד גבוה של 7000-8000 סל"ד מאומצים בניסיון לנצל כל קצה שערת זנב בכל אחד מהסוסים בעדר המצוצמם. תחת לחץ ניתן להרגיש שהבולם האחורי הוא סביר אבל לא יותר מזה.
 
העולם, העתיד, והאופנוע
סדרת ה־G החדשה עם המנוע הקטן והחד־צילנדרי של ב.מ.וו תהווה בסיס לכלים נוספים של המותג, כמו רפליקת מיני ל־GS שתושק בקרוב, כי הגיל המומצע של רוכשי אופנועים הולך ועולה, וצריך לפרוץ גבולות חדשים. "העולם שייך לצעירים" — טענה פעם הפרסומות ההיא שרק הזקנים זוכרים, וב.מ.וו בונה על הצעירים שנמצאים במיליארדיהם בהודו, ברזיל, סין ומקסיקו. וכל זה תופס גם לצעירים ולצעירים פחות בישראל שיגלו שבמחיר של קטנוע משמים עם עיצוב אלמוני, אפשר לקנות עכשיו אופנוע, והב.מ.וו הקטנטן הזה הוא אופנוע של ממש. 
 

 
המתחרים
האופנוע הקטן ביותר של ב.מ.וו נכנס לסגמנט הגדול והרותח בשוק האופנועים בישראל. כבר כעת נמצאים בו מספר כלים עירומים שמתאימים לקטגוריית A1 כמו קוואסאקי Z300 (2 ציל', 296 סמ"ק, 39 כ"ס, 43,000 שקלים), ימאהה MT03 (2 ציל', 321 סמ"ק, 42 כ"ס, 40,000 שקלים), ואם נלחץ גם הונדה CBF500 (2 ציל', 471 סמ"ק, 47.5 כ"ס, 48,000 שקלים). אבל מלך המגזר, שהוא גם האופנוע הנמכר ביותר בישראל, הוא ק.ט.מ דיוק 390 (1 ציל', 373 סמ"ק, 44 כ"ס, 35,000 שקלים), וכמו הב.מ.וו מיוצר על ידי ענק הודי (בגאג'). כלי זה גרם למהפיכה כשעשה את ק.ט.מ ליצרנית האופנועים האירופאית הגדולה ביותר.
 
לכל הכלים ברשימה יש יותר סוסים מה־G310R — אבל פרט לק.ט.מ שמחירו דומה, הם גם עולים יותר וגם חסרים אותו סמל סטטוס כחול־לבן. הסעיף האחרון, המחיר הזול יחסית ופקקי התנועה ההולכים וגדלים, יגרמו לאופנוע הגרמני־הודי החדש לחזק עוד יותר את הנישה הדו־גלגלית השמחה והצעירה הזו, סגמנט שהולך וגדל גם כך.
 
 

1 תגובות לכתבה

לקריאת כל התגובות ברצף
  • 1
    אף פעם לא הבנתי מותגים שמוכנים למכור ככה את המסורת שלהם

    איך יצרן כמו ב.מ.וו שם את הסמל שלו על צרצר הודי מעפן כמו האופנוע הזה?!

    12.11.17 | 22:26ארצברג

חם באתר

מבצעי רכב בשוק הישראלי

מבצעי רכב, ימי מכירות , חיסולי מלאי בסוכנויות רכב ואצל היבואנים

ליסינג ומימון לרכב

קונים רכב בליסינג פרטי? קבלו טיפים והצעות אטרקטיביות כאן

מבחן צמיגים – בלימה (וידאו)

כמה גדול ההבדל בין צמיגים שונים ביכולת הבלימה במקרה חירום? יצאנו לבדוק

מי היא המשפחתית ההיברידית הטובה בישראל? (וידאו)

יונדאי איוניק מול קיה נירו וטויוטה אוריס היבריד - מבחן דרכים השוואתי

איזה מחירון רכב קובע?

מחירון לוי יצחק או יד2? באיזה מחירון רכב לבחור כאשר רוצים למכור או לקנות רכב?

אוטו לוגו (גרסת הדפסה) " /> (גרסת הדפסה) " /> (גרסת הדפסה) " /> (גרסת הדפסה)