יצרנית הרכב היפנית מאזדה הודיעה על מתיחת פנים ל-6, המשפחתית הגדולה שהדור הנוכחי שלה הוצג בשנת 2012. בתערוכת לוס אנג'לס שתיערך בחודש הבא, מאזדה תשיק את הדגם עם מנוע חדש, עדכון לעיצוב החיצוני והפנימי ויותר אבזור.
זוהי מתיחת הפנים השנייה של ה-6 (הקודמת הוצגה בלוס אנג'לס בשנת 2014). הפעם המשפחתית הגדולה זוכה למנוע טורבו-בנזין חדש, לראשונה מאז הופסק ייצור ה-6 MPS (שלא שווקה בישראל). מדובר ביחידת ה-2.5 ליטר ארבעה צילינדרים של ה-CX-9, רכב הפנאי הגדול שלא מוצע בישראל. היפנים לא מפרסמים מפרט טכני מלא של המנוע המיועד ל-6, אך סביר כי הוא יציע את אותו הספק כמו ברכב הפנאי (250 כ"ס).
מלבד מנוע זה, ה-6 מקבלת גם יחידת 2.5 ליטר ארבעה צילינדרים אטמוספרית מחודשת, שכוללת ניתוק שני צילינדרים בשיוט לטובת חסכון בדלק. גם נתוני הספק ומומנט של מנוע זה לא פורסמו. מאזדה 6 מוצעת כיום בישראל עם מנועי 2.0 ו-2.5 ליטר (165 ו-192 כ"ס בהתאמה).
בשלב זה לא ברור אם יחול שינוי במפרט האירופאי. ה-6 מוצעת אצלנו בתקינה זו, שעשויה להיות שונה מהדגם לתקינה אמריקאית שיוצג בלוס אנג'לס. בתגובה לפניית "אוטו", נמסר מחברת דלק מוטורס, יבואנית מאזדה, כי עדיין לא ידוע מתי ה-6 המחודשת תגיע לישראל ובאיזה מפרט. להערכתנו, זה יקרה במהלך שנה הבאה.
מאזדה 6 מתחדשת עם מנוע טורבו
צילום: מנהל
מלבד המנועים החדשים, ה-6 זוכה גם לעדכון נוסף לעיצוב - כולל חרטום חדש ממנו ניתן להתרשם בתמונת החוץ היחידה שפורסמה. זה כולל בין היתר סבכה חדשה, כמו גם פסי כרום ארוכים יותר מתחת ליחידות התאורה, במקום הפסים הקצרים מעליהן בדגם הנוכחי. גם תא הנוסעים עבר עדכון קל, ויציע בין היתר רמות גימור מהודרות יותר - כך מאזדה - לדוגמה קישוטי עץ בהשראת פסנתרים יפניים.
גם אבזור הבטיחות זוכה לשדרוג. ביצרנית מבטיחים כי ה-6 המחודשת תציע בקרת שיוט אדפטיבית עד עצירה מלאה - שצפויה להביא איתה גם בלימת חירום אוטונומית במהירות נסיעה גבוהה יותר (עד 80 קמ"ש כיום). כן יוצעו מצלמות עזר לחנייה היקפיות, עם תצוגת 360 מעלות לנהג.
פרטים נוספים על מתיחת הפנים ייחשפו בעוד כשבועיים. לישראל כאמור עדיין לא ידוע מתי תגיע ה-6 המחודשת.