בשתי הכתבות הקודמות סיפרנו לכם על הדגמים החדשים והמעודכנים שאמורים להגיע אלינו עוד לפני סוף השנה, לקראת 2018, ואלו שיגיעו אלינו ברבעון הראשון של 2018. בחלק השלישי והאחרון של סדרת הכתבות אנו מביאים לכם את המכוניות שאמורות להגיע לישראל החל מהרבע השני של 2018 ועד לסוף השנה (משמע מאפריל והלאה). קחו בחשבון כי ככל שזמן ההגעה המתוכנן/מצופה רחוק יותר, כך הסיכוי כי דברים ישתנו גדול יותר.
דגמי 2018 החדשים - חלק א'
רבעון שני
אודי A8 – דור רביעי לספינת הדגל של אודי. גדולה יותר, מתוחכמת יותר ואוטונומית יותר – אודי טוענת כי ביכולתה לספק יכולת אוטונומית בדרגה 3, אך אין עדיין אישור לשווק את המערכת. מבחר המנועים קצת יותר שמרני – מבחר מנועי בנזין ודיזל, עם שישה עד שניים-עשר צילינדרים; בהמשך תוצע גם גרסה היברידית. לכל הגרסאות תיבת שמונה הילוכים אוטומטית והנעה כפולה.
אודי A7 – דור שני לדגם הקופה ארבע-דלתות, המיועד הפעם להתחרות בפורשה פאנאמרה. A7 החדשה מבוססת על רצפת Q7 ו-A8, ומציעה חלק גדול ממערכות הבטיחות והנוחות של זו האחרונה.
דגמי 2018 החדשים - חלק ג'
צילום: מנהל
אודי RS4 – גרסת הקצה הספורטיבית של המשפחתית הגדולה תוצע בתצורת סטיישן בלבד. מתחת למכסה המנוע נמצא מנוע 2.9 ליטר V6, המשרת בין השאר גם חלק מדגמי פורשה – כאן עם 450 כ"ס. באמצעות תיבת שמונה הילוכים אוטומטית-פלנטארית והנעה כפולה, ההאצה מעמידה ל-100 קמ"ש אורכת 4.1 שניות בלבד.
ב.מ.וו i3s – גרסה ספורטיבית ומחוזקת ל-i3 המוכרת. נתוני המנוע החשמלי שופרו ל-184 כ"ס ו-27.5 קג"מ (לעומת 170 כ"ס ו-25.5 קג"מ בגרסה הרגילה). המתלים הונמכו והוקשחו ומפשק הסרנים גדל ב-1.5 ס"מ. הסוללה נשארה זהה, בנפח 33 קילוואט/שעה.
ב.מ.וו M5 – גרסת הקצה של מכונית הסאלון. המנוע דומה לשל הדגם היוצא (כאן קצת יותר חזק), אבל כל היתר שונה – תיבת שמונה הילוכים אוטומטית-פלנטארית במקום דו-מצמדית, והחידוש הגדול – הנעה כפולה, לראשונה ב-M5. למודאגים נזכיר כי מערכת ההנעה הכפולה מציעה גם מצב הנעה אחורית "טהורה".
דגמי 2018 החדשים - חלק ג'
צילום: מנהל
אינפיניטי QX30 – גרסת פנאי לקומפקטית המוגבהת-ממילא של אינפיניטי, Q30 (שבעצמה מבוססת על GLA). מרווח הגחון צמח ל-20 ס"מ והעיצוב כולל אלמנטים של "פנאי". QX30 תוצע בישראל בגרסת 2.0 ל' טורבו (211 כ"ס), תיבת שבעה הילוכים דו-מצמדית והנעה כפולה.
לקסוס CT, לקסוס NX – דגמים מחודשים. רשימת השינויים בשני הדגמים דומה, ומתייחסת להופעה מעודכנת מבחוץ ומבפנים, כשתא הנוסעים כולל גם צגי מידע חדשים (לוח מחוונים, מסך מגע מרכזי גדול מבעבר). החידוש הצפוי העיקרי הוא הוספת מערכות בטיחות מתקדמות.
דגמי 2018 החדשים - חלק ג'
צילום: מנהל
מרצדס A קלאס – דור רביעי למשפחתית הקומפקטית היוקרתית. הדגם החדש, שעתיד להיות מוצג עוד לפני סוף 2017, אמור להיות מרווח ומהודר משמעותית מבעבר.
סקודה קארוק – רכב פנאי קומפקטי של סקודה, המיועד להתחרות ביונדאי טוסון ובקיה ספורטאז'. צפוי להיות מוצע עם יחידות הכוח המוכרות של היצרן - בנזין ודיזל, תיבת שבעה הילוכים רובוטית דו-מצמדית והנעה קדמית או כפולה.
פורד פיסאטה – דור חדש (שביעי) לסופרמיני הפופולארית, שהוצג בעולם לפני שנה. פיאסטה החדשה מבוססת על פלטפורמת הדגם הקודם, כאשר המידות דומות (פרט לממד הרוחב שגדל מאוד). בניגוד למגמה המקובלת היום, המשקל עלה (בכ-10%). יחידת ההנעה תכלול מנוע 1.0 ל' טורבו (שלושה ציל', 100 כ"ס) ותיבת שישה הילוכים אוטומטית-פלנטארית. לראשונה תוצע פיאטסה גם בגרסת "פנאי" מוגבהת קלות.
רנו מגאן RS – דור שלישי, חדש לגמרי, של ההוט-האצ' הקומפקטית. הפעם תוצע מגאן RS רק עם מרכב חמש דלתות משפחתי, לעומת תצורת שלוש דלתות קופה קודם. למנוע נפח של 1.8 ליטר, המסתייע במגדש טורבו להפקת 280 כ"ס ו-39.7 קג"מ; גרסת "טרופי" מחודדת יותר תוצע בהמשך, עם 300 כ"ס. לראשונה במגאן RS, ניתן יהיה לבחור בין תיבת שישה הילוכים ידנית לבין תיבת שבעה הילוכים רובוטית דו-מצמדית.


רבעון שלישי
אינפיניטי QX50 – דור שני לרכב הפנאי הבינוני היוקרתי, שיחזיר את אינפיניטי לתחרות ממנה היא נעדרת מזה כשנתיים. כרגע לא ידוע הרבה על QX50 החדש, פרט לעובדה שיותקן בו מנוע בעל מבנה ייחודי המאפשר שינוי של יחס הדחיסה, ובכך לאפשר שילוב טוב יותר של ביצועים וצריכת דלק. למנוע, אגב, ארבעה צילינדרים, נפח של 2.0 ליטר, מגדש טורבו, הספק של 272 כ"ס ו-39.8 קג"מ.
דגמי 2018 החדשים - חלק ג'
צילום: מנהל
אסטון מרטין וונטאג' – דור שני לדגם היותר-ספורטיבי של אסטון מרטין, שהוצג במקור לפני כ-12(!) שנה. כרגע אין כלל מידע על הדגם, אבל צפוי שהדגם יתבסס על DB11 ויעוצב בהשראתה. גם היצע המנועים של הוונטאג' צפוי להיות דומה - V8 טורבו בנפח 4.0 ל', או V12 טורבו בנפח 5.2 ל'. הדגם צפוי להיחשף עוד לפני סוף 2017, בעוד שגרסת קבריולה (וולנטה) צפויה להיחשף באמצע 2018.
דאצ'יה דאסטר – דור שני לרכב הפנאי של דאצ'יה, שהוצג במקור עוד ב-2009. הדור החדש מבוסס על רצפת קודמו (רצפה מתוחה של קליאו, במקור) ויוצע עם אותן מערכות הנעה. ולמרות זאת, ישנם שינויים נרחבים, הנראים כמו קפיצת מדרגה משמעותית עבור דאצ'יה. בולט במיוחד הוא תא נוסעים משודרג בהופעתו ובאיכותו, המיישר קו עם המקובל כיום ברמת אביזרי הנוחות והבטיחות, ומציג רף חדש לדאצ'יה – כולל מערכת לניטור שטחים מתים, כריות וילון ומצלמת "מעוף ציפור".
מרצדס S קלאס קופה וקבריולה מחודשות, מרצדס S560e – גרסאות הקופה והקבריולה יוצעו במהדורות מעודכנות, עם מנועים חדשים (פרט לגרסת הקופה הבסיסית, שתיקרא מעתה S450 ותוצע עם אותו המנוע כמו קודם - V6 מוגדש בנפח 3.0 ליטר, עם 367 כ"ס). כמו כן, גרסאות אלו יוצעו עם מערכות בטיחות מתקדמות מבעבר.
דגמי 2018 החדשים - חלק ג'
צילום: מנהל
לקראת ספטמבר צפוי להתחיל שיווק הגרסה ההיברידית נטענת-הרשת של S קלאס סדאן – S560e, יורשת לגרסה הנמכרת ביותר של S קלאס בישראל. בגרסה המחודשת, גם מנוע הבעירה הפנימית וגם המנוע החשמלי משופרים לעומת קודם (במיוחד המנוע החשמלי), וביחד מציעים ביצועים עדיפים –5 שניות מאפס ל-100 קמ"ש וטווח נסיעה חשמלי של 50 ק"מ (5.2 שניות ו-32 ק"מ קודם לכן).
מרצדס CLS – דור שלישי לדגם הקופה ארבע-דלתות, צפוי להיחשף בשבועות הקרובים בתערוכת לוס אנג'לס. צפויה להיות מבוססת על E קלאס, ולהציע את הטכנולוגיה המוכרת של המותג.
קיה סטוניק – דגם חדש, נציג קיה בפלח רכבי הפנאי הקטנים. חולק מכלולים עם יונדאי קונה – כאשר שניהם מבוססים על רצפת יונדאי i20/ קיה ריו. הסטוניק הושק עם ארבעה מנועים (1.2 ו-1.4 בנזין אטמוספריים, 1.0 ל' טורבו ו-1.6 ל' דיזל) – אולם תיבה אוטומטית תוצע רק בהמשך, והיבואן ימתין לה ככל הנראה.
דגמי 2018 החדשים - חלק ג'
צילום: מנהל

רבעון רביעי
אודי Q8 – רכב פנאי קופה גדול, על בסיס Q7. לא פורסמו פרטים.
ב.מ.וו X4 – דור שני לדגם, גרסת פנאי קופה על בסיס X3 החדש.
ב.מ.וו i8 רודסטר – גרסת גג-נפתח ל-i8. במקביל, צפויה להיחשף גרסה מעודכנת לדגם (שהוצג עוד ב-2013), עם מערכת הנעה היברידית משופרת משמעותית.
ג'יפ רנגלר JL – דור רביעי בשושלת רנגלר, צפוי להיחשף בעוד שבועות ספורים בתערוכת לוס אנג'לס. הדור הרביעי צפוי לשמור על מאפייני קודמו – עם ההופעה הכה-מזוהה, הסרנים הקשיחים מלפנים ומאחור ואותו מנוע V6 בנפח 3.6 ליטר עם 285 כ"ס – הפעם, בתוספת מערכת "עצור-וסע" ותיבת שמונה הילוכים אוטומטית, או שישה הילוכים ידנית. בנוסף תוצע גרסת דיזל, כנראה עם מנוע V6 בנפח 3.0 ל', ויש גם חידוש - גרסת 2.0 ל' טורבו, עם מערכת בלימה רגנרטיבית.
כמו כן, לראשונה מזה שנים, צפוי רנגלר JL לשמש בסיס גם לגרסת טנדר, שתישא את השם ההיסטורי "סקרמבלר" (JT) ותוצג באוקטובר 2018.
הונדה CR-V – דור חמישי לרכב הפנאי היפני. גדול מקודמו אך קל ממנו במעט. השוק האירופי יקבל CR-V בגרסת 1.5 ל' טורבו (182 כ"ס, תיבה ידנית או אוטומטית-רציפה) או, לראשונה, גרסה היברידית נטענת-רשת (מנוע בנזין בנפח 2.0 ליטר ושני מנועים חשמליים, 215 כ"ס).
דגמי 2018 החדשים - חלק ג'
צילום: מנהל
מאזדה CX-9 – הגעתו של רכב הפנאי של מאזדה, שהוצג עוד בסוף 2015, מתעכבת, וכרגע תאריך ההשקה המיועד הוא לקראת סוף 2018. נזכיר כי CX-9 הוא הגדול במבחר של היצרן היפני, והראשון לעשות שימוש במנוע סקייאקטיב מוגדש. את התרשמותנו מהרכב תוכלו לקרוא בגיליון אוקטובר 2017 (אוטו 380).
מרצדס C קלאס מחודשת – מתיחת פנים למשפחתית הגדולה והיוקרתית, עם התווספות מיטב מערכות הבטיחות המוכרות מ-E קלאס ו-S קלאס. טרם הוצגה רשמית.
מרצדס G קלאס – הדור הבא של אחד מרכבי השטח האייקונים ביותר צפוי בתערוכת דטרויט הקרובה (ינואר 2018). G קלאס דור שלישי (W464) עתיד לשמור על ההופעה המוכרת, אולם המבנה המכאני יהיה שונה - עדיין יהיה מדובר ב"מבנה קשוח", עם שלדת סולם ונעילות דיפרנציאל רוחביות, אולם סרן קשיח ("חי") יהיה רק מאחור. גרסת G65 AMG צפויה להיות מוצעת תחת המותג מייבאך.
פורד פוקוס – דור רביעי למשפחתית הקומפקטית. הפוקוס החדשה צפויה להיות גדולה מקודמתה, ובדומה לפיאסטה צפויה להיות מוצעת גם בגרסת "פנאי" מוגבהת קלות.


בסימן שאלה
אודי – דור חדש ל-A1 צפוי להיות מוצג ב-2018, אך לא ברור מתי יגיע ארצה.
טויוטה – קאמרי חדשה עשויה להגיע אלינו השנה, וכך גם פריוס פריים – גרסה נטענת-רשת (ואולי גם נטענת-סולארית!) לפריוס המוכרת.
לאדה – ביבואנית קרסו, בעלת הזיכיון לשיווק דגמי לאדה, סירבו להגיב על השקת מותג לאדה בישראל.
מאזדה – 6 מחודשת כבר הוצגה, אך לא ברור מתי תוצע בישראל.
דגמי 2018 החדשים - חלק ג'
צילום: מנהל
מרצדס – במהלך השנה הקרובה צפוי להתחיל בישראל שיווק הטנדר X קלאס, המבוסס על ניסאן נבארה – אולם כרגע עוד אין תאריך יעד להפצה. כמו כן, טרם נתקבלה התייחסות להגעת גרסת E63 AMG, כמו גם לגרסת הקצה של AMG GT, המכונה GT R.
ניסאן – ליף החדשה צפויה להיות מוצעת אצלנו ב-2018, אך לא ברור מתי; שיווק ניסאן מיקרה החדשה נדחה ל-2019.
דגמי 2018 החדשים - חלק ג'
צילום: מנהל
סוזוקי – בסוזוקי סירבו להתייחס לחידושי 2018. במסגרת חידושי המותג בחו"ל, מוצע ויטארה עם מנוע 1.4 ליטר טורבו (אותה יחידת הנעה כשל קרוסאובר טורבו, המוצע אצלנו), סוויפט ספורט וג'ימני דור שני, שצפוי להיחשף בקרוב.
פולקסווגן – עתידם של טי-רוק וארטאון לא ברור בשלב זה. דור חדש לטוארג הוותיק (2010) צפוי להיות מוצג בקרוב.
קיה – לאחרונה רמזו יבואני קיה על התחלת שיווק גרסת "פנאי" מוגבהת קלות לפיקנטו, בשם פיקנטו X, אולם טרם נקבו בתאריך יעד.
דגמי 2018 החדשים - חלק ג'
צילום: מנהל