תשע מכוניות חדשות נבחנו על-ידי ה-Euro NCAP, גוף המחקר החשוב שמעריך את בטיחותן של מכוניות חדשות באירופה. ובסדרה השנייה שמפורסמת בנובמבר (הקודמת לפני שלושה שבועות), הונדה סיוויק זוכה להזדמנות שנייה ורק מכונית אחת לא משיגה את הציון המרבי של חמישה כוכבים.
כל מבחני הבטיחות החדשים:
ב.מ.וו X3, די.אס 7 קרוסבק, הונדה סיוויק, יגואר E-פייס, מרצדס X-קלאס, סובארו אימפרזה ו-XV (רכב זהה לפי הבוחנים) ופורשה קאיין, דורגו כולם בציון חמישה כוכבים. סיטרואן אי-מהארי - רכב פנאי חשמלי-עירוני - כשל במבחן בין היתר בשל היעדר מערכות בטיחות מתקדמות, וזכה לציון שלושה כוכבים בלבד. האי-מהארי הוא היחיד מבין כלי הרכב שנבחנו שאינו משווק או מיועד לשיווק בישראל.
מבחן בטיחות: הונדה זוכה להזדמנות שנייה
צילום: מנהל
הונדה סיוויק. תוצאה משופרת לאחר שינוי לכרית האוויר
כל המכוניות שנבחנו הפעם זכו לציונים מכובדים, כאשר למעט יגואר לכולם ציון של מעל 90% בהגנה על מבוגרים (86% באי-פייס), ולמעט הסיוויק לכולם מעל 80% בהגנה על ילדים (75% לסיוויק). הסיבה לציון הנמוך יחסית של המשפחתית היפנית, היא כרית אוויר להגנה על הראש ("וילון"), שאינה מגינה טוב מספיק על ראש ילד בן 10, כך לפי המבחן. הונדה שיפרה את הכרית לפני המבחן המחודש, מה שהספיק להעלאת הציון - אך ב-Euro NCAP מציינים כי היצרנית הודיעה שתבצע שיפור נוסף בעתיד.
מבחן בטיחות: הונדה זוכה להזדמנות שנייה
צילום: מנהל
פורשה קאיין
המבחן החדש תקף להונדה סיוויק שיוצרה החל מ-25 בספטמבר 2017 בלבד, ולא למכוניות שיוצרו קודם לכן. רכב המבחן צויד בבלימת חירום אוטונומית ובמערכת סיוע אקטיבית לשמירה על הנתיב - שתי מערכות המוצעות בכל גרסאות הסיוויק הנמכרות בישראל.
מבחן בטיחות: הונדה זוכה להזדמנות שנייה
צילום: מנהל